Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - درپی افزایش بیماران کرونایی، شهرستان‌های مختلف بوشهر در لیست قرمز و هشدار کرونایی وزارت بهداشت قرار گرفت و در راستای شکستن زنجیره انتقال این ویروس سواحل و پارک‌های استان بوشهر مسدود و تردد در این مکان‌ها ممنوع می‌شود. ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرهای مختلف استان بوشهر و روند صعودی بیماری کووید 19 نگرانی‌های ابتلا به این بیماری در شهرها و روستاهای این استان را افزایش داده است که به‌گفته سخنگوی وزارت بهداشت کاهشی در میزان ابتلا و بستری بیماران کووید19 در استان بوشهر گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این‌روزها مسئولان ستاد مقابله با کرونا درصدد ایجاد راهکارهایی برای قطع زنجیره انتقال ویروس در نقاط مختلف استان بوشهر هستند که بر اساس تصمیمات فرماندار دشتی همه پارک‌ها، بوستان‌ها و تالارهای شهرستان دشتی تعطیل شدند.

فرماندار کنگان هم وضعیت این شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی اعلام کرد و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان کنگان را  نتیجه عدم رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی و توجه نکردن به پروتکل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک و لوازم حفاظت بهداشت فردی دانسته است.

این گزارش حاکی است این روزها تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان‌های دشتستان و گناوه افزایش یافته که نگرانی‌های مردم و مسئولان را تشدید کرده است.

 استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده اجباری از ماسک در محافل عمومی و ادارات برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا اظهار داشت: با بررسی انجام‌شده  اکنون بیش از 70 درصد کارکنان ادارات استان بوشهر از ماسک استفاده می‌کنند که این فرهنگ باید در همه سطوح جامعه گسترش یابد تا بتوان زنجیره انتقال ویروس کرونا را شکست.

عبدالکریم گراوند همراهی مردم و بازاریان در مقابله با بیماری کرونا را امری مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: بی‌توجهی برخی افراد نسبت به استفاده نکردن از ماسک زمینه افزایش بیماران ابتلا به کووید 19 را افزایش داده است.

وی از ایجاد محدودیت‌ها در برخی نقاط استان بوشهر برای کنترل کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید از دورهمی‌ها و برگزاری تجمعات در آئین ختم و عروسی‌ها و دیگر مراسم جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان بوشهر هم وضعیت این شهرستان در مرحله هشدار دانست و تاکید کرد: در راستای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا سواحل و پارک‌ها در شهرستان بوشهر مسدود و تردد در این مکان‌ها ممنوع می‌شود.

عباس جمشیدی، سلامت مردم را خط قرمز مسئولان  دانست و افزود: سازمان‌ها و بدنه اداری دستگاه‌ها اجرایی باید دراین زمینه رعایت کامل پروتکل بهداشتی مورد توجه قرار دهند و نظارت و کنترل‌ها را بیشتر کنند.

وی از نصب بنر توقف ممنوع در سواحل بوشهر خبر داد و  بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای  کنترل جلوگیری از ورود به سواحل و پارک‌ها آماده باشند و بنر توقف ممنوع در ساحل نصب شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش بیماران کرونایی و بستری‌ها در بیمارستان‌های استان افزود: تنها راه مصون ماندن از ابتلا به بیماری کووید 19 استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

سعید کشمیری با بیان اینکه مردم نباید بدون پوشش ماسک در مکان‌های عمومی تردد کنند گفت: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا متصدیان فروشگاه‌ها باید از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند.

وی، همکاری مردم در پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات را امری مهم و ضروری دانست و بیان کرد: شهروندان با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها می‌توانند در پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا  مشارکت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه در اوج ابتلا به بیماری کووید 19 قرار داریم تصریح کرد: هرچند بیمارستان‌های استان بوشهر برای مقابله با کرونا مجهز است ولی افزایش بیماران کرونایی وضعیت را وخیم‌تر و نگرانی‌ها را افزایش می‌‌دهد.

بهبودی بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر افزایش یافت افزایش بیماران کرونایی در استان بوشهر/ ‌اعلام وضعیت قرمز ‌در 4 شهر / شدت انتقال ویروس ‌افزایشی شد کنترل ویروس کرونا در بوشهر به همکاری و مساعدت اصناف نیاز دارد

کشمیری با تاکید بر شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا افزود: در این شرایط می‌طلبد که همه مردم به مسائل و قواعد بهداشتی توجه  و با رعایت این موازین به سلامت خود و دیگران کمک کنند.

انتهای پیام/190/ر/ش

R41363/P/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زنجیره انتقال ویروس کرونا افزایش بیماران کرونایی شکستن زنجیره انتقال سواحل و پارک ها ویروس کرونا استان بوشهر کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد.

لاگارد به فایننشال تایمز گفت: «من چهار طرح یا پیشنهاد مختلف برای دور زدن آنچه که بسیاری از وکلا به عنوان یک مانع قانونی بسیار جدی می‌دانند، دارم چراکه واگذاری دارایی‌های روسیه به اوکراین می‌تواند به عنوان نقض قوانین بین‌المللی تلقی شود».

اتحادیه اروپا دارایی‌های روسیه را به ارزش بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار مسدود کرده است. واشنگتن پیشنهاد می‌کند از آنها برای انتشار اوراق قرضه استفاده کند که بعداً به نیرو‌های مسلح اوکراین کمک خواهد کرد.

وزیر دارایی روسیه پیشتر هشدار داد چنانچه اتحادیه اروپا تصمیم به گام برداشتن در این مسیر بکند مسکو با اقدامات متقابل به آن پاسخ خواهد داد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشور‌های غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشار‌های اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. دولت آمریکا تاکنون چندین و چند بسته کمک نظامی به متحدش اوکراین کمک کرده است.

 یکی از ریشه‌های اصلی تنش‌ها میان روسیه و اوکراین به ابراز تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو بازمی‌گردد. روسیه به شدت با هرگونه حرکت در راستای الحاق اوکراین به ناتو مخالفت کرده است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داده که این یک «خط قرمز» برای روسیه خواهد بود.

اوکراین تمایل خود برای پیوستن به ناتو را از سال ۲۰۰۸ اعلام کرده است. این اقدام به شدت با مخالفت روسیه مواجه شد. دولت روسیه تأکید کرد که گسترش حوزه ناتو به سرزمین‌های شوروی سابق امنیت ملی و حوزه نفوذ آن را تهدید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق
  • زنجیره انسانی مازندرانی‌ها در سواحل دریا
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق در سواحل مازندران
  • تشکیل زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران
  • تشکیل زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران 
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • تشکیل زنجیره مردمی دیار علویان فردا در سواحل مازندران
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها