Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@08:07:27 GMT

احتکار و گران فروشی در راس تخلفات بازار

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۹۹۱۴

احتکار و گران فروشی در راس تخلفات بازار

به گزارش افکارنیوز،

با اشاره به آغاز طرح نظارت بر بازار لوازم خانگی از ۲۰ خرداد ماه، اظهار کرد:‌ تا روز گذشته ۱۲۷۹ مورد بازرسی از ۴۰۰ واحد صنفی انجام شده که از بین آن‌ها ۱۶۸ واحد صنفی متخلف شناسایی شدند و ارزش کل این پرونده‌ها بیش از سه میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان بوده که تحویل مراجع قضایی شده است.

اخبار اقتصادی- وی با تاکید بر اینکه تعداد کالای موجود در انبارواحدها باید معقول باشد و در غیر این صورت مصداق احتکار خواهد بود، تصریح کرد: بیشترین تخلفات کشف شده در طرح ویژه نظارتی بازار لوازم خانگی گران‌فروشی، احتکار و تقلب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی پور با بیان اینکه رسیدگی به شکایت‌های موردی شهروندان هم ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت بازار از روزهای شروع طرح بهتر شده و شاهد نا امن شدن شرایط برای گران‌فروشان و محتکران هستیم. بنابراین طرح ویژه نظارت بر بازار لوازم خانگی تا زمان پایدار شدن شرایط ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های گذشته افزایش قیمت لوازم خانگی خبرساز شده و مشاهدات میدانی از بازار نشان می‌دهد که در سال جاری لوازم خانگی ایرانی ۲۵ تا ۳۰ درصد و کالاهای خارجی که عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. در نهایت  سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که در قیمت‌های لوازم خانگی بازنگری شده است؛ به طوری‌که تلویزیون حداکثر ۲۰ درصد و سایر لوازم خانگی حداکثر ۲۵ درصد مجاز به افزایش قیمت نسبت به بهمن سال گذشته هستند و تولیدکنندگان تا پایان روز سه شنبه (۲۷ خرداد ماه) فرصت دارند قیمت‌های خود را در سامانه ۱۲۴ درج کنند که ملاک بازرسی از واحدهای صنفی قرار گیرد که تاکنون ۳۲ شرکت از ۴۰ شرکت منتخب، برند و قیمت کالاهای لوازم خانگی خود را در سامانه ۱۲۴ اعلام کردند و حدود ۱۵۰۰ قلم کالا ثبت قیمت شده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بازار لوازم خانگی لوازم خانگی سازمان حمایت مصرف کنندگان قاچاق احتکار لوازم خانگی لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت

سخنگوی شورای رقابت گفت تاکنون ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سپهر توکلی دادجوی گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفا دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند؛ نهاد‌هایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی در ادامه افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال 1401 وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

سخنگوی شورای رقابت در خصوص گران فروشی خودروسازان گفت: 2 هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است؛ شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند، نهاد‌های دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه 124 و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی افزود: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده و در مراجع قضایی هم همچنان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد