Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:55:23 GMT

بهبود یافتگان از دام اعتیاد و رنج بیکاری

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۹۱۰۱

بهبود یافتگان از دام اعتیاد و رنج بیکاری

به گزارش ایرنا از اعتیاد همیشه به عنوان بلای خانمان سوز نام می برند، بلایی که نه تنها فرد معتاد بلکه اطرافیان و خانواده اش هم تحت تاثیر قرار داده و تا منجلاب مرگ پیش می‌برد.

عوامل اجتماعی، خانوادگی و فردی در بروز اعتیاد در جامعه و افراد موثر است ولی نقش دوستان در اعتیاد بسیار حائز اهمیت است تا جایی که در همان تفریحات دورهمی و گپ های دوستانه، تعارفاتی از جنس مواد مخدر صورت می گیرد که فرد را در گودال اعتیاد پرتاب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلیان هایی که در جمع های دوستانه دست به دست می چرخد، نخستین قدم برای ورود به اعتیاد است چرا که گاهی از مواد اعتیاد آور در تنباکوی ان استفاده شده و فرد بدون توجه به این موضوع در دام اعتیاد گرفتار می شود.

بیکاری یکی از عواملی است که افراد برای رهایی از فرصت های خسته کننده و تکراری به سمت اعتیاد می روند، بیکاری یکی از عوامل مهم اعتیاد بوده که جوانان زیادی برای دور شدن از زمان های بیکاری به اعتیاد روی آورده اند.

خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان نقش بسیار مهمی دارند، آگاه کردن جوانان از صدمات و خطرهای اعتیاد برای آنها می تواند از حس کنجکاوی آنها برای امتحان کردن حتی یک بار مواد مخدر در کنار دوستان جلوگیری کند.

سهراب با ۳۲ سال سن یکی از جوانانی است که از سالها قبل به بلای خانمان سوز اعتیاد گرفتار شده، این جوان ۱۰ سال گرفتار مواد مخدر بوده و حالا ۲ ساله که ترک کرده و پاک شده است.

این جوان بهبود یافته نبود شغل را مهمترین مشکل عنوان کرد و افزود: بعد از این که ۱۰ سال گرفتار اعتیاد بودم، با کمک خانواده برای ترک اقدام کردم و پس از طی کردن چند مرحله از اعتیاد پاک شدم اما هر چه دنبال کار می گردم کسی حاضر نیست به من کار دهد.

وی اظهار داشت: متاسفانه مهارت خاصی هم ندارم و همین سبب شده تا ۲ سال است که با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو هستم.

اگر افراد پس از ترک اعتیاد و پاک شدن از مواد مخدر، دغدغه کاری و فکری داشته باشند قطعا به سمت و سوی اعتیاد نخواهند رفت، اما زمانی که همچنان بیکاری بخشی از زندگی آنها است، فرصت را دوباره برای بازگشت این افراد به اعیاد فراهم می کند.

یکی از اقداماتی که چند سال است توسط فنی حرفه ای صورت می گیرد، ارائه آموزش به بهبودیافتگان اعتیاد است، افراد پس از بهبودی دوره های اموزشی را فرا می گیرند تا سریعتر بتوانند مشغول به کار شوند.

۱۱۵ بهبودیافته از اعتیاد مهارت های لازم را فراگرفتند

رییس مرکز فنی و حرفه ای بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف فنی حرفه ای ارائه اموزش های مورد نیاز به افراد مختلف است به طوری که سال گذشته در شهرستان بروجرد در مرکز فنی حرفه ای امام علی(ع) بروجرد ۲ هزار و ۶ نفر معادل ۴۰۱ هزار و ۲۹۷ نفر ساعت آموزش های مورد نیاز را فراگرفتند.

رضا دادگر اضافه کرد: ۳۲۷ نفر در پادگان، ۳۱ نفر در واحد پذیرنده محیط کار، ۶۷ نفر در سکونت گاه های غیر رسمی، ۱۶۵ نفر در کارگاه مهارت آموزی محیط کار، ۷۴۶ نفر در کارگاه های شهری، ۲۳۱ نفر در کارگاه روستا، ۷۳ نفر در مدیریت مهارت آموزی و ۷۵ نفر در کارگاه سیار شهری اموزش های لازم را فرا گرفتند.

دادگر گفت: همچنین ۱۷۶نفر در زندان  و ۱۱۵ بهبودیافته از اعتیاد مهارت هایی را فرا گرفتند که تلاش شده افراد بهبود یافته طبق علاقه خود یکی از مهارت ها را فرا بگیرند تا زودتر جذب بازار کار شوند.

بهبودیافتگان پس از ترک اعتیاد نیاز به اعتماد دارند

روانشناس و رییس مرکز TCلرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دغدغه های افراد بهبود یافته در حوزه اعتیاد، اشتغال است و بیکاری می تواند مشکلات بعد از بهبود را بیشتر کند.

علیرضا رخشان اضافه کرد: وقتی در جامعه به این افراد برای مشغول شدن به کاری اعتماد نمی شود در واقع احساس می کنند کسی آنها را درک نمی کند.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزش فنی حرفه ای در مرکز  TC بروجرد گفت: هدف از برگزاری این دوره ها این است افراد پس از پاک شدن از اعتیاد با استفاده از تسهیلات خوداشتغالی یا بازار کار، مشغول به کار شوند.

رخشان اظهار داشت: متاسفانه در بازار کار به این افراد اعتماد نمی شود در حالی که بهبودیافتگان البته بهبودیافتگانی که به سمت اعتیاد برنمی گردند، نیاز دارند که به آنها اعتماد شود.

وی اضافه کرد: خانواده ها و جامعه باید تلاش کنند تا این اعتماد برگردد در واقع یکی از زیربناهای اصلی اعتیاد این است که فرد معتاد عزت نفس ضعیفی دارد و با اعتماد به آنها بخشی از آسیب های روانی و روحی بهبود یافته ترمیم می شود.

رییس مرکز TC بروجرد گفت: باید به بهبودیافتگان پس از ترک اعتیاد در حوزه اشتغال اعتماد کرد و به انها فرصت داد تا این فرصت و اعتماد سبب شود فرد به سمت و سوی مواد مخدر و اعتیاد برنگردد.

برچسب‌ها بروجرد لرستان پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد لرستان پیشگیری از اعتیاد بروجرد لرستان پیشگیری از اعتیاد نفر در کارگاه بهبود یافته فنی حرفه ای مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ به گفته اداره ملی آمار بریتانیا،‌ تقریبا یک سوم (۳۱ درصد) از آمریکایی‌ها امیدوارند که هوش مصنوعی بتواند دسترسی آنها را به مراقبت‌های بهداشتی بهبود بخشد. این در حالی است که هوش مصنوعی به لطف توانایی‌های بی‌بدیلش در تشخیص الگو -مثل اسکن اشعه ایکس- نقش بزرگی در تشخیص بیماری‌ها ایفا کرده و از این رو، دولت آمریکا میلیون‌ها دلار روی این فناوری برای خدمات ملی سلامت سرمایه‌گذاری کرده است. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا واقعا می‌توان برای پاسخ به سوالات پزشکی به یک مدل بزرگ زبان (LLM) مثل ChatGPT اتکا کنیم؟

تحقیقات قبلی نشان داده است که تا ۳۹/۵ درصد از متخصصان و پزشکان امیدوارند که به زودی بتوانند از مدل‌های بزرگ زبان برای تصمیم‌گیری‌های پزشکی خود استفاده کنند، اما از سوی دیگر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کاربران باید در اتکا به هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری‌ها و تشخیص‌های حساس مراقب باشند و جانب احتیاط را رعایت کنند.

مطالعه جدید چه می‌گویند؟

مطالعه محققان نشان می‌دهد که نرم‌افزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و «بارد» شرکت گوگل هنوز بالقوه نادرست هستند. حال ۲ پزشک با طرح ۵۶ سوال رایج پزشکی برای چت‌بات‌ها میزان صحت و سقم جواب آنها را بررسی کردند و متوجه شدند که پاسخ ارائه شده آنها اغلب یا نادرست است یا ناقص. در واقع بیش از نیمی از پاسخ‌های بارد دقیق (۵۳/۶ درصد) و ۱۷/۸ درصد نادرست و ۲۸/۶ درصد تا حدی دقیق بود. جواب‌های چت‌جی‌پی‌تی نیز کمی بیش از یک چهارم دقیق (۲۸/۶ درصد)، ۲۸/۶ درصد نادرست و ۴۲/۸ درصد تا حدی دقیق بود.

دکتر «آندری براتیانو»، از بنیاد کلینیک کلیولند در آمریکا، می‌گوید: این مطالعه نشان داد که ابزارهای هوش مصنوعی نباید به عنوان جایگزینی برای پزشکان استفاده شوند. آنها می‌توانند به عنوان منابع اضافی در نظر گرفته شوند که وقتی با تخصص انسانی ترکیب شوند، کیفیت کلی اطلاعات ارائه شده را افزایش می‌دهند.

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به بیماران کمک کند؟

ابزارهای هوش مصنوعی دیگری به ‌جای LLM‌هایی مانند ChatGPT ساخته شده‌اند تا پزشکان از آنها برای تسریع تشخیص بیماری استفاده کنند و این ابزارها به تنهایی نمی‌توانند جایگزین پزشکان شوند. بسیاری امیدوارند که توانایی هوش مصنوعی در غربال کردن مجموعه داده‌های عظیم با سرعت بتواند به تشخیص سریع، کشف داروهای جدید و حتی خالی شدن تخت‌های بیمارستان کمک کند.

به گفته طرفداران، توانایی هوش مصنوعی در تشخیص الگوها می‌تواند به تریاژ بیماران یا پیش‌بینی زمان در دسترس بودن تخت‌های مراقبت‌های ویژه نیز کمک کند.

در بریتانیا، دولت ۲۱ میلیون پوند برای کمک به کارکنان مرکز بهداشت ملی در تشخیص و درمان سریع‌تر بیماران مبتلا به سکته، سرطان و بیماری‌های قلبی سرمایه‌گذاری کرده است. کارکنان به ابزارهای تصمیم‌گیری مجهز می‌شوند که از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود تشخیص استفاده می‌کنند.

ابزار دیگری از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اشعه ایکس قفسه سینه استفاده می‌کند، ابزاری که بیشتر برای تشخیص سرطان ریه استفاده می‌شود. این ابزار به پزشکان کمک می‌کند تا دیگر نیازی به ۶۰۰ هزار عکسبرداری از قفسه سینه که هر ماه در انگلستان انجام می‌شود، نداشته باشند.

دولت بریتانیا قبلاً گفته بود: هوش مصنوعی در حال حاضر روش ارائه مراقبت‌های بهداشتی را تغییر می‌دهد و ابزارهای هوش مصنوعی در حال حاضر تأثیر قابل توجهی در پزشکی و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها دارند، به این معنی که افراد می‌توانند سریع‌تر درمان شوند.

انتهای پیام/

نسترن صائبی صفت کد خبر: 1227416 برچسب‌ها هوش مصنوعی

دیگر خبرها

  • باخت زندگی تاوان یک اعتماد
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • رسانه اسرائیلی: نجات یافتگان از طوفان الاقصی خودکشی می‌کنند
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟
  • تعطیل شدن یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان رشت
  • لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی! + ویدئو
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد رسید
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد درصد رسید
  • آدم‌های دورو و ریاکار همیشه این ۹ جمله را می‌گویند!
  • نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد