Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ بزرگ جزیره راهبردی سقطری در جنوب یمن که به تازگی شاهد تسلط شبه نظامیان امارات بر نهادهای دولت منصور هادی بوده است، از یمنی‌ها خواست اشغالگران سعودی و اماراتی را بیرون کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، موج خشم و اعتراض یمنی‌ها به اقدام نیروهای شورای انتقالی جنوب(تحت حمایت امارات) در غلبه بر اماکن دولتی و نظامی دولت مستعفی یمن در جزیره راهبردی سقطری هر روز بالاتر می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عیسی بن یاقوت» شیخ مشایخ سقطری در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: «امارات قبل از تسلط شورای انتقالی بر سقطری، جمعی از افسران سقطری را به ابوظبی فراخواند. منصور هادی و وزیران او در ریاض زندانی هستند و اصلا سقوط سقطری را محکوم نکردند».

شیخ مشایخ سقطری گفت: «ما اعلام جنگ می‌کنیم و از برادرانمان در یمن می‌خواهیم که سعودی‌ها و اماراتی‌ها را از کشورشان بیرون کنند».

بن یاقوت تاکید کرد: «مردم جزیره سقطری در برابر رفتارهای تبهکارانه شبه نظامیان تحت حمایت امارات در سقطری دست بسته نخواهند بود».

او ادامه داد: «شورای انتقالی ضعیف بوده و هست اما چیزی که موجب برتری او بر نهادهای دولتی در سقطری شد، تسلط آن بر زرادخانه سلاح دولت منصور هادی و حمایت‌های مالی امارات از مزدورانش در یمن است».

او از دولت مستعفی منصور هادی خواست هر چه سریع‌تر نهادهای دولتی را پس گرفته و نظامیان عربستان و امارات را از آنجا بیرون کند.

فرماندهی شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت علنی امارات عربی متحده است، روز شنبه از تسلط بر پادگان‌های نیروهای دولت مستعفی یمن (مورد حمایت عربستان سعودی) در جزیره سقطری واقع در جنوب یمن خبر داد و اعلام کرد که این منطقه را به صورت خودمختار اداره می‌کند.

گزارش‌های اخیر رسانه‌های عربی از یمن هم حاکی از این بوده است که عربستان سعودی به کمک شورای انتقالی تحت حمایت امارات برای غلبه بر مابقی نهادهای تحت حکومت منصور هادی آمده است و موج جدید حملات علیه دولت مستعفی یمن از سوی ریاض مدیریت می‌شود.

سقطری تاکنون بارها شاهد تلاش‌های گروه‌های مسلح تحت حمایت امارات برای تسلط بر تاسیسات حیاتی آنجا بوده است؛ گروه‌هایی از نیروهای دولت مستعفی منصور هادی هم تحت حمایت شورای انتقالی جنوب که خواهان جدایی جنوب یمن از شمال آن است در آنجا دست به شورش می‌زدند.

انتهای پیام/.

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن امارات منصور هادی تحت حمایت امارات شورای انتقالی دولت مستعفی منصور هادی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امریکا قلاده صهیونیست ها را کشید/هشدار به دولت های حامی اشغالگران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین رضاپور در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی به عملیات «وعده صادق» اشاره کرد و گفت: آمریکا، انگلیس و دست نشانده‌های آن‌ها در منطقه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از عبور موشک‌ها و پهپادهای ما از آسمان کشورهای همسایه و رسیدن به سرزمین‌های اشغالی به کار بستند، اما موفق نشدند.

وی افزود: موشک‌های ما از گنبد آهنین، فلاخن و پیکان عبور کردند، از شهرها و پایگاه‌های هسته‌ای دشمن عبور کرده و پایگاه استراتژیک «نواتیم» را هدف قرار داده و منهدم کردند، در شب پاسخ از نیمه شب تا صبح آسمان رژیم صهیونیستی تحت سیطره و زیر چکمه‌های سربازان اسلام بود.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه دشمن قدرت و عظمت ایران را فهمید، گفت: امریکائی ها به سرعت اعلام کردند، که ما قصد درگیری با ایران را نداریم، هدف رژیم صهیونیستی این بود، که آمریکا را به میدان بیاورد، اما آمریکا رسماً اعلام کرد، قصد درگیری با ایران را نداریم و قلاده صهیونیست‌ها به عنوان سگ وحشی را کشید، که مرتکب خطای دیگری نشود.

وی ادامه داد: دشمن فهمید اگر دست از پا خطا کند، این بار به جای صدها موشک پیشرفته پایگاه‌های غربی در منطقه آماج حمله قرار خواهند گرفت.

رضاپور عملیات وعده صادق را موجب خوشحالی همه مسلمانان جهان دانست و گفت: این عزت و عظمت به برکت خون شهدا و پایمردی این ملت به آنها داده شده است.

خطیب جمعه جوادآباد گفت: شورای امنیت تحت سیطره رژیم صهیونیستی حتی نتوانست یک بیانیه علیه ایران صادر کند، قطعاً این پیروزی بزرگ در همه زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آثار امیدبخشی خواهد داشت، البته ممکن است، این رژیم در حال مرگ خودسرانه مرتکب خطاهایی شود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد، تنها امید آمریکا و صهیونیست‌ها برای ضربه زدن به نظام اسلامی، جنگ رسانه‌ای است، گفت: ما در زمینه جنگ رسانه‌ای بی دفاع و ضعیف هستیم، باید مردم ما هوشیار باشند و تحت تأثیر تبلیغات دروغین دشمنان قرار نگیرند.

رضاپور از اجرای طرح «نور» در برابر هنجارشکنان قدردانی کرد و گفت: قریب به اتفاق بانوان مسلمان این کشور مؤمن و مقید به رعایت حجاب هستند، ممکن است، عده‌ای آگاهانه و یا بدون اطلاع فریب دشمنان را بخورند، اما وقتی پای دشمن در میان است، وظیفه حکومت اسلامی مقابله با مزدوران دشمن و هنجارشکنی است و امیدوارم همه دستگاه‌های موظف در این خصوص به وظیفه خود عمل کنند.

کد خبر 6082443

دیگر خبرها

  • امریکا قلاده صهیونیست ها را کشید/هشدار به دولت های حامی اشغالگران
  • تجمع ضدصهیونیستی در روستای کچوئیه لنجان
  • نجات هفت نفر از اهالی کنارک که در سیل گرفتار شده بودند + فیلم
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود
  • تکرار سناریوی آوارگی فلسطینی‌های شمال نوار غزه از سوی ارتش صهیونیستی
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان