Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-19@06:43:21 GMT

دنیای فوتبال در چنین روزی؛ 24 ژوئن

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۷۶۷۵

به مرور خاطرات فوتبالی‌مان خواهیم پرداخت. لحظاتی که با آن‌ها فریاد کشیدیم، شادی کردیم و بعضا اشک ریختیم.

طرفداری- در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مهم‌ترین و جالب‌ترین اتفاقاتی که در تاریخ 24 ژوئن در دنیای فوتبال رخ داده‌اند. 

صعود برزیل به فینال جام جهانی با کسب برتری 5-2 مقابل فرانسه (1958/6/24)

 در چنین روزی و در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام جهانی 1958 دو تیم ملی برزیل و فرانسه در حضور 27 هزار تماشاگر ورزشگاه روسوندا شهر سولنا در کشور سوئد  به مصاف هم رفتند که این دیدار پرگل و تماشایی نهایتا با برتری 5-2 برزیل خاتمه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 واوا، دیدی و پله(3) در دقایق 2، 39، 52، 64 و 75 برای برزیل گلزنی کردند و دو گل فرانسه نیز توسط ژوست فونتن و راجر پیاتونی در دقایق 9 و 83 به ثمر رسید.

 

صعود آرژانتین به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی با کسب برتری 1-0 مقابل برزیل (1990/6/24)

دو تیم ملی برزیل و آرژانتین در حضور 61 هزار تماشاگر ورزشگاه دل آلپی شهر تورین به مصاف هم رفتند که این دیدار نهایتا با برتری 1-0 آرژانتین به پایان رسید. در حالی که برزیل موقعیت های فراوانی را برای گلزنی از دست داد، کلودیو کانیگیا در دقیقه 80 گل آرژانتین را به ثمر رساند تا این تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

صعود آرژانتین به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی با کسب برتری 2-1 مقابل مکزیک در وقت های اضافه (2006/6/24)

سال 2006 در چنین روزی و در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی 2006 دو تیم ملی آرژانتین و مکزیک در حضور 43 هزار تماشاگر سنترال استادیوم شهر لایپزیش به مصاف هم رفتند. ابتدا رافائل مارکز در دقیقه 6 مکزیک را از حریف پیش انداخت اما چهار دقیقه بعد هرنان کرسپو بازی را به تساوی کشاند. این دیدار در وقت های معمول با نتیجه 1-1 به پایان رسید تا کار به وقت های اضافه کشیده شود. در دقیقه 98،‌ مکسی رودریگز گل دوم آرژانتین را به ثمر رساند و در نهایت آرژانتین با نتیجه 2-1 راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

 

صعود آلمان به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی با کسب برتری 2-0 مقابل سوئد (2006/6/24)

در چنین روزی و در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی 2006 دو تیم ملی آلمان و سوئد در حضور 66 هزار تماشاگر ورزشگاه آلیانز آرنا شهر مونیخ به مصاف هم رفتند که این دیدار نهایتا با برتری 2-0 آلمان خاتمه یافت. لوکاس پودولسکی زننده هر دو گل آلمان در دقایق 4 و 12 بود.

شکست 3-2 ایتالیا مقابل اسلواکی و حذف در دور گروهی جام جهانی (2010/6/24)

دو تیم ملی اسلواکی و ایتالیا در حضور 53 هزار تماشاگر ورزشگاه الیس پارک شهر ژوهانسبورگ به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری 3-2 اسلواکی به پایان رسید. ایتالیا که در دو دیدار قبلی مقابل پاراگوئه و نیوزیلند به تساوی دست یافته بود، با شکست در این مسابقه 2 امتیازی باقی ماند و در جایگاه چهارم جدول گروه 6 جای گرفت.  روبرت ویتک(2) و کامیل کوپونک در دقایق 25، 73 و 89 برای اسلواکی گلزنی کردند و دو گل ایتالیا نیز توسط آنتونیو دی ناتاله و فابیو کوالیارلا در دقایق 81 و 92 به ثمر رسید.

 

صعود ایتالیا به مرحله نیمه نهایی جام ملت های اروپا با غلبه بر انگلیس در ضربات پنالتی (2012/6/24) 

سال 2012 در چنین روزی و در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام ملت های اروپا 2012 دو تیم ملی انگلیس و ایتالیا در حضور 64 هزار تماشاگر ورزشگاه المپیک شهر کیف در کشور اوکراین به مصاف هم رفتند. تلاش دو تیم در وقت های معمول و اضافه با تساوی بدون گل همراه بود تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی ایتالیا با کسب برتری 4-2 راهی مرحله بعدی شد. ضربه پنالتی چیپ آندره آ پیرلو مقابل جو هارت،‌ یکی از مشهورترین صحنه های این دوره از رقابت ها محسوب می شود.

تساوی 0-0 انگلیس مقابل کاستاریکا و حذف در دور گروهی جام جهانی (2014/6/24)

سال 2014 در چنین روزی و در چارچوب رقابت های دور گروهی جام جهانی 2014، دو تیم ملی انگلیس و کاستاریکا در حضور 57 هزار تماشاگر ورزشگاه مینیرو شهر بلو هوریزونته به مصاف هم رفتند. انگلیس که در دو دیدار قبلی مقابل ایتالیا و اروگوئه شکست خورده بود در این دیدار نیز مقابل کاستاریکا به تساوی بدون گل دست یافت تا با 1 امتیاز در جایگاه چهارم جدول گروه 4 قرار بگیرد. کاستاریکا نیز با 7 امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی صعود کرد.

شکست 1-0 ایتالیا مقابل اروگوئه و حذف در دور گروهی جام جهانی (2014/6/24) 

در چنین روزی و در چارچوب رقابت های دور گروهی جام جهانی 2014، دو تیم ملی ایتالیا و اروگوئه در حضور 39 هزار تماشاگر ورزشگاه آرنا داس دوناس شهر ناتال به مصاف هم رفتند. ایتالیا که از دقیقه 59 با اخراج کلودیو مارکیزیو با ده بازیکن به بازی ادامه می داد، در نهایت با گل دیگو گودین در دقیقه 81 از اروگوئه شکست خورد تا با 3 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه سوم گروه، از صعود به دور حذفی باز بماند.

عجیب ترین اتفاق این بازی اما در دقیقه 79 رخ داد، جایی که لوییس سوارز، مهاجم اروگوئه در برخورد با جورجو کیه لینی، شانه مدافع ایتالیایی را گاز گرفت. بعد از اتمام بازی، فیفا لوییس سوارز را به مدت 4 ماه از حضور در مسابقات رسمی ملی و باشگاهی محروم کرد.

 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی به عنوان سرمربی بارسلونا در فصل جاری ۳ کارت قرمز؛ در کل دوران بازی خود فقط ۲ کارت قرمز

ژاوی دیگر نشانی از آن هافبک آرام و بدون حاشیه ندارد و به یک سرمربی عصبی و پرخاشگر تبدیل شده است.

 برگشت بارسلونا و پاری سن ژرمن در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳/۲۴ با برتری ۴-۱ پاریسی ها خاتمه یافت. شاگردان لوئیز انریکه در مجموع دو بازی رفت و برگشت با برتری ۶-۴ راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

ژاوی‌ سرمربی بارسلونا در جریان این بازی به دلیل اعتراض به داور با کارت قرمز از کنار زمین اخراج شد. به نقل از 90Min این سرمربی اسپانیایی برای سومین بار است که در فصل جاری با کارت قرمز داوران جریمه می شود. او در طول بیش از ۲۰ سال‌ دوران بازی خود و انجام بیش از ۱۰۰۰ بازی ملی و باشگاهی فقط ۲ بار اخراج شد که هیچ کدام از این موارد، کارت قرمز مستقیم نبود. (مقابل رئال مادرید و همچنین ویارئال)

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • ده‌روسی: به سبک رئال مادرید صعود کردیم
  • گاسپرینی: حذف لیورپول از قهرمانی هم باارزش‌تر بود
  • پلی به گذشته - برتری 5-1 بارسلونا مقابل چلسی و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (2000/4/18) / فیلم
  • بازیکنان رم، برد مقابل میلان را به ایوان اندیکا تقدیم کردند / عکس
  • صعود رم و لورکوزن در شب حذف میلان و لیورپول از لیگ اروپا
  • ژاوی به عنوان سرمربی بارسلونا در فصل جاری ۳ کارت قرمز؛ در کل دوران بازی خود فقط ۲ کارت قرمز
  • روزی که نباشم هواداران تشویقم می‌کنند/ با وجود پیروزی مقابل ذوب‌آهن مانند بازنده‌ها بودیم
  • دلداری دادن سرجی روبرتو و الخاندرو بالده به پائو کوبارسی پس از شکست بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن / عکس
  • ۴ فینالیست ایران در ۵ وزن دوم