Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:11:27 GMT

پسر ۹ ساله در زاینده‌رود اصفهان غرق شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۷۷۲۴

پسر ۹ ساله در زاینده‌رود اصفهان غرق شد

فرهاد کاوه آهنگران شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حادثه غرق شدن این کودک حدود ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه امروز گزارش شد و نیروهای امداد و نجات غواصی از ۲ ایستگاه سازمان آتش‌نشانی اصفهان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان‌اینکه این حادثه در نزدیک باغ پرندگان در منطقه پارک ناژوان اتفاق افتاد، گفت: این کودک توسط نیروهای امداد و نجات غواصی از رودخانه خارج شد اما علائم حیاتی نداشت و بدلیل خفگی، فوت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاوه آهنگران با تاکید بر ممنوع بودن شنا در زاینده‌رود تصریح کرد: این روزها جریان و حجم آب در زاینده‌رود کاهش یافته است اما عده‌ای فریب این موضوع را می‌خورند و وارد رودخانه می‌شوند در حالی که همین میزان کم آب نیز می‌تواند خطرآفرین باشد و خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند.

پارک جنگلی ناژوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری کلانشهر اصفهان است که رودخانه زاینده‌رود از میان آن عبور می‌کند.

خروجی سد زاینده‌رود با پایان توزیع آب برای کشاورزی از چهاردهم خرداد امسال کاهش یافت و میزان حجم آب در رودخانه کمتر شد.

مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز تاکید کرده است که شنا و آب تنی در منابع آبی استان یعنی رودخانه‌ها، سدهای مخزنی و استخرهای ذخیره آب و کشاورزی بصورت مطلق ممنوع است.

از ابتدای فروردین تاکنون حدود ۳۲ حادثه غرق شدگی در استان اصفهان گزارش شده است که  بر اثر آن ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند.

سال گذشته نیز بر اساس آمار پزشکی قانونی اصفهان، ۹۳ نفر(شامل ۸۰ مرد و ۱۳ زن) بر اثر غرق‌شدگی در این استان جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۷ حدود ۷۸ درصد افزایش داشت.

برچسب‌ها آتش‌نشانی زاینده رود اصفهان پروندهٔ خبری گرما و خطر غرق شدگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی زاینده رود اصفهان آتش نشانی زاینده رود اصفهان زاینده رود غرق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل آتش‌نشانی شهر یاسوج گفت: عملیات جستجو برای پیدا کردن کودک چهارساله که ظرف ۲ روز گذشته تاکنون در رودخانه خرسان شهرستان دنا غرق شده همچنان ادامه دارد.

محمد رستمی افزود: روز گذشته غرق شدن کودک چهار ساله در رود خرسان در حوالی روستای «مُنج» مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به ما گزارش شد و گروه غواصی آتش‌نشانی یاسوج به منطقه اعزام شده است.

وی ادامه داد: این کودک چهار ساله در مسیر رودخانه قرار گرفته بود که آب رودخانه آن را با خود برد.

رستمی بیان کرد: تیم غواصی چهار محال و بختیاری که پیش از ما در جریان این غرق شدگی قرار گرفته بودند نیز عملیات جستجو برای یافتن این کودک و از ۲ روز گذشته آغاز کرده اند و هنوز این پسربچه چهار ساله پیدا نشده است و روز گذشته هم تیم غواصی استان کهگیلویه و بویراحمد به منطقه اعزام شده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در کل کشور موضوع غرق‌شدگی به سازمان آتش‌نشانی‌ها واگذار شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی رتبه بالایی در کشور دارد.
وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمد در فصل گرماست.

دیگر خبرها

  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • علت شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان اعلام شد