Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه از تهدید آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه‌های گمرکی تنبیهی جدید بر برخی محصولات اروپایی ابراز نگرانی کرد.

بر این اساس، کمیسیون اروپا از تهدید آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه‌های گمرکی تنبیهی جدید بر برخی محصولات اروپایی، درچارچوب بررسی پرونده کمک‌های بلاعوض به شرکت هواپیمایی ایرباس اروپا و بوئینگ آمریکا که در سازمان جهانی تجارت مطرح شده است، ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر سندی رسمی که بامداد روز چهارشنبه منتشر شد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد بر محصولات اروپایی، تعرفه گمرکی اضافی معادل ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار اعمال کند.

ممکن است این تعرفه‌ها بر محصولات کشاورزی و صنعتی، چون زیتون و کامیون اروپا تعلق بگیرد و در مورد محصولات مربوط به صنعت هواپیمایی هنوز تردید‌هایی وجود دارد. این گزارش در حالی منتشر می‌شود گروهی از کارشناسان در آمریکا از به وجود آمدن جو تعرفه‌ای جدید ابراز نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند «این امر ممکن است تنش‌های تجاری در اقیانوس اطلس را تشدید کند و شرکت‌های آمریکایی را که اکنون به دلیل شیوع کووید- ۱۹ تحت فشار هستند با مشکلات بیشتری روبرو کند.»

اوایل ماه ژوئن، فیل هوگان، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا، هشدار داده بود که اگر آمریکا بر کالا‌های این اتحادیه تعرفه تعیین کند، اگرچه اروپایی‌ها انتخاب کمی خواهند داشت، از حقوق تلافی‌جویانه خود استفاده خواهند کرد و تحریم‌های خودشان را علیه واشنگتن اعمال می‌کنند.

دونالد ترامپ از زمان بر سر کار آمدن اعلام کرده است به منظور اصلاح تراز تجاری آمریکا در مقابل کشور‌های دیگر برای واردات کالا‌ها تعرفه اعمال خواهد کرد. او این کار را با محصولات چینی آغاز کرد و رقابت تجاری که حالا به جنگ تجاری تبدیل شده است از سال ۲۰۱۸ میان واشنگتن و پکن آغاز شد. ترامپ بر واردات از برخی کشور‌های آمریکای لاتین و همچنین کانادا نیز تعرفه اعمال کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تعرفه گمرکی جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: توسعه زیرساخت در ذخیره سازی محصولات در بنادر مازندران زمینه ساز دور زدن تحریم‌هاست . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباسعلی وفایی‌نژاد با بیان اینکه به توسعه زیرساخت‌ها در بنادر برای تبادل تجاری کالاهای اساسی نیاز داریم گفت: مازندران به عنوان استان معین تامین امنیت غذایی کشور اهمیت دارد.

وی افزود: در مازندران مزیت‌های ویژه در تولید و تامین محصولات کشاورزی داریم و رتبه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی از آن مازندران است.

وی به برخورداری از موهبت دریا و بنادر مستعد و قابل توسعه و منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌های مناسب در تامین امنیت غذایی و کالاها و محصولات مورد نیاز استفاده کرد، گفت: توجه مسئولین بر ایجاد و توسعه زیرساخت یک امر ضروری است.

وفائی‌نژاد به اقدامات انجام شده در سال های اخیر در جهت رشد و توسعه فعالیت‌های تجاری اشاره کرد و گفت: مزیت‌های حوزه خزر از نظر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و تامین کالاهای مورد نیاز کشور مانند گندم،  روغن خام، دانه های روغنی و خوراک دام و ترانزیت و سوآپ  می تواند به توسعه استان و رشد اقتصاد دریاپایه منجر شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران بیان کرد: توسعه زیرساخت و توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و تلاش در  ایجاد شرکت های حمل و نقل سراسری و بین المللی در کنار توسعه راه  و ایجاد سیلوها و مخازن می‌تواند به رونق  فعالیت‌های تجاری منجر شود.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌ها در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: توجه به سرمایه گذاری پایدار و ذخیره استراتژیک کالا با ایجاد سیلو و مخازن روغن خام در استان فرصت مناسبی خواهد بود تا زمینه دور زدن تحریم ها فراهم شود.

وی افزود: ساخت پروژه 25هزار تن مخازن روغن در نکا و تسریع در مصوبات دولت در این خصوص موجب رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وفائی نژاد به تامین کالاهای اساسی از جمله واردات 800 هزار تن گندم و روغن خام در دولت سیزدهم از مسیر بنادر مازندران اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت بنادر شمالی فرصت مناسبی برای افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری فراهم می‌کند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران