Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از برنامه‌های مهم مجلس، رفع موانع و افزایش تسهیلات و ایجاد فضای کسب و کار است تا تولیدکنندگان در فضایی مناسب به تولید بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق مازندران، رهبر معظم انقلاب در ادامه انتخاب شعار سال، سال ۹۹ را به نام سال جهش تولید نامگذاری کردند تا با نام‌گذاری امسال با نام " جهش تولید" در راستای استمرار برنامه راهبردی نظام به منظور تقویت و ارتقای جایگاه تولید در کشور گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین براساس آنچه توسط کارشناسان حوزه اقتصادی و مسؤولان امر بیان می‌شود؛ کارگروه رفع موانع تولید می تواند گامی برای تحقق شعار " جهش تولید" باشد.

در همین راستا کارگروه رفع موانع تولید با حضور مدیران استانی مازندران در شهرستان گلوگاه برگزار شد؛ تا با هم‌اندیشی در این بخش برای رفع مشکلات تولیدکنندگان این منطقه و شهرستان در شرق مازندران گام برداشته شود.

 

افتتاح ۲۲ عنوان طرح اقتصادی و تولیدی در مازندران و تحقق شعار "جهش تولید"

معاون استاندار مازندران گفت: ۲۲ عنوان طرح اقتصادی و تولیدی با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومان تا پایان سال، به معنای واقعی به شعار "جهش تولید" برسیم.

حسن خیریان‌پور امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گلوگاه در شرکت عظیم گستر ناحیه صنعتی گلوگاه اظهار کرد: بررسی و شناخت مشکلات واحدهای تولیدی و تلاش برای رفع موانع تولید از برنامه‌های مهمی است که در دستور کار است و با قوت اجرایی می‌شود تا با رفع موانع تولید برای "جهش تولید" گام برداریم.

وی افزود: استان مازندران به دلیل داشتن دو موهبت الهی جنگل و دریا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که باید ضمن حفظ و پایداری این موهبت‌های الهی در راستای اشتغال مناسب برای افراد هم تلاش شود.

 

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه امروزه زراعت چوب برای تولید کارخانجات سلولزی از اشتغال با صرفه برای استان مازندران است؛ یادآور شد: زراعت چوب به منظور تأمین نیازهای اولیه کارخانجات سلولزی، یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم مازندران است .

خیریان‌پور اضافه کرد: اکنون که به دلیل اجرای تنفس جنگل، ممنوعیت برداشت چوب جنگلی با قوت در حال اجراست؛ برای تامین نیازهای مواد اولیه کارخانجات سلولزی نیازمند زراعت چوب هستیم  و باید از ظرفیت‌های نهفته مازندران استفاده کرد.

وی گفت: با دستور حسین‌زادگان استاندار مازندران، مقرر شد که تولید ۴ هزار هکتار زراعت چوب در ۲۲ شهرستان استان مازندران هدف‌گذاری و برای تحقق آن تلاش شود.

این مسؤول با بیان اینکه صیانت از جنگل وظیفه همگانی است و باید از قاچاق جلوگیری شود؛ خاطر نشان کرد: با توجه به ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل و اینکه واردات چوب هزینه بالایی دارد و کارخانجات سلولزی هم نیازمند مواد هستند؛ راهی جز زراعت چوب نداریم که می‌توان با این زراعت، ضمن ایجاد فضای سبز استان، در تامین نیاز مواد اولیه کارخانجات سلولزی با توسعه زراعت چوب نقش‌آفرینی کرد.

معاون استاندار مازندران همچنین با اشاره به سال " جهش تولید" و تلاش برای تحقق این شعار گفت: در این بخش هم تلاش شد تا ۱۴۰ واحد صنعتی و تولیدی مازندران که در تملیک بانک هستند؛ تا پایان سال از تملیک بانک‌ها خارج و به چرخه تولید برگردند.

خیریان‌پور همچنین افزود: ۲۲ عنوان از طرح‌های تولیدی و اقتصادی در مازندران با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی که تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این واحدها انجام شد؛ شناسایی شد و تلاش داریم تا پایان سال با بهره‌برداری از این ۲۲ عنوان طرح اقتصادی و تولیدی، به معنای واقعی به شعار "جهش تولید" برسیم.

 

وی در ادامه با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی گلوگاه اظهار کرد: برای 7 واحد تولیدی ناحیه صنعتی گلوگاه که دارای مشکلات بانکی، تامین اجتماعی، مالیاتی و جهاد کشاورزی بودند؛ چاره اندیشی شد و امیدواریم با توجه به ظرفیت مناسب در شهرستان گلوگاه گام‌های موثری برای تحقق شعار جهش تولید برداشته شود.

معاون استاندار مازندران افزود: اصلاح نژاد دام یکی از برنامه‌های خوب و مهم در شهرستان گلوگاه در راستای جهش تولید است که یک واحد هزار و ۶۰۰ راس اصلاح دام در گلوگاه شروع به فعالیت کرده است.

خیریان‌پور گفت: مجموعه تولیدی عظیم گستر هم از واحدهای تولیدی آینده‌دار در حال ساخت است که می‌تواند اشتغال عظیمی برای شهرستان گلوگاه ایجاد کند که نیازمند تسهیلات 40 میلیارد تومانی بود که در این جلسه مصوب شد.

