Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@17:10:34 GMT

چرا بازار تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس داغ شده است؟

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۹۳۲۴

چرا بازار تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس داغ شده است؟

عضو کمیسیون اصل نود مجلس به تشریح چرایی استقبال برخی نمایندگان نسبت به تشکیل فراکسیون ها پرداخت.

نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا با اشاره به استقبال گسترده برخی نمایندگان نسبت به تشکیل فراکسیون‌های مختلف در مجلس، گفت: برخی نمایندگان به دلیل عدم آگاهی نسبت به ظرفیت‌های کمیسیون‌ها دست به تدوین طرحی برای تشکیل فراکسیون‌ها می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی نمایندگان تصور می‌کنند که مسائل روی زمین مانده را می‌توانند با ظرفیت فراکسیون حل کنند، افزود: مطرح کردن موضوعات مهم در فراکسیون‌ها به طور حتم باعث تضعیف نقش کمیسیون‌ها خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون هیچ فراکسیونی در مجلس تشکیل نشده و تنها برخی نمایندگان به تکمیل برخی فرم‌ها برای ایجاد این فراکسیون‌ها اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: هیچ فراکسیونی تاکنون شکل نگرفته چون هیئت رئیسه بعد از تشکیل کمیسیون‌ها به مبحث ایجاد فراکسیون‌ها می‌پردازد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیئت رئیسه از هفته آینده موضوع فراکسیون‌ها را بررسی خواهد کرد، گفت: باید اساس نامه، مأموریت و سوابق این فراکسیون بررسی شود و هیئت رئیسه مسئول نظم دهی در این باره است.

انتهای پیام/4151/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس کمیسیون فراکسیون تشکیل فراکسیون ها برخی نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش این کمیسیون درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ را قرائت کرد.

این گزارش براساس ماده ۲۳۴ یعنی بررسی تخلفات در قوه قضائیه تهیه شده است که گزارش برای اعمال ماده ۲۳۴ به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.

نمایندگان با ۶۷ رای موافق، ۱۳۷ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی با اعمال ماده ۲۳۴ مخالفت کردند.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بعد از تهیه گزارش اگر نظر مجلس بر تایید آن گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌ قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس