Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از شرکت ملی نفت ایران، عملیات رسمی احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری، وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و با حضور دست اندرکاران طرح مستقر در منطقه آغاز می شود.

هدف از اجرای طرح راهبردی و ملی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکز زدایی از پایانه های صادراتی و متنوع سازی آن و توسعه پایدار و اشتغالزایی در سواحل مکران اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اهم پروژه های طرح انتقال نفت از گوره به پایانه جدید جاسک، می توان به تامین و احداث یکهزار کیلومتر خط لوله 42 اینچ سازگار با نفت ترش، احداث 5 تلمبه خانه و 3 ایستگاه بین راهی خط لوله و برق رسانی به آنها، احداث ایستگاه های دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، احداث مخازن ذخیره سازی به ظرفیت 10 میلیون بشکه در منطقه جاسک و احداث تاسیسات دریایی شامل سه گوی شناور، حوضچه آرامش و تاسیسات جانبی آن در سواحل مکران اشاره کرد.

در این طرح ملی و راهبردی همه پیمانکاران، تولید کنندگان و سازندگان، ایرانی بوده و بیش از 95 درصد خدمات و کالاهای مورد نیاز از داخل کشور تامین می شود.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شرکت ملی نفت ایران صادرات نفت نفت تمرکز زدایی برق رسانی انتقال نفت خط لوله نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا حیدری  در جلسه بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد با اعلام این مطلب اظهار کرد: غار سهولان مهاباد از جمله جاذبه‌های طبیعی پربازدید استان است که همواره در لیست بالای بیشترین تعداد بازدیدکننده را دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این مکان کمپینگ گردشگری ایجاد می‌شود که شامل واحدهای اقامتی، سرویس‌ بهداشتی، نمازخانه و .‌.. بوده و برای احداث این کمپینگ نیاز است که دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

او گفت: حل مشکل تامین آب شرب و برق این کمپینگ از جمله مباحثی بوده که در پیش روی احداث این کمپینگ قرار داشته و در این جلسه برای حل آن هم‌اندیشی لازم با دستگاه‌های مربوطه انجام و در اسرع وقت عملیات تامین آب و برق آن اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • جاده گچساران به زیدون برای انتقال لوله آب فردا بسته می‌شود
  • توسعه شاخصهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در دستور کار
  • احداث مدرسه ۶ کلاسه صالح شهر در دستور کار قرار گرفت