Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا عباسی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: سرانه مصرف مشترکین شهرستان کاشمر در ماه ۱۸ مترمکعب است که ۹۳ درصد آنها الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به زودی آزمایشگاه بیولوژیک این شهرستان راه‌اندازی می‌شود ادامه داد: هم اکنون آزمایش‌های بررسی کیفیت آب شرب شهرستان‌های خلیل‌آباد، بردسکن، کوهسرخ و فیض‌آباد، در آزمایشگاه کاشمر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس امور آب و فاضلاب کاشمر همچنین از هوشمندسازی شبکه توزیع خبر داد و گفت: سال قبل پروژه اصلاح توسعه شبکه توزیع آب و فاضلاب شهر کاشمر برای هوشمند سازی اجرا شد و کلر زن‌های آنلاین راه‌اندازی گردید و برای امسال نصب کدورت سنج، کلر سنج و فشارسنج آنلاین و نصب شیرهای فشارشکن در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: به‌رغم اینکه اسفندماه پارسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مصرف آب شرب نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۰ درصد افزایش یافت اما با اقدامات انجام شده توانستیم از آن مقطع گذر کنیم.

عباسی ادامه داد: کاشمر جزو شهرهای بزرگ استان است و تأمین آب این شهرها حساسیت‌های خاص خود را دارد، اکنون در شهرستان کاشمر بالغ‌بر ۷۳ هزار مشترک زیرپوشش هستند که ۴۲ هزار مشترک از این تعداد در شهر کاشمر می‌باشند.

وی با بیان اینکه دومین شهر استان هستیم که فاز اول ارزیابی برنامه ایمنی آب در آن انجام شده است گفت: این طرح با یک میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی برای بسیاری از برنامه‌های اقتصادی شهرستان می‌تواند خط‌مشی و مسیر تعیین کند.

رییس امور آب و فاضلاب کاشمر ذخیره مخازن آب شرب این شهرستان را ۳۸ میلیون لیتر و مصرف آب کاشمر در ماه را یک میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: تنها اداره بزرگ در کشور هستیم که در ساعت اوج مصرف برق ۱۸ حلقه چاه شهر خاموش می‌شود.

وی ادامه داد: تجهیز، حصارکشی و اجرای خطوط آب ۶ حلقه چاه خارج از مدار شهر کاشمر به عنوان بزرگ‌ترین پروژه تأمین آب استان به پیمانکار ابلاغ شده و به زودی با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

عباسی در باره وضعیت آب شرب روستاهای بخش مرکزی کاشمر گفت: از ۵۸ روستای این بخش ۵۲ روستا زیرپوشش آبفای شهرستان هستند.

وی افزود: با اینکه سه روستای خرو، کلاته تیمور و تنورچه از آب شرب برخوردارند اما غیر پوشش هستند، همچنین سه روستای گندم بر، محمدآباد و کلاته نای لوله‌کشی آب شرب ندارند.

رییس امور آب و فاضلاب کاشمر ادامه داد: هم اکنون آب شرب این سه روستا به صورت روزانه با تانکر تامین می‌شود و به‌رغم تمامی بارش‌ها هنوز از بحران آب گذر نکرده‌ایم و مشکلات برطرف نشده است.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها آب و فاضلاب کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب کاشمر آب و فاضلاب کاشمر امور آب و فاضلاب کاشمر آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب

متصل نبودن یک خانه مسکونی به فاضلاب شهری سبب فرو نشست بخشی از یک ملک مسکونی شد.

صاحب خانه می‌گوید شاهد تخریب قسمتی از خانه تخریب بودیم و برای پیگیری موضوع نزد عسگری شهردار منطقه دو و سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اراک رفتیم.

عسگری گفت: علت نشست حیاط ملکی در خیابان رودکی، نشست و فروریختن چاه فاضلاب ملک مذکور است. البته قنات این محل ریزش نداشته است.

بیگی مدیر شرکت آب و فاضلاب شهر اراک با اشاره به قدمت بالای این ملک گفت: متاسفانه این ملک به فاضلاب شهری متصل نبوده و دچار فرونشست شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • قطعی برق برخی از مناطق ارومیه
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی