Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سعید کشمیری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هرچند امروز  افزایش شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان نگران کننده است اما تاکنون باتوجه به فراهم بودن زیرساخت‌های درمانی در استان توانسته‌ایم پاسخگوی نیاز بیماران باشیم.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید با اقدام‌های ارزشمندی در حوزه تقویت زیر ساخت‌های حوزه بهداشت و درمان انجام شد که اگر این کارها انجام نمی‌شد در دوران همه گیری ویروس کرونا با بحران جدی مواجه می‌شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشمیری افزود: در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت دستگاه‌های متنوع تشخیصی و درمانی پزشکی در بیمارستان‌ها توزیع شد و تاثیر و اهمیت تجهیز مراکز درمانی به تجهیزات مختلف در مساله کرونا بخوبی نمود پیدا کرد.

وی تاکید کرد: اگر تامین این زیرساخت‌ها در قالب طرح تحول نظام سلامت در سال‌های گذشته نبود امکان پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا را نداشتیم و امروز به لطف خدا و همت کارکنان بهداشت و درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: یکی از مشکلات بخش درمان استان بوشهر فضای نامناسب و قدیمی اورژانس بیمارستانی بود که با اجرای طرح تحول نظام سلامت گام‌هایی مهم در این راستا برداشته شده‌است.

کشمیری ادامه داد: در این مدت افزایش تخت‌های اورژانس بیمارستانی به ۳۲۲ تخت و توسعه چهار بخش اورژانس در استان از دیگر گام‌های موثر در تقویت زیرساخت‌های بیمارستانی است.

وی گفت: افزون براین بیمارستان شهدای هسته ای با ۱۰۰ تخت بیمارستانی شامل بخش‌های ویژه، اورژانس‌های کودکان و بزرگسالان، اتاق عمل، بخش‌های بستری زنان، مردان، امکانات پیشرفته سی تی اسکن، رایولوژی، سونوگرافی، تخت‌های مراقبت‌های ویژه و جراحی است که با بهره‌برداری از آن قطب درمانی جدیدی در استان ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افزایش تخت ویژه از دیگر اتفاق‌های مهمی است که در استان بوشهر رخ داد و با اجرای طرح تحول سلامت تعداد تخت‌های ویژه از۸۸ تخت در سال ۹۲ امروز به ۱۸۸ مورد رسیده که این امر نقشی مهمی در جلب رضایت مردم داشته‌است.

وی یادآورشد:تجهیز چهار درمانگاه (کلینیک ) ویژه و تخصصی از جمله موارد توسعه در زیرساخت‌های نظام سلامت است که در سایه طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر اتفاق افتاده‌است.

کشمیری بیان کرد: در زمان حاضر به ازای هر یکهزار نفر ۱.۵ تخت در استان بوشهر وجود دارد که با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا از جمله بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر، ۱۷ شهریور برازجان، ۲ بیمارستان خصوصی، توسعه بیمارستان‌های تامین اجتماعی بوشهر، برازجان و عسلویه و تحقق وعده رئیس جمهوری درمورد احداث بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی عسلویه ما را به عدد مناسبی از تخت در قبال جمعیت می‌رساند.

این مقام مسئول گفت: یکی از مشکلات به دلیل فرسودگی بیمارستان‌ها و شرایط خاص آب و هوایی کیفیت پائین هتلینگ بیمارستانی است که در قالب طرح تحول نظام سلامت از ۱۰۰ هزار مترمربع زیربنای درمانی استان بوشهر ۵۰ هزار مترمربع بازسازی و غبار فرسودگی از روی آنها برداشته شد.

کشمیری ادامه داد:  نظر به احداث بیش از ۱۱۳ واحد ارائه دهنده خدمت از جمله مرکز و خانه بهداشت، پایگاه سلامت این مراکز به عنوان مراکز منتخب بیماریابی مشخص شدند که از جمله آنها می‌توان به مرکز خدمات جامع سلامت نبی اکرم بوشهر تنگ ارم، سیراف، شبانکاره، خارگ و سایر مناطق دیگر اشاره کرد.

کشمیری اضافه کرد: تامین بیشتر نیروهای مورد نیاز بویژه نیروهای تخصصی از جمله پزشک، نیروی بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها، مراقب سلامت، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای  و سایر موارد دیگر غربالگری و کنترل بسیار مطلوب و رضایت بخش در این زمینه به وقوع پیوست.

وی یادآور شد: پوشش ۱۰۰ درصدی طرح پزشک خانواده در همه روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و تامین همه زیرساخت‌های لازم از دیگر ابزارهایی بود که در طرح تحول نظام سلامت به نسبت سال‌های قبل قوی تر و آمادگی بهتری داشتند.

وی افزود: اجرای برنامه‌های خدمات نوین سلامت در شهرهای بین ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر و شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر و ارائه خدمات و انجام مراقبت‌های سلامت برای این شهرها از موثرترین و تاثیرگذارترین اقداماتی بود که این برنامه در اجرای طرح تحول نظام سلامت شکل گرفت و زیرساخت‌های بهداشت را در شهرهای بزرگ بالای ۲۰ هزار نفر تقویت کرد و  توانست در کنترل بیماری کمک شایانی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با هدف تقویت زیرساخت‌های فیزیکی واحدهای ارائه دهنده خدمت در این استان ۱۱مرکز خدمات جامع سلامت، ۵۶ خانه بهداشت، ۱۰ پایگاه سلامت، پنج ستاد شبکه بهداشت و درمان و ۳۱ پانسیون محل زیست پزشک و نیروهای تخصصی انجام شده‌است و ۵۰ پروژه دیگر بهداشتی در این استان دردست احداث است.

وی یادآور شد: بوشهر از جمله استان های پیشرو در بخش ارائه خدمات سلامت دهان و دندان است و در این ارتباط ۱۲ مرکز خدمات سلامت و ۱۲ دستگاه کلینیک سیار خدمات دهان و دندان در این استان راه‌اندازی شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: راه‌اندازی اورژانس هوایی از مهمترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است که نقشی مهم در سلامت بیماران و کاهش مرگ و میر دارد.

کشمیری افزود:  اورژانس هوایی بوشهر جزو ۱۴ پایگاهی است که برای نخستین بار از ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۳ با استفاده از ظرفیت هوادریای پایگاه دریایی بوشهر آغاز به کار کرد و سالانه به صورت میانگین ۳۹ پرواز داشته است.

برچسب‌ها بوشهر دولت تدبیر و امید دانشگاه های علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دولت تدبیر و امید دانشگاه های علوم پزشکی بوشهر دولت تدبیر و امید دانشگاه های علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طرح تحول نظام سلامت اجرای طرح تحول بیمارستان ها استان بوشهر ویروس کرونا زیرساخت ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهکده لجستیک در بندر بوشهر راه‌اندازی می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب در نشست هم‌اندیشی روسای بنادر استان که با حضور اسلامی معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی به صورت ارتباط زنده تصویری برگزار شد، افزود: تا کنون سه محدوده برای راه‌اندازی دهکده لجستیک بندر بوشهر پیش‌بینی شده که با بهره‌گیری از نظرات مشاور، یکی از نقاط در شهرستان بوشهر گزینه اصلی به‌شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت راه‌اندازی دهکده لجستیک، در شورای امور زیربنایی استان حمایت ویژ‌ای از اجرای این طرح شده و تحقق آن بدون تردید زمینه‌ساز رونق بیش از پیش فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اکنون عمده بنادر بوشهر نیاز مبرم به توسعه فضای انبار و بارانداز دارند چراکه به‌علت کمبود فضا، زمان انتظار شناور در برخی از بنادر استان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته میزان قابل توجهی از کالا‌های اساسی از بندر بوشهر وارد کشور شد که این نشان از ظرفیت بالای این بندر برای واردات کالای اساسی و به‌ویژه پذیرش کشتی‌های زیر ۳۰ هزار تن دارد.

شکیبی‌نسب بیان کرد: اکنون بنادر استان با رسیدن موعد بازنشستگی شماری از کارکنان با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه هستند که انتظار می‌رود در راستای رفع این کمبود، همکاری لازم برای تامین نیروی متخصص از سوی دستگاه‌های مرتبط صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: یکی از دستاورد‌های شاخص اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال گذشته تشکیل کمیته پیشگیری از سوانح و الزام شرکت‌ها به تامین نیروی تخصصی در حوزه HSE بود که کاهش خیره‌کننده حوادث با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند پیشکسوتان را به‌دنبال داشت.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: بنادر استان بوشهر و به‌ویژه بندر بوشهر سال گذشته در شاخص‌های مختلف نمره قابل قبولی داشتند که این موفقیت‌ها باید در سال جاری دوچندان شود.

جلیل اسلامی افزود: بوشهر بندری خاص و با ظرفیت‌های ویژه است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نگرشی جدید به این بندر معطوف شود.

وی اظهار کرد: برای رونق بخشی به فعالیت‌های بنادر استان بوشهر نگاهی مثبت و سازنده وجود دارد که این نگاه نویدبخش توسعه دریامحور در این استان است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه آموزش نیز با بهره‌گیری از تجارب و تخصص کارکنان این سازمان در قالب طرح "استاد شاگردی" برای انتقال تجارب و ظرفیت‌های آموزشی کارکنان استفاده خواهد شد.

در این نشست روسای بنادر گناوه، دیر و دیلم دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در جهت پویایی هر چه بیشتر فعالیت‌های بندری ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • راه اندازی دهکده لجستیک در بوشهر
  • دهکده لجستیک در بندر بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • ۶ سد استان بوشهر ظرفیت ذخیره آب باران دارند
  • بزرگترین سرمایه نظام سلامت، منابع انسانی است
  • تلاش وزارت بهداشت برای اخذ مجوز‌های استخدامی
  • گردشگری سلامت در خراسان‌شمالی؛ از رویا تا واقعیت
  • افزایش دریافتی رزیدنت‌ها تا حداقل ۱۵ میلیون تومان + فیلم