Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@03:40:46 GMT

۱۳۰ دستگاه کُمباین برای برداشت غلات نیاز است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۹۸۴۱

۱۳۰ دستگاه کُمباین برای برداشت غلات نیاز است

مدیر جهادکشاورزی شیروان گفت: برای برداشت غلات در این شهرستان، ۱۳۰ دستگاه کمباین نیاز است که هماهنگی‌های لازم با استان گلستان برای انتقال تعدادی از این دستگاه‌ها انجام شده است.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: یکی از معضلات و دغدغه های فصل برداشت، ماشین آلات کشاورزی و کُمباین است که این شهرستان ۱۷ دستگاه کمباین دارد که چهار دستگاه آن سنگین و ۱۳ دستگاه سبک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


مدیر جهاد کشاورزی شیروان با اشاره به  پیش بینی رشد چشمگیر تولید غلات این شهرستان در سال جاری نسبت به سال قبل به دلیل بارش های خوب بیان داشت: میزان ریزش گندم در فصل برداشت حداقل، پنج درصد است که سال گذشته این میزان در شیروان چهار درصد بود.

 


حیاتی در خصوص سوخت کمباین ها هم عنوان کرد: روزانه برای کمباین های سبک ۲۰۰ لیتر و کمباین های سنگین ۳۰۰ لیتر سوخت لازم است که به صورت فصلی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار سوخت هم به تراکتورها اختصاص می یابد.

 


مدیر جهاد کشاورزی شیروان با بیان اینکه در فصل برداشت ۶۰۰ هزار لیتر سوخت برای کمباین ها لازم است، خاطرنشان کرد: شرکت نفت ماهانه به هر کمبایندار بیش از ۶ هزار لیتر سوخت نمی دهد که برخی ها دو دستگاه دارند که باید اختصاص سوخت بر اساس این نوع دستگاه های دروگر باشد.

 


حیاتی بیان کرد: برای اینکه در فصل برداشت با کمبود کمباین مواجه نشویم به راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده بدون نامه مدیریت جهاد کشاورزی، اجازه خروج به کمباین ها داده نشود.

 

وی اظهارداشت:  همچنین خرید غلات به صورت ۲۴ ساعته است تا با توجه به مشکلات کرونا برای رفت و آمد، تجمع و ترافیک ایجاد نشود.

 


حیاتی افزود: پیش بینی می شود امسال ۶۲ هزار و ۶۰۰ تُن غلات از سطح ۳۲ هزار هکتار اراضی شهرستان برداشت شود.

 


به گفته وی شهرستان شیروان ۱۰۵ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمباین غلات شیروان فصل برداشت کمباین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از افزایش پنج هزار هکتاری اراضی پنبه خبر داد و گفت: به این ترتیب میزان کشت پنبه در گلستان به ۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

قربان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان، اظهار کرد: کشت پنبه در گلستان اکنون آغاز شده است و تا خرداد ادامه دارد. وی با بیان اینکه حدود سه هزار تن پنبه در کشور داریم، افزود: این میزان بیش از نیاز کشاورزان است و به عبارتی ما به خودکفایی رسیده‌ایم. رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور معتقد است که برای افزایش تولید نیاز است تا کشاورزان بذرهای استاندارد و لیبل‌دار شده خریداری کنند چراکه تنها در این صورت میزان تولید در سطح افزایش خواهد یافت. وی با بیان اینکه نیاز کشور به حدود ۱۵۰ هزار تن الیاف است، افزود: در برنامه داریم تا ظرف پنج سال آینده به مرز خودکفایی برسیم. قربانی میانگین برداشت پنبه در گلستان را سه تا چهار تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: کشاورزان با مشورت از کارشناسان برای زمان سم‌پاشی و تهیه نوع بذر می‌توانند این میزان برداشت را به حدود دو برابر افزایش دهند. وی ارقام سازگار پنبه در زمین‌های کشاورزی استان گلستان را ساجدی، لطیف و تابان و در مناطق شور را ارقامی نظیر ارمغان و شایان اعلام کرد و گفت: بذر خوب یکی از عوامل افزایش برداشت است. کد خبر 746743

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند