Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، یدالله موحد در نشست تعاملی و آئین تجلیل از سازمان های مردم نهاد فعال استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، افزود: قوه قضاییه در آستانه یک تحول قرار دارد و تحول در این حوزه به معنای آن است که بر اساس چارچوب ها و اصولی که این قوه بر پایه آنها بنا نهاده شده، خلا، ضعف ها و اشکالات خود را ارزیابی و برای رفع مشکلات و چالش ها برنامه ریزی می کند تا شاهد تحولی بزرگ بوده و به سمت وضعیت مطلوب حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این مطلب که قوه قضاییه برای رسیدن به این تحول راهی جز استفاده از ظرفیت های مردمی ندارد، ادامه داد: امکانات، منابع انسانی و توانمندی های قوه قضاییه محدود است و این قوه با این داشته ها نمی تواند چابک حرکت کند و باید به مردم تکیه کند تا بتواند برنامه های تحولی خود را با سرعت مناسب دنبال کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه ظرفیت های سازمان های مردم نهاد بالاست و جامعه به استفاده از این ظرفیت ها نیازمند است، تصریح کرد: دستگاه قضایی روی سازمان های مردم نهاد و فعالان نهادهای مردمی حساب باز کرده است.

موحد از حضور، همکاری و ایده های ناب و خلاقیت های سازمان های مردم نهاد تقدیر کرد و افزود: در حوزه نوجوانان، اطفال و حاشیه نشینی در کشور دغدغه جدی داریم که واقعیتی ملموس است و مردم تمام این موارد را می بینند و تمامی این موارد در یک اتاق شیشه ای در مقابل دیدگاه مردم قرار دارد.

وی با اشاره به این مطلب که به صورت جدی با آسیب های اجتماعی در سطح ملی و استانی روبرو هستیم، تاکید کرد: اگر مداخلات به موقع و حضور نهادهای مردمی وجود داشته باشد، می توان از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: فعالان سازمان های مردم نهاد با انگیزه شرافتمندانه، انسان دوستانه و الهی پا به عرصه کمک به مردم و رفع آسیب های اجتماعی قدم گذاشته اند که در این عرصه به دنبال نفع مادی نیستند و به دنبال آن هستند که گره ای از کار مردم و جامعه باز کنند که بسیار ارزشمند است.

موحد ادامه داد: آرامش فکری و اقناع ذهنی فعالان سازمان های مردم نهاد در این است که به یک انسان کمک کنند و این اقدامات قطعا اثرگذارتر از  فعالیت هایی است که از کارمندان دولتی در این حوزه انتظار می رود.

وی گفت: اقدامات هر چند کوچک نیز برای مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اثر خود را خواهد گذاشت.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز گفت: از سال ۹۶ یکسری اقدامات در راستای همگرایی و کمک گرفتن از فعالان سازمان های مردم نهاد در استان کرمان انجام شده است.

سید مهدی قویدل افزود: آسیب های اجتماعی، گستردگی ویژه ای دارد و نیاز است با مسئول سازی اجتماعی و افزایش مسئولیت های اجتماعی گام های خوب و موثری در این حوزه برداریم.

وی با اشاره به این مطلب که در معاونت پیشگیری از سال ۹۶ ارتباط های بسیار خوبی با سازمان های مردم نهاد برقرار شده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از سمن های فعال در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی در استان کرمان شناسایی و اسناد مختلفی با همکاری آنها اجرایی شده و همایش های متنوعی نیز برگزار شده است.

وی اظهارداشت: مدیریت موضوعات پیشگیرانه در استان کرمان با اقدامات میدانی، رصد جرایم، آسیب ها و نظارت قانونی از نخستین راهبردهای این معاونت در سال ۹۹ است.

قویدل افزود: مسئول سازی ادارات اجرایی و نهادهای فرهنگی در وقوع جرائم و آسیب ها، ارتقا مسئولیت پذیری اجتماعی و مشارکت های مدنی، مدیریت پیشگیری و افزایش نظارت ها با اقدامات میدانی و تعامل و هم گرایی با دستگاه های متولی پیشگیری و بهره مندی از ظرفیت ها و توان علمی، فرهنگی و قضایی نیز از دیگر اولویت های کاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان  محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه با نیروی انتظامی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی و تشکیل اورژانس قضایی در اکثر مناطق استان ، برگزاری همایش مشارکت های مردمی سازمان های مردم نهاد و جامعه مدنی ، برگزاری گردهمایی مسئولین اجتماعی و پیشگیری شرق کشور در کرمان و تشکیل کارگروه تخصصی نخبگان دادگستری استان از اقدامات ابتکاری در سال ۹۹ خواهد بود که به امید و فضل الهی اجرا خواهند شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهارداشت: در پایان سال ۹۸ رئیس قوه قضاییه دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل با سازمان های مردم نهاد را ابلاغ کرده اند و از ابتدای سال جاری اقدامات خوبی در این راستا آغاز شده است.

برپایه این خبر، سایت اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با ادرس www.kermanpishgiri.ir  نیز با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان رونمایی شد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دادگستری استان کرمان سازمان های مردم نهاد آسیب های اجتماعی استان کرمان قوه قضاییه ظرفیت ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه تحولی و حرکت جهادی لازمه حل معضلات تاریخی آذربایجان شرقی است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی نگاه تحولی و حرکت جهادی را لازمه حل مشکلات چندین‌ساله استان دانست و گفت: برخی از معضلات استان سابقه تاریخی دارد و آن‌چه می‌تواند ما را از این معضلات نجات دهد نگاه تحولی همراه با حرکت جهادی است.

مالک رحمتی در جلسه شورای اداری شهرستان مرند، افزود: نگاه تحولی یعنی برای انجام کار، منتظر تصمیم و ابلاغ دستگاه‌های بالادستی نباشیم و همین امروز آستین‌ها را بالا بزنیم.

وی با بیان اینکه برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تحقق جهش تولید که امروز دغدغه رهبری و دولت خدمتگزار است، باید حرکت خود را با نگاه تحولی تنظیم کنیم، افزود: صحبت‌های کلی به اندازه کافی شده، امروز زمان عمل است و همه باید این شرایط را درک کرده و با روحیه جهادی حرکت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود بیش از ۵۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور که ۱۰ درصد آنها بیش از ۱۱ سال عمر دارند، گفت: آذربایجان شرقی هم جزئی از این مساله‌ای است که کشور به آن دچار شده و متاسفانه پروژه‌هایی در استان داریم که ۱۷ سال از شروع آنها می‌گذرد.

وی ادامه داد: تشخیص دولت سیزدهم این بوده است که هیچ پروژه جدیدی، به جز پروژه‌های بحرانی یا پروژه‌های مربوط به نهضت ملی مسکن و رفع ناترازی‌های زیربنایی، شروع نشود و براین اساس در استان هم هیچ کلنگ‌زنی انجام نخواهد شد و سعی ما این است که پروژه‌های کلنگ‌زنی‌شده را تمام کنیم.

وی افزود: تخصیص اعتبار به پروژه‌هایی انجام می‌شود که امسال قابلیت بهره‌برداری داشته باشند، در غیر این صورت، تخصیص اعتبار دشوار خواهد بود.

رحمتی با بیان این‌که امروز مدیران کل استان در جلسه حضور دارند، گفت: باید باور کنیم که مشکلات، با اراده و اختیار و همت همین جمع حل خواهد شد و اگر غیر از این فکر کنیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص پروژه استادیوم ۵هزار نفری مرند، بر آغاز عملیات زیرسازی آن با استفاده از ظرفیت‌های فنی استان تاکید کرد و گفت: برای تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر استانی رئیس جمهور پیگیری لازم را انجام می‌دهیم و اداره کل ورزش و جوانان نیز باید مناقصه انجام پروژه را در اولین فرصت برگزار کند.

وی، پروژه بیمارستان آیت‌الله حجت کوه‌کمری را یکی از پروژه‌های مهم شهرستان مرند ذکر کرد و گفت: طبق تعهد پیمانکار، این بیمارستان در دو فاز تا پایان مرداد و آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. البته مساله اصلی شهرستان، بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابی است که با توجه به هزینه بالای آن، باید در چند مرحله اجرا شود تا مردم بتوانند در مدت زمان مناسبی از آن استفاده کنند.

وی برخی از مهم‌ترین مصوبات این جلسه را اصلاح گیت ورودی شهر مرند ظرف ۲ ماه، آغاز عملیات زیرسازی استادیوم مرند، اتمام فاز اول بیمارستان آیت‌الله حجت کوه‌کمری تا پایان مرداد و فاز دوم آن تا پایان آبان امسال، طرح پیشنهاد واگذاری پروژه بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابی به استان در شورای برنامه‌ریزی، تامین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۲ دستگاه سد تغذیه از منابع داخلی و استانی، تامین ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سد بناب مرند، ابلاغ افزایش سقف مجاز ساخت‌وساز در محوطه تپه باستانی یالدور تا ارتفاع ۸ متر و ابلاغ بسته‌های سرمایه‌گذاری مصوب در این محدوده، تامین مالی کارخانه الیاف شیشه مرند از محل مولدسازی، اتمام ۴ کیلومتر از بزرگراه مرند- خوی تا پایان خرداد و ۶ کیلومتر باقی‌مانده تا دهه فجر، اتمام ۷ کیلومتر باقی‌مانده از بزرگراه مرند- جلفا تا هفته دولت، واگذاری زمین به یک هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن تا پایان خردا اعلام کرد.

فرماندار مرند هم در ابتدای این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت این شهرستان در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و گفت: سه ماموریت اصلی در حوزه تولید، تثبیت وضعیت واحدهای تولیدی فعال، تکمیل ظرفیت واحدهای نیمه‌فعال و بازگشت واحدهای غیرفعال به چرخه تولید تعریف کرده‌ایم.

داود عباسی وجود ۱۲هزار دستگاه کشنده و ظرفیت ایجاد هاب لجستیک، وجود معادن غنی کائولن و مس، فعالیت ۷۰۰ واحد تولیدی مبلمان، وجود ظرفیت کشت زعفران، پسته و گیاهان دارویی، وجود زمین‌های مناسب جهت احداث نیروگاه خورشیدی، فعالیت ۷ هزار قالی‌باف فعال و تولید سالانه ۲۵هزار مترمربع قالی را از ظرفیت‌های شهرستان مرند برشمرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، با سرمایه‌گذاری ۷هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، ۲۸۰۰ شغل و با پرداخت ۳۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، ۵۹۰۰ شغل در این شهرستان ایجاد شده است.

فرماندار مرند هم چنین وجود پروژه‌های نیمه‌تمام متعدد، کمبود سرانه فضای بهداشتی و درمانی، غیرفعال بودن کارخانه الیاف شیشه، وجود ۱۱ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای، عدم تکمیل بزرگراه‌های مرند- خوی و مرند- جلفا، نبود پایانه مسافری و کمبود منابع آب شرب و کشاورزی را از مهم‌ترین مشکلات شهرستان اعلام کرد.

عباسی خواستار تفویض اختیارات استانی به شهرستان شد و گفت: از مجموع ۷۸۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب شهرستان در سفر اول رئیس جمهور، ۲۳ درصد تخصیص یافته، اما از اعتبار ۴۸۶ میلیارد تومانی سفر دوم هنوز هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در ادامه این جلسه، مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب، مدیران کل میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به ارائه گزارش درخصوص پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان مرند پرداختند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پویش مشهد مهربان با مشارکت مردم
  • توزیع ۱۵۰۰ بسته کمک معیشتی در کرمان
  • تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش مشهد مهربان
  • نگاه تحولی و حرکت جهادی لازمه حل معضلات تاریخی آذربایجان شرقی است
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • رییسی: خیرین شریک راهبردی دولت هستند
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • مهیا کردن بستر لازم برای رونق کسب و کار نسل جدید
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • ظرفیت‌های مردمی و دولتی پای کار ترویج طرح «زندگی با آیه‌ها» باشند