Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تأکید بر اینکه برنامه تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از ابتدای دولت به‌شکل جدی در دستور کار قرار گرفته است، گفت:‌ سال گذشته با تلاش‌های صورت‌گرفته همکاران صنعت برق، راندمان متوسط نیروگاه‌های حرارتی کشور با افزایش حدود 48صدم‌درصدی نسبت به پایان سال 97 برای اولین بار به 38.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

58 درصد رسید.

وی ادامه داد: راندمان نیروگاه‌های گازی در حالت استاندارد حدود 34 درصد است که با تبدیل این واحدها به سیکل ترکیبی، راندمان‌ آن‌ها نیز به حدود 48 تا 49 درصد خواهد رسید. از دیگر اقدامات مفیدی که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته موضوع استفاده از نیروگاه‌های جدید راندمان بالای گازی است که راندمان این واحدها در حالت گاز بین 39 تا 40 درصد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به برنامه این شرکت برای ارتقای واحدهای گازی موجود در کشور، گفت:‌ راندمان نیروگاه‌های گازی کلاس E بین 33 تا 34 درصد است که با ارتقای این واحدها راندمان آن‌ها نیز به حدود 36 تا 37 درصد خواهد رسید.

طرزطلب با تأکید بر اینکه راندمان نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال از مرز 39 درصد عبور خواهد کرد، گفت: ‌براساس برنامه ششم توسعه در تلاشیم این رقم را در سال 1400 به عدد 40 درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه 92 درصد انرژی ایران توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود، اضافه کرد: سالانه حدود 36 درصد گاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی مصرف می‌شود، هرچه بتوانیم با گاز موجود در اختیار توان تولیدی نیروگاه‌ها را افزایش دهیم طبیعتاً این اقدام به‌نفع اقتصاد کشور خواهد بود و می‌توان با صادرات مازاد سوخت باقی‌مانده در این بخش برای کشور درآمدزایی ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تأکید بر اینکه تا پایان شهریورماه امسال حدود یک‌هزار و 200 مگاوات به ظرفیت موجود نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده خواهد شد، گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته 600 مگاوات از این ظرفیت جدید در تیرماه و 600 مگاوات باقی‌مانده در مرداد و شهریور وارد مدار خواهد شد.

طرزطلب با ابراز اینکه افزایش توان تولیدی واحدهای حرارتی به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد:‌ در تلاشیم با به‌کارگیری نیروگاه‌های نسل‌نو و تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی بتوانیم بدون افزایش مصرف سوخت نسبت به سال گذشته شاهد ارتقای توان تولید نیروگاه‌های کشور باشیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نیروگاه های حرارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

مرتضی شاهمیرزایی  بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد، ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: آن دسته از مجتمع‌های پتروشیمی‌ که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.


معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید با رفع موانع و چالش‌های تولید، زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود فراهم شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • طی دو سال هشت میلیون فقیر به تعداد فقرای کشور اضافه شده است!