Web Analytics Made Easy - Statcounter

سریال «آقازاده» در حالی وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود که به روال سریال‌های قبلی با قلم «حامد عنقا»، نام شخصیت اصلی آن «حامد» است.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سید مرتضی حسینی ـ «سینا مهراد در نقش حامد تهرانی!». این جمله‌ای است که با صدای گرم و گیرای بهروز رضوی در انتهای تیزر سریال «آقازاده» تعبیه شده و نشان می‌دهدکه حامد عنقا سنت‌شکنی نکرده و این بار هم شخصیت اول سریالش را هم‌نام خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کاری که او قبلاً در سریال‌های «قلب یخی»، «پدر» و  «بر سر دوراهی» نیز انجام داده بود.

 

نخستین قسمت از سریال «آقازاده» با طراحی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا  وکارگردانی بهرنگ توفیقی، از فردا ( جمعه ششم تیر) در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.سریالی که قرار است از این پس جمعه‌ها در وی‌او‌دی‌ها و روزهای شنبه به صورت فیزیکی منتشر می‌شود و مخاطبان از فردا بیننده نخستین قسمت از آن در فیلیمو و نماوا خواهند بود.

امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، جمشید هاشم پور، سینا مهراد، دیبا زاهدی، سامیه لک، مسعود فروتن، سعید داخ، روزبه معینی و امین حیایی با حضور کامبیز دیرباز و هنرمندی نیکی کریمی، با حضور افتخاری محمدحسین لطیفی بازیگران «آقازاده» هستند.

 همچنین علی زندوکیلی قطعاتی را برای اسن مجموعه خوانده است. او  که پیش از این با اجرای ترانه تیتراژ سریال «بر سر دوراهی» نخستین همکاری اش را با حامد عنقا رقم زده بود، در سریال تازه او نیز قطعاتی را اجرا می کند.

پس از پخش سریال «بر سر دوراهی» به عنوان سریال نوروزی شبکه دو سیما در سال ۱۳۹۸ که به نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی رقم خورد، این دو چهره چهارمین همکاری خود را در «آقازاده» ادامه داده اند.

حامد عنقا طراح و نویسنده چند سریال‌ پربیننده تلویزیونی در سال‌های اخیر بوده ‌است. وی که از اواسط دهه هفتاد و با فعالیت به‌عنوان خبرنگار، دبیر و سردبیر در عرصه مطبوعات کار خود را آغاز کرد، در ادامه به تلویزیون رفت و در حوزه نویسندگی و کارگردانی به خلق اثر پرداخت.

کارگردانی سریال «به همین سادگی»، نویسندگی فیلمنامه سریال‌های «نردبام آسمان» و «تنهایی لیلا» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و سه سریال «انقلاب زیبا»، پدر و «بر سر دوراهی» به کارگردانی بهرنگ توفیقی ازجمله آثاری است که در کارنامه وی به چشم می‌خورد. عنقا همچنین طراح و نویسنده فصل اول و دوم سریال «قلب یخی» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در نمایش خانگی هم بود که البته این همکاری در فصل سوم این مجموعه ادامه نیافت.

این دو پیش از این هم در گفتگوهایی که با خبرنگار خبرگزاری آنا داشتند با ابراز خرسندی از این همکاری از عزم خود برای ادامه سریال‌سازی خبر دادند.

بهرنگ توفیقی در همین رابطه گفته بود که پس از ساخت مجموعه «پدر»، دیگر مطمئن شدم که با همکاری من و حامد اتفاقات خوبی خواهد افتاد؛ همین به همکاری سوم ما در «بر سر دوراهی» منجر شد که امیدوارم ادامه داشته باشد.

حامد عنقا هم با تأکید بر این که در این مدت با توفیقی به نوعی همفکری در کار رسیده است، عنوان کرد: در جریان تدوین سریال «بر سر دوراهی» گاهی با سکانس‌های مواجه می‌شدم که نمی‌دانستم آن چه به عنوان برداشت نهایی گرفته‌ایم بیشتر مطابق نظر من بوده است یا بهرنگ توفیقی؛ متقابلاً این اتفاق برای بهرنگ هم افتاد و به من می‌گفت که مشخص نیست خروجی نهایی بیشتر با نظر او بوده است یا من.

عنقا پیش از این در گفتگویی رادیویی با برنامه صبحگاهی «گیومه» رادیو نمایش با اشاره به این که آفازاده از تمام کارهای پیشین او سخت تر بود افزود: این سریال هم موضوع سختی داشت و هم من برای اولین بار تصمیم گرفتم شکل خاصی از روایت را تجربه کنم. این جنس روایت و استانداردی که برای خودمان تعریف کردیم، سختی کار را بیشتر کرد. در این سالها سریالهای زیادی در شبکه نمایش خانگی تجربه شد و من بعد از ۱۰ سال به این مدیوم برمی‌گشتم و فکر می‌کردم حق این باشد که اگر دوباره به این شبکه برمیگردم متفاوت و از جنس دیگری باشد.

به این ترتیب زوج سریال‌ساز عنقا ــ توفیقی در همکاری چهارم خود کاملاً به یک برند شناخته‌شده و معتبر برای مخاطبان تبدیل شده‌اند. این دو پیش از این هم در گفتگوهایی که با خبرنگار خبرگزاری آنا داشتند با ابراز خرسندی از این همکاری از عزم خود برای ادامه سریال‌سازی خبر دادند.

سریال‌هایی که با فیلمنامه‌های عنقا ساخته شده‌اند همواره به موضوعاتی چالش‌برانگیز و جریان‌ساز پرداخته‌اند. این وضعیت گاهی باعث شده تا این آثار با ممیزی‌هایی نیز روبه‌رو شود. «قلب یخی» (که فصل اول و دوم آن با طراحی و نویسندگی حامد عنقا در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد) از جمله این آثار است.

اینک این زوج سریال‌ساز  ۱۰ سال پس از طراحی و نویسندگی «قلب یخی» با «آقازاده» بار دیگر به شبکه نمایش خانگی بازگشته‌اند.در خلاصه داستان این سریال آمده است: «این قصه با خون تموم می‌شه!». باید دید  سازندگان «آقازاده» چه مضمون حساسی را محور کار خود قرار داده‌اند که داستانش پایانی این چنین ملتهب خواهد داشت.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: شبکه نمایش خانگی بهرنگ توفیقی حامد عنقا سریال آقازاده شبکه نمایش خانگی بهرنگ توفیقی بر سر دوراهی حامد عنقا قلب یخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟

پرده‌ای که در این صحنه افتاد طعنه یا به نوعی جسارت یک مدیر به اهالی هنر است و البته پرسشی جدی در حوزه اقتصاد صنعت نمایش‌های خانگی و تعاملشان با هنرمندان و مخاطبین: آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو-سیدرضا میرجعفری، اظهارات یکی از مدیران پخش فیلم شبکه نمایش خانگی که در بخشی از آن به هزینه‌های تولید پروژه در یکی از مجموعه‌ها اشاره می‌کند پشت پرده‌های جدیدی را در این صنعت را رو می‌کند که مورد توجه همه فعالین رسانه و فرهنگ قرار گرفته‌است. 

این اظهارات واکنش گسترده‌ای نیز در بین اهالی فرهنگ و هنر و به خصوص هنرمندان داشته‌است چرا که این مدیر تابع بازار با مقایسه صنف هنرمندان با سایر صنوف آن‌ها را بی‌اخلاق و غیرمتعهد نامیده‌است.

پرسشی که از این دست مدیران برای افکار عمومی مطرح می‌شود این است که همقطارانش قبل از ورود به این عرصه چقدر با منطق اقتصاد کار فرهنگی آشنا بوده‌اند؟ و در سال آغاز کار هم چشم‌اندازی از آنچه امروز از آن گلایه می‌کنند داشته‌اند؟ 

شبکه نمایش خانگی که امروز بر سر آن جنجال شده یکی از اولین پلتفرم‌های پخش کننده محتواهای سرگرمی از جمله سریال از این دست بوده که در سال 92 یا 93 تأسیس شده و آن سالها نیز به شدت تورم در کشور رقم بالایی را نشان می‌دهد و از نحوه سرمایه‌گذاری کلان روی آن هیچگونه اسناد شفافی وجود ندارد و از همین رو معلوم نیست این بنگاه‌های اقتصادی زیان ده هستند یا بازدهی لازم را دارند؟ و خود این ماجرا باعث ابهامی بزرگ در افکار عمومی و اظهار نظرهای زیادی در این مورد شده‌است. 

پرده‌ای که در این صحنه افتاد طعنه یا به نوعی جسارت مدیر به اهالی هنر است که وقتی مصاحبه کننده از وی در مورد اظهاراتش می‌پرسد آیا از حمله خود به هنرمندان و بایکوت شبکه خانگی مورد بحث نمی‌ترسی؟ پاسخ می‌دهد: «چنین نگرانی‌هایی ندارد چون مساله این افراد فقط پول است و اگر پول باشد هرکاری می‌کنند.» البته از این قبیل اظهارات از طرف مدیران اقتصادی در حوزه‌های دیگر هنر مانند موسیقی هم شنیده‌بودیم و این ماجرا مسبوق به سابقه است که البته هیچگاه باعث موضع گیری عملی فعالین این عرصه نشد و آب هم از آب تکان نخورد. 

طیف واکنشی هنرمندان اما به این ماجرا متفاوت است، برخی واکنش‌های تندی به این ماجرا داشتند مثلا همایون اسعدیان در واکنشی تند اظهار داشته است: «قیاس به نفس می‌فرمایید جناب شانه‌ساز. «حداقل برای منی که در دو پروژه با شما کار کردم و چیزهای بسیاری از شما دیدم این حرف‌ها باعث تاسف است. همایون اسعدیان عضو کوچک این سینما تا زمانی که شما در نماوا حضور داشته باشید در هیچ سمتی با این مجموعه همکاری نخواهم کرد.» یا مازیار میری نیز در واکنشی صریح گفت:«تا زمانی که ایشان رسما از اهالی سینما عذرخواهی نکنند از تمام پروژه‌هایی که قرار به همکاری با این پروژه داشتم رسما انصراف می‌دهم.» رضا کیانیان هم کار را به شکایت از این مدیر نمایش خانگی از طرف انجمن صنفی بازیگران سینمای ایران کشاند که البته مشخص نیست این امر امکان پذیر است یا خیر؟ البته باید منتظر ماند و دید این کشمکش بین هنرمندان و اصحاب این حوزه با این مدیر شبکه نمایش خانگی و البته اظهارات این چنینی چه خواهد شد؟ 

اینکه واکنش‌ها در این مورد تا کجا ادامه دار خواهد شد؟ موضوعیست که باید برایش صبر کرد اما در مقابل این طیف افرادی هستند که یا هنوز واکنشی نشان ندادند یا محافظه کارانه‌تر با مسئله برخورد کرده‌اند  مثلا از نرگس آبیار که پروژه او در این گفت‌وگوی کوتاه نام برده شد هیچ واکنشی سر نزد یا اسماعیل عفیفه که تهیه‌کننده مجموعه «جنگل آسفالت» در همین نمایش خانگی است، با لحنی واکنش نشان داد که نه‌تنها بوی قطع همکاری نمی‌داد، بلکه خیلی متواضعانه بود و مشخص بود صرفا برای دلخوشی عوامل سریال بیان شده است. عفیفه در بخشی از این واکنش در اینستاگرامش نوشت: «علی‌رغم بالا و پایینی که هر پروژه دارد صمیمانه و همراه با اعتماد متقابل مشغول کاریم.»

همه این فضا و آنچه امروز به عنوان یک مسئله رسانه‌ای و دست به دست می‌شود ماجرایی پیچیده به اندازه گره‌های کور یک ماجراست و حجم واکنش‌ها نیز گویای همین است اما آنچه هنوز در فضای افکار عمومی مبهم خواهد ماند فضای غیر شفاف مالی، عدم تنظیم‌گری و رگولاتوری به مفهوم عام و  این پرسش با پاسخ‌های مبهم است که چرا دخل و خرج این حوزه مشخص نیست؟ و آیا واقعا در حوزه فرهنگ پر آسیب حرف اول و آخر را پول می‌زند؟ یا موضوعات دیگری هم مطرح است؟ 

وقتی می‌توان این موضوع را بهتر درک کرد که خود را با این پرسش مواجه کنیم چرا در همه این سال‌ها اقتصاد صنعت سینمای ایران سوای از سرمایه‌گذاری‌های دولتی و بعضا خصوصی سوداگرانه کوچکتر و به سهم شبکه‌های نمایش خانگی اضافه می‌شود چنانچه با فاصله‌ای کوتاه یا حتی همزمان با اکران فیلم روی پرده نقره‌ای به نوعی وادار به اکران آنلاین در این شبکه‌ها می‌شوند؟

آیا زور همین هنرمندان به ستوه آمده طیف اول به مدیران ناآشنای فرهنگی که به قول خودشان حرف اول و آخر را پول می‌زند می‌رسد یا ماجرا با چند بیانیه و شکایت صوری خاتمه خواهد یافت؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • درخواست هواداران از ستاره رئال: لطفا بمان!
  • ادعای عجیب مدیر ارشد نماوا علیه هنرمندان جنجال به پا کرد؛ قطع همکاری مازیار میری و همایون اسعدیان با نماوا