Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سینما‌ها نزدیک به چهار روز گذشته را با بازگشایی روبرو بودند، هرچند هنوز برخی از سینما‌ها ترجیح می‌دهند بسته بمانند، اما باید دید سینما طی هفته‌های آینده چه تفاوتی خواهد کرد، باید دید آیا رقم فروش فیلم‌های روی پرده به حدی خواهد شد که بتوان برای آن جدول فروش ترسیم کرد یا خیر. تاریخ انتشار: 09:00 - 05 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۱۸۴۹

خبرگزاری میزان - سینمای کشور طی پنج ماه گذشته شرایط ناامید کننده‌ای را پشت سر گذاشته است، این وضعیت از اسفند ماه سال گذشته و شیوع بیماری کرونا آغاز شد، این بیماری باعث شد تا تمامی سالن‌های نمایش دهنده فیلم تعطیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی سینما‌ها علاوه بر متوقف کردن چرخه اکران، مخصوصا اکران نوروزی به عنوان بهترین زمان اکران در سینما‌های کشور، چرخه تولید را نیز تحت الشعاع قرار داد، بسیاری از پروژه‌های سینمایی تا اواخر خرداد ماه تعطیل شدند و به نوعی سینما در تولید و پخش دچار وقفه‌ای طولانی مدت شد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

در این میان خبر بازگشایی سینما‌ها از اول تیر ماه بارقه امیدی را برای اهالی سینما به همراه داشت، البته بسیاری از سینماگران بازگشایی سینما‌ها را موفقیت آمیز نمی‌دانستند و اعتقاد داشتند که سینما ماه‌ها برای بازگشت به شرایط قبلی نیازمند زمان است.

به هر شرایطی سینما‌ها به تاریخ اول تیر ماه ۹۹ بازگشایی شدند، اما این بازگشایی باز هم حاشیه ساز بود، دو فیلم اصلی چرخه اکران در سال ۹۹، «خوب بد جلف ۲» و «شنای پروانه» دو روز قبل از اکران انصراف دادند، دلیل اصلی آن‌ها برای این انصراف هم نبود تبلیغات مناسب بود.

به وساطت سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش به هر طریقی این دو فیلم به چرخه اکران بازگشتند هر چند سازندگان آثار در پیام‌های جداگانه از ناچار بودن خود برای اکران خبر می‌دادند، آن‌ها اعتقاد داشتند مخاطب هنوز با سینما آشتی نکرده است.

در این میان برخی دیگر از آثار هم به چرخه اکران اضافه شدند، بیشتر این آثار فیلم‌هایی بودند که اسفند ماه روی پرده نقره‌ای بودند، آثاری که به خودی خود سرگروه نداشته و امید چندانی به فروش آن‌ها نبود، طبیعتا اکران چنین آثاری با وجود بیماری کرونا و شرایط موجود تغییر چندانی در چرخه اکران ایجاد نمی‌کرد.

تمامی امید سینماگران به موفقیت دو فیلم «شنای پروانه» به عنوان نماینده سینمای اجتماعی و «خوب بد جلف ۲» به عنوان نماینده سینمای کمدی بود، اما باز هم پیش بینی‌ها درست در نیامد و این دو فیلم هم با استقبال بسیار ناچیزی روبرو شدند، اتفاقی که نشان داد هنوز زمان زیادی برای حضور دوباره مخاطبان در سالن‌های سینما باقی مانده است.

عده‌ای در این میان بازگشایی سینما‌ها را زودهنگام دانستند، اتفاقی که باعث شد که سالن‌های سینما قبل از اتمام کرونا باز شوند و مخاطبان هم ترجیح دادند که در خانه بمانند و باز هم در انتظار سینما در شرایطی بهتر بمانند، عده‌ای دیگر، اما بازگشایی سینما‌ها را ناگریز دانسته و اعلام کردند که سینما باید از شرایط فعلی عبور کرد.

بازگشایی سینما‌ها از همان ابتدا منتقدان خاص خود را داشت، بسیاری این عملکرد را رفع تکلیف و بدون برنامه ریزی می‌دانستند و عده‌ای این بازگشایی را از روی اجبار می‌دیدند، اما در هر صورت حال با گذشت دو روز از بازگشایی سینما همچنان سینما در تعطیلات به سر می‌برد و نشان می‌دهد که حتی اکران فیلم کمدی و پرفروش خوب بد جلف هم دردی از چرخه اکران دوا نمی‌کند.

در کل سینما‌ها نزدیک به چهار روز گذشته را با بازگشایی روبرو بودند، هرچند هنوز برخی از سینما‌ها ترجیح می‌دهند بسته بمانند، اما باید دید سینما طی هفته‌های آینده چه تفاوتی خواهد کرد، باید دید آیا رقم فروش فیلم‌های روی پرده به حدی خواهد شد که بتوان برای آن جدول فروش ترسیم کرد یا همچنان باید در انتظار ماند تا سینما به روزگار خوب خود برگردد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران بازگشایی سینما ها چرخه اکران باید دید دو فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متنی که پدر رضا داودنژاد منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین، این کارگردان سینما در متنی کوتاه چند روز پس از درگذشت رضا داودنژاد نوشت: «همه از او هستیم و به او باز می‌گردیم. از همدردی‌ها، همدلی‌ها، تسلیت‌ها، تماس‌ها، پیام‌ها و مشارکت در سوگواری‌های دلسوختگان عزیز رضای دلبندم، قلبا ممنونم و تشکر می‌کنم. غیر تسلیم و رضا کو چاره‌ای؟»

رضا داودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون که از چندماه قبل در پی عفونت خونی در بیمارستان بستری بود، سیزدهم فروردین‌ماه از دنیا رفت. رضا داودنژاد که متولد اردیبهشت سال ۱۳۵۹ بود، سال ۱۳۹۱ عمل پیوند کبد انجام داد و پس از آن با بهبود شرایط جسمی فعالیت‌های هنری خود را از سر گرفت.

او در طول سال‌های کاری خود در فیلم‌های متعددی همچون «مصائب شیرین»، «کلاس ‌هنرپیشگی»، «هوو»، «بچه‌های بد»، «لامینور»، «هشت‌پا» و «بیرو» بازی کرده بود که بخشی از آنها فیلم‌های پدرش علیرضا داودنژاد بود.

علیرضا داودنژاد آخرین همکاری‌اش با پسرش رضا (داودنژاد) «مصائب شیرین ۲» است که هنوز رنگ پرده ندیده است، فیلمی که در سال ۹۸ مجوز نمایش گرفت اما هنوز شرایط اکرانش فراهم نشده است.

رضا داودنژاد، ترلان پروانه، مونا داودنژاد، زهرا داودنژاد، علی داودنژاد، همایون کاظمی، سارا لوئیز کاظمی و با حضور محمدرضا داودنژاد، بازیگران «مصائب شیرین٢» هستند.

این فیلم ۲۰ سال پس از «مصائب شیرین» ساخته شده و در در خلاصه داستانش آمده است: «دختری برای تولد ۱۸ سالگی خود، پدر و مادر را به جایی ناآشنا دعوت می‌کند. پدر و مادر برای رسیدن به آنجا سفری را از منچستر به لندن آغاز می‌کنند. در این سفر آن‌ها زندگی گذشته خود را مرور می‌کنند تا به آنچه موجب فاصله گرفتن فرزند از آن‌ها و برگزاری جداگانه جشن تولد شده پی ببرند.»

فیلم مصائب شیرین ۲ در انگلستان ساخته شده است و در آن به موقعیت جوانان دو تابعیتی هم می‌پردازد که علاقه‌مند سفر به ایران و احتمالا فعالیت در وطن هستند.

گریه بی امان طناز طباطبایی در مراسم زنده یاد رضا داوودنژاد | عکس

کد خبر 844884 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۰۰ میلیاردی سینما برای تبلیغ در شبکه GEM
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • محور رودبارجنوب - ایرانشهر همچنان مسدود است
  • اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
  • حجم سنگین برف گردنه تته کردستان در بهار ۱۴۰۳ + فیلم
  • حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟
  • تأخیر در اکران «مست عشق»/ دوری شمس و مولانا از پرده نقره‌ای طولانی شد
  • متنی که پدر رضا داوودنژاد منتشر کرد
  • متنی که پدر رضا داودنژاد منتشر کرد
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