 

افزایش فضای کسب و کار، راهکار مجلس برای ایجاد اشتغال جوانان

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه افزود: یکی از برنامه‌های مهم مجلس، رفع موانع و افزایش تسهیلات و ایجاد فضای کسب و کار است تا تولیدکنندگان در فضایی مناسب به تولید بپردازند.

غلامرضا شریعتی گفت: با توجه به برخی مشکلات موجود در واحدهای صنعتی گلوگاه، ستاد تسهیل گلوگاه هم در راستای کمک به اشتغال برگزار شد تا تولیدکنندگان تنها دغدغه تولید داشته باشند و دغدغه‌های تولید و اشتغال برطرف شود.

وی افزود: تحقق شعار سال و " جهش تولید" در گرو همکاری همه جانبه مردم و مسؤولان است و باید همه با با هم با کمک مردم، بانک‌ها، مجلس و دولت و  همچنین پای کار بودن تولیدکنندگان در راستای جهش تولید گام برداریم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین علت‌های موانع تولید، قوانین دست و پاگیر، مسائل مرتبط با تحریم و عدم اراده در تولیدکنندگان است که امیدواریم تولیدکنندگان با استفاده از تسهیلات و اعتبارات بانکی و اراده قوی برای تولید بیشتر گام بردارند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون استاندار مازندران جهش تولید غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر نکا و گلوگاه در مجلس معاون استاندار مازندران کارخانجات سلولزی رفع موانع تولید شهرستان گلوگاه فضای کسب و کار صنعتی گلوگاه خیریان پور برای تحقق زراعت چوب تحقق شعار جهش تولید ۲۲ عنوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تعاونی‌ها در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم

مرتضی عزتی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال اظهار کرد: در اکثر کشور‌های دنیا، تعاونی‌ها فقط در بخش‌های خاصی می‌توانند موفق باشند و اگر خارج از آن بخش‌هایی که اقتصاد توصیه کرده توسعه یابند و در این بخش سرمایه‌گذاری شود و امکانات کشور را صرف آن کنیم موجب ناکارآیی‌های اقتصادی خواهد شد و رشد اقتصادی را نه‌تن‌ها افزایش نمی‌دهد بلکه عکس آن اتفاق می‌افتد.

وی افزود: یک بخش‌هایی در همه جای دنیا وجود دارد که در آن تولیدکنندگان کوچک، کالا‌های همگن تولید می‌کنند مانند بخش کشاورزی که همه گندم تولید می‌کنند و اگر اینها بتوانند تعاونی‌هایی را راه اندازند که مواد اولیه مورد نیازشان را از این طریق تأمین کنند و بتوانند در بستر آن کالا‌های تولیدشده را به فروش برسانند یا بنگاه‌های حاشیه‌ای را در تعاونی‌ای که تشکیل داده‌اند ایجاد کنند، می‌توان گفت تشکیل تعاونی در رشد این واحد‌ها مؤثر است.

فعالیت‌های تولیدی بزرگ در قالب تعاونی موفق می شوند

این کارشناس اقتصادی بیان کرد:، اما در بخش‌های دیگر مانند بخش صنعت، تعاونی نمی‌تواند موفق شود. اصلاً امکان ندارد بخش قابل توجهی از فعالیت‌های تولیدی بزرگ در قالب تعاونی موفق شوند حتی ممکن است ناکارآیی را در این بخش‌ها افزایش دهد.

عزتی ادامه داد: اگر می‌خواهیم تعاونی‌ها را توسعه دهیم و رشد اقتصادی را هدف قرار دهیم فقط باید در بخش‌هایی مانند کشاورزی، شیلات، دامپروری، دامداری و مشابه این‌ها سرمایه‌گذاری و ورود پیدا کرد و خارج از این‌ها به ندرت پیش می‌آید که تعاونی‌ها موفق باشند و بتوانند به رشد اقتصادی کمک کنند.

وی با بیان مثالی تأکید کرد: به عنوان مثال در کشور ما تعاونی‌های تأمین نهاده‌های تولیدات کشاورزی توانسته‌اند اثرگذار باشند و وضعیت هزینه‌ای کشاورزان را بهینه کرده‌اند ولی در مقابل اکثر تعاونی‌هایی که در بخش صنعت فعالیت داشته‌اند تعطیل شده‌اند. پس تعاونی در بخش صنعت نمی‌تواند موفق ظاهر شود.

از مالکیت بخش دولتی بکاهیم

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: تعاونی‌ها ابزار مناسبی در تولید هستند ولی نه در همه بخش‌های تولیدی و اگر بیش از پیش در همه بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرند امکان دارد بازدهی اقتصادی را کاهش دهند. پس باید به این موضوع مهم توجه شود تا در راستای تحقق شعار سال خیلی همه چیز را به تعاونی‌ها نسپاریم و بیشتر تلاش‌ها بر تقویت بخش خصوصی متمرکز شود و از مالکیت بخش دولتی بکاهیم. به طور کلی تعاونی‌ها در کنار بخش خصوصی در تحقق شعار سال مثمر ثمر خواهند بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • نقش تعاونی‌ها در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم
  • برای تحقق شعار سال باید حرائم بهداشتی مراکز دامی اصلاح شود
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد در کردستان برای تحقق شعار سال