Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علیرضا جزء قاسمی» گفت: بیش از ۸۰ درصد از آب مصرفی و بهداشتی استان زنجان از طریق سفره های زیرزمینی تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران با ابراز نگرانی از اینکه مصرف انرژی در کشور مناسبت نیست، گفت: یک سوم بارش های دنیا در ایران اتفاق می افتد ولی مصرف آب در کشور بالاتر از میانگین جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیرضا جزء قاسمی با اشاره به اینکه با توجه به آمارهای 10 ساله 50 درصد از استان زنجان هنوز با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند، گفت: بیش از 80 درصد از آب مصرفی و بهداشتی استان زنجان از طریق سفره های زیرزمینی تامین می شود.

 

وی با اشاره به افت سفره های زیرزمینی در اثر استفاده نادرست اشاره کرد و گفت: میزان آب در دشت های زنجان به 400 لیتر آب در ثانیه رسیده است.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه یش از ۷۷۰ هزار نفر از جمعیت شهری استان تحت پوشش این شرکت هستند، گفت: این رقم معادل ۱۰۰ درصد در قالب ۲۴۴ هزار مشترک و در بخش روستایی هم ۳۰۵ هزارنفر جمعیت درقالب ۱۰۹ هزار مشترک تحت پوشش دارد که ۸۹ درصد جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

 

جزءقاسمی اظهار کرد: از مجموع ۹۰۷ روستای استان زنجان ۶۱۱ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است و برنامه ویژه این شرکت بعد از یکپارچه سازی این است که روستاهای بیشتری تحت پوشش قرار بگیرد و خدمات بیشتری دریافت کنند.

 

وی ارتقاء خدمات آب شرب و فاضلاب و سرعت آبرسانی در روستاها را از اهداف این شرکت در سال جاری خواند و گفت: کم کردن فاصله خدمت رسانی شهرها و روستاها در دستور کار شرکت است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته 16 میلیارد ریال بهای تشویقی به قبوض آب مشترکینی که اصول مدیریت مصرف را رعایت کردند، اعمال شد، گفت: در هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق امسال هم از 4 مشترک کم مصرف تجلیل می شود.

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان هفته صرفه جویی در مصرف آب سفره های زیرزمینی استان زنجان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، احمدی حدید با اشاره به ابلاغ دستورالعمل حضور مشترکان بالای یک مگاوات در معاملات خارج از بازار از سوی وزیر نیرو در اوایل سال گذشته، از افزایش حجم معاملات این بازار از حدود ١١ درصد در سال ١٤٠١ به حدود ١٤.٥ درصد در پایان سال ١٤٠٢ خبر داد.

وی افزود: میزان معاملات، روندی کاملا صعودی دارد به صورتی که در ماه‌های بهمن و اسفند ١٤٠٢ سهم معاملات صنایع در بورس انرژی به حدود ٢٠ درصد افزایش یافت.

احمدی حدید با تبیین وضعیت موجود گردش نقدینگی صنعت برق در طی سال‌های گذشته و بیان نقاط ضعف و قوت آن بر تصمیم وزارت نیرو بر ضرورت تغییر روند جاری گردش نقدینگی تاکید کرد.

وی در ادامه به تشریح مدل جدید روابط مالی و گردش نقدینگی در شرکت‌های توزیع پرداخت که بر اساس آن سیستم تخصیص منابع بازنگری شده و ذی نفعان زنجیره تامین برق می‌توانند سهم خود از منابع واریزی به حساب مدیریت منابع را به صورت منظم و در یکشنبه هر هفته دریافت کنند. در این ساز و کار شرکت‌های توزیع هزینه‌های جاری خود را بر اساس میزان وصول مطالبات و براساس ضرایب اعلامی وزارت نیرو به صورت هفتگی دریافت می‌کنند. باقیمانده منابع موجود در حساب متمرکز نیز پس از کسر تعهدات قانونی توسط توانیر، به حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز می‌شود که باید نسبت به خرید برق از طریق بورس انرژی (معاملات سلف یا فیزیکی) اقدام کنند.

احمدی حدید با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از درآمد فروش برق نیروگاه‌ها از طریق بورس انرژی واریز خواهد شد، افزود: ظرفیت تزریق نقدینگی در حساب خرید برق شرکت‌های توزیع بین ٢٥ تا ٣٠ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که با توجه به حضور صنایع بالای یک مگاوات در بورس انرژی با مصرفی در حدود ١٠٠ میلیارد کیلووات ساعت، انتظار می‌رود بیش از ٦٠ درصد از مصرف کشور در سال ١٤٠٣ از طریق بورس انرژی تامین شود.

احمدی حدید ادامه داد: شرکت‌های توزیع موظفند به شرکت مدیریت شبکه برق ایران برای خرید برق مورد نیاز خود (که در بورس خریداری نشده است) وکالت دهند تا در صورت عدم خرید برق طی بازه زمانی معین، مانده حساب شرکت‌های توزیع در بورس را برداشت و به حساب تولیدکنندگان برق حاضر در بازار عمده فروشی واریز کند.

وی افزایش سهم معاملات بورس انرژی به ٣٠ درصد در سال جاری و ٦٠ درصد تا پایان سال ١٤٠٦ را از احکام قانونی پیش بینی شده در برنامه هفتم عنوان و خاطرنشان کرد که پیش بینی می‌شود امسال حداقل تا ٤٥ درصد برنامه مذکور محقق شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • فرونشست زمین سفره‌های آب زیرزمینی را می‌بلعد
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • ۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد