Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برگزاری انتخابات آمریکا و ادعای ترامپ مبنی بر این‌که ایران منتظر است تا نتیجه انتخابات این کشور مشخص شود آنگاه برای مذاکره اقدامی صورتی گیرد، گفت: محبوبیت ترامپ با توجه به  نظرسنجی‌هایی که منتشر می‌شود و تحلیل‌گران مسائل آمریکا به آن نگاه می‌کنند،در حال افت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا باعث شده است وضعیت اقتصادی ایالات متحده جهت منفی پیدا کند که تاثیرش روی پایگاه رأی رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده مشخص است.

وی ادامه داد: نکته بعدی اعتراضاتی است که این روزها به دلیل نژادپرستی ساختاری در آمریکا در جریان است که همین عواملی برای عدم رضایت از ترامپ است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که آن چیزی که بیان می‌شود صرفا تحلیل از داده‌ها است، گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد «بایدن» وضعیتش رو به بهبود است، این روندهای فعلی است و ممکن است تغییر کند.

وی درباره سیاست جمهوری اسلامی ایران و تاثیر انتخابات آمریکا بر ایران گفت: ساختار سیاسی آمریکا همیشه در تضاد و تخاصم با جمهوری اسلامی ایران بوده است و این رفتارهای در دو حزب این کشور هم نهادینه شده است. 

عمویی تاکید کرد: چه جمهوری‌خواهان و چه دموکرات‌ها رفتار دوستانه‌ای با ما نداشتند همیشه متخاصمانه برخورد کردند و از این جهت  به صورت مبنایی برای ما تفاوتی بین این دو حزب وجود ندارد.

وی ادامه داد: باید خاطرنشان کنم که ما سیاست‌هایمان را بر مبنای سیاست‌های داخلی آمریکا تنظیم نمی‌کنیم؛ چرا که در واقع این ساختارهای آمریکایی هستند که سیاست‌های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران تنظیم می‌کنند که در هر دو حزب این رویکرد وجود دارد و ما تفاوتی بین‌شان قائل نیستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما منتظر تحولات داخلی آمریکا نیستیم، گفت: خواسته ترامپ را برای مذاکره و گفت‌وگو با ایران واقعی نمی‌دانم، نمایندگان ملت اجازه نخواهند داد با کسی که دستش به خون محبوب‌ترین ایرانی، شهید حاج قاسم سلیمانی، آغشته است گفت‌وگویی صورت گیرد.

وی در خصوص این‌که ترامپ مطرح کرده است جان کری به ایرانیان گفته تا روشن شدن نتیجه انتخابات دست نگه دارید تا ترامپ در انتخابات شکست بخورد، شما صاحب و مالک آمریکا می‌شوید، عنوان کرد: آقای ترامپ برای حل مشکلات خود یک موضوع را به موضوعی دیگر ربط می‌دهد و این کار وی خود فرار رو به جلو و فرافکنی است. ما سیاست‌هایمان را بر اساس توصیه‌های جان کری دنبال نمی‌کنیم.

عمویی یادآور شد: جان کری زمانی وزیر امور خارجه آمریکا بود و دیدگاه‌های این کشور را بیان می‌کرد و یک شخصیت متفاوت داشت اما امروز یک شخصیت است مانند صدها شخصیت دیگر در آمریکا.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا جان کری جو بایدن جان کری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در دومین حمله کلامی ظرف دو ماه اخیر به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، او را به دلیل به‌راه انداختن جنگ اوکراین «قصاب» خطاب کرد!

بایدن در جریان سخنرانی در گردهمایی انتخاباتی‌اش در کارولینای شمالی، با دفاع از افزایش متوسط مالیات فدرال برای ثروتمندان آمریکایی از ۸.۲ به ۲۵ درصد، گفت: تصور کنید که با این پول چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: قادریم با این درآمد، کسری بودجه فدرال را به طور ریشه‌ای کاهش دهیم. علاوه بر این، کارهای زیاد دیگری هم قابل انجام است از جمله اینکه می‌توانیم از حفاظت از اوکراین مقابل پوتینِ «قصاب» اطمینان حاصل کنیم.

رییس جمهور آمریکا اواخر فوریه نیز پوتین را «حرامزاده دیوانه» خطاب کرده و به غرب درباره احتمال جنگ هسته‌ای هشدار داده بود!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آن برهه گفته بود که آمریکایی‌ها باید از داشتن چنین رییس جمهوری که چنین حرف‌هایی را به زبان می‌آورد، شرمنده باشند. وی گفته بود: اینکه رییس جمهور آن کشور، از این ادبیات استفاده می‌کند، شرم‌آور است. بایدن تلاش می‌کند تا از «کابوهای هالیوودی» تقلید و از این طریق مخاطب جذب کند.

پوتین در واکنش به اظهارات بایدن گفته بود که مسکو ترجیح می‌دهد که او دیگر در کاخ سفید نباشد. بایدن پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، به عنوان نماینده این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا شرکت خواهد کرد. در سوی دیگر، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق این کشور نیز نماینده حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال جاری خواهد بود و در اکثر نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

کد خبر 6063584

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • بایدن ضعیف‌ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • بایدن ضعیف ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است