Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسلامی، عصر چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان افزود: همزمان ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه نیز در کشور در دست مطالعه یا اجرا داریم که می‌تواند تا پنج سال آینده سقف آزاد راه‌های کشور را به پنج هزار کیلومتر برساند که میانگین بسیار بالایی برای برطرف کردن حلقه‌های مفقوده در شبکه آزادراهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، در مورد پروژه آزادراه شیراز – اصفهان نیز بیان داشت: امیدواریم بتوانیم که این قول را بدهیم که بتوانیم تا قبل از پایان سال ۹۹، قطعه ۶ این پروژه را به ثمر برسانیم و کل این طرح نیز تا خردادماه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
او ادامه داد: تمام ترافیکی که از این آزادراه عبور می‌کند مربوط به شهر شیراز نیست و باید بتواند در شبکه ترافیکی اطراف شیراز به سمت شرق، غرب و جنوب توزیع شود.
اسلامی بیان کرد: آن بخش باقی‌مانده نیز که در قالب قطعه هشت یا قطعه یک آزاد راه شیراز - بوشهر است نیز در اولویت قرار دارد و باید آن را دنبال کنیم.
وزیر راه و شهرسازی، همچنین با اشاره به پرداخت اعتبار تخصیص یافته به آزاد راه تهران – شمال از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این پروژه نیز یک کار بزرگ است و مسیری است که تمام مردم کشورمان از آن استفاده می‌کنند و همواره شاهد ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز هستیم و با همت همه جانبه‌ای که در کار است، این طرح نیز به ثمر خواهد رسید.
وی اظهار داشت: این اقدامات و کارهای زیرساختی که در این دوره صورت می‌گیرد در حالی است که کشور در موقعیت دشوار تحریم و شرایط کرونایی قرار دارد اما همکاران ما همچنان پای کار هستند و این مهم در تاریخ ثبت خواهد شد.
آزاد راه شیراز – اصفهان یک پروژه ملی است که با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال اجراست.
از جمله مزایای این پروژه می‌توان به کاهش حدود ۱۳۵ کیلومتری مسیر شیراز – اصفهان، کاهش ۲ ساعته زمان سفر، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه تصادفات جاده‌ای و کاهش استهلاک خودروهای عبوری اشاره کرد.
برای اجرای این پروژه که هم‌اینک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاکنون افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آزاد راه جاده راه و شهرسازی آزادراه محمد اسلامی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت راه شیراز آزاد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قیمت بلیط کنسرت‌ها را به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: رزمندگان اسلام افتخار بزرگی آفریدند. انتقام سخت از آستین فرزندان امام و رهبری بیرون آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت. وی ادامه داد: این اقدام مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد و شکوه و عظمت فرزندان انقلاب را نشان داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام جدید شورای فرهنگ عمومی، گفت: برای پیشرفت حوزه اقتصاد این حوزه را در شورای فرهنگ عمومی با یک پیوست فرهنگی توام کردیم. این پیوست با هدف لحاظ شدن همه الزامات فرهنگی در پیشرفت‌های اقتصادی تهیه شد که به زودی به صورت عمومی منتشر می‌کنیم.

وی با اشاره به جلسه شورای انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: تصویب اولیه سند ملی ثبت پوشش اسلامی ـ ایرانی را داشتیم. این سند از زمان ابلاغ اجرایی می‌شود نتایجش در جامعه قابل مشاهده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب، خاطرنشان کرد: امروز در جلسه دولت با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب در سالجاری، با ابعاد گسترده‌تر نسبت به سالهای گذشته انجام شود. همه ساله به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه یارانه تخصیص می‌دادیم و از امسال با برنامه‌ای که داریم یارانه فرهنگی به سایر اقشار هم توسعه می‌یابد.

اسماعیلی ادامه داد: مناطق محروم را ویژه خواهیم دید و با استفاده از سامانه‌های فروش برخطی که در اختیارمان قرار گرفته که یک تحول و گام اصلی برای برقراری عدالت فرهنگی است، گام‌های مهمی را بر خواهیم داشت.

در خرید برخط فرهنگی همزمان با تهران متقاضیان می‌توانند از اقصی نقاط کشور وارد سامانه برخط شوند و کتابهای مدنظرشان را خریداری کنند. کتاب‌های خریداری شده به صورت رایگان در منازل‌شان تحویل خریداران می‌شود.
وی با تشکر از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، گفت: تخصیص ارز مبادله‌ای حجاج خانه خدا انجام شد و ان‌شاءالله ۹۰ هزار زائر از اواخر اردیبهشت ماه به حج اعزام می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کاهش قیمت بلیط کنسرت‌ها، تصریح کرد: با همکاری خوب تهیه‌کنندگان اجراهای صحنه و معاونت هنری وزارتخانه، کنترل و نظارت قوی‌تر پیدا می‌کند تا قیمت بلیط این مراسم‌ها به زیر یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

وی با تشریح آخرین اقدامات وزارتخانه تحت امرش برای سند ملی پویانمایی، گفت: با ابلاغ رییس‌جمهور اواخر اسفند ۱۴۰۲ بنیاد ملی پویانمایی را افتتاح کردیم. کارهای توسعه‌ای با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مساعدت رییس‌جمهور حل شده است. اعضای پیشنهاد برای هیات امنای بنیاد ملی پونمایی را معرفی کردیم و به زودی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن تعیین می‌شوند.

اسماعیلی از دنبال کردن شهر جهانی صنایع خلاقیت فرهنگی سخن گفت و افزود: ایجاد مجموعه‌های شهرک‌های تولید صنایع خلاق فرهنگی را در شهرهای اصفهان، کیش، تهران، مشهد، پرند و تبریز که تاثیر بسزایی در جهش اقتصاد فرهنگ‌بنیاد دارند، دنبال می‌کنیم. آثار خوب آن به زودی برای همه قابل مشاهده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح بازسازی تئاتر شهر، گفت: این پروژه از ابتدای دی ۱۴۰۲ آغاز شده است و حداکثر تا سال آینده حریم تئاتر شهر با ایجاد فضاهای جدید نمایشی خارج از محدوده در اختیار اهالی تئاتر قرار می‌گیرد. ساماندهی دست‌فروش‌ها در این منطقه نیز توسط شهرداری در جریان است.

وی ادامه داد: سند هنر نمایشی و تئاتر از قبل از عید نوروز در شورای هنر مطرح شده و ان‌شاءالله به زودی تصویب می‌شود. در بازدید از اداره تئاتر شهر تهران با مخروبه شدن این اداره روبرو بودیم که ان‌شاءالله ۸ پلاتوی جدید تا پایان سالجاری در این اداره در اختیار اهالی تئاتر قرار می‌گیرد.

اسماعیلی از راه‌اندازی موزه تئاتر و همچنین اختصاص بودجه ویژه در قالب قانون برنامه هفتم برای بخش موسیقی خبر داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا پای آهنگ «گل یخ» کوروش یغمایی به منچسترسیتی، لیورپول و اینترمیلان باز شد؟ همخوانی علیرضا بیرانوند در کنسرت لُری «تال»

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • دمای هوا در اردبیل افزایش می‌یابد
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد
  • ​آغاز برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوای شهرها
  • بازدید وزیر کشور از پروژه ادامه آزاد راه شهید همت در البرز