Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورمحمدی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا در کشور چندین بیمارستان احداث کرده است گفت: پروژه های بهداشت و درمان گیلان با سرعت پیگیری و اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «امیر نورمحمدی» امروز(پنج‌شنبه، ۵ تیر) در نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و معاونین قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) اظهارکرد: امیدواریم با ورود قرارگاه خاتم شاهد افزایش فضای درمانی در گیلان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر پروژه های بیمارستانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه با همکاری های صورت گرفته خوشبختانه چندین بیمارستان بزرگ را در کشور احداث و به مرحله بهره برداری رساندیم گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) تاکنون هر پروژه ای را که متقبل شده، توان اجرایی دقیق و با سرعت آن را داشته است.


وی ادامه داد: حداقل و حداکثر زمان احداث بیمارستان در کشور بین هفت تا ۴۰ سال بود اما قرارگاه خاتم‌الانبیاء توانسته بیمارستان ها از جمله بیمارستان رازی تهران را طی سه سال احداث و به بهره برداری برساند.

 

نوری با تاکید بر بر لزوم اولویت بندی طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشگی گیلان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان طرح های احداث، توسعه و بهسازی بیمارستان‌ها را در دست اقدام دارد که باید با بررسی وضعیت بودجه، توان دانشگاه و فرصت باقی مانده طرح ها با اولویت در دستور کار قرار بگیرد.

 

نوری از اجرایی شدن طرح های احداث و توسعه زیرساخت های درمانی در گیلان خبر داد و گفت: طرح هایی که دانشگاه علوم پزشکی گیلان از قرارگاه خواسته با توجه به وجود زمین، نقدینگی تامین شده و ظرفیت های ملی متمرکز، پیش بینی می شود با دقت و سرعت بالایی آغاز و در زمانی معین به اتمام برسد.

 

گفتنی است، احداث بخش اورژانس پورسینا در راستای تبدیل شدن به بیمارستان جنرال یکی از طرح های بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان است. اورژانس مرکز پورسینا در دو طبقه با زیربنای سه هزار و۸۰۰ متر مربع هم‌اکنون در دست مناقصه بوده و طبق پیش بینی ها ۳۲ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت و بهره برداری آن برآورد اولیه شده است. برای مرکز جنرال پورسینا نیز هشت طبقه با زیربنای ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع پیش بینی شده که این پروژه نیز در دست مناقصه بوده و کارشناسان هزینه ای بالغ بر ۱۲۹ هزار میلیون تومان برای آن پیش‌بینی کرده‌اند.

 

تجدید بنای بیمارستان رازی با قابلیت استفاده از استعداد تجاری نیز از دیگر پروژه هایی است که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دست احداث دارد. این طرح در هشت طبقه با زیر بنای ۳۵ هزار متر مربع طراحی شده و مطابق پیش‌بینی و برآورد اولیه ۲۹۷ هزار میلیون تومان هزینه دربر خواهد داشت.

 

همچنین دانشکده پزشکی سایت لاکان با پنج طبقه و با زیربنای ۲۳ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد احداث شده و برای نهایی شدن نیازمند ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان، و علاوه بر آن بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی نیز در سایت لاکان در ۹طبقه با ۷۰ هزار مترمربع در دست طراحی بوده و پیش‌بینی برآورد هزینه آن ۶۸۰ هزار میلیون تومان است.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: سایت لاکان بیمارستان های گیلان دانشگاه علوم پزشکی گیلان میلیون تومان قرارگاه خاتم متر مربع پیش بینی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: سرعت بخشی به عملیات پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم این استان و بلکه استان‌های شمال غرب کشور است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب درمانی شمالغرب کشور و حتی کشورهای همجوار محسوب می‌شود، انتظار می‌رود دولت و وزارت متبوع حمایت‌های کافی را در خصوص تکمیل این بیمارستان داشته باشد.

آل هاشم اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها، کارهای فوق العاده‌ای در عرصه بهداشت و درمان به وقوع پیوسته است و معتقدیم امکانات کفاف این خدمت را نمی‌دهد از این رو تجهیز بیمارستان‌ها و ارائه خدمات در مناطق محروم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حضور چهره‌های متعهد و متخصص در صدر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باعث شده است تا مشکلی را در این دانشگاه نداشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار، توجه به زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان در دولت سیزدهم را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تخت بیمارستانی در دولت به جد مورد توجه است.

بهروز رحیمی اعلام کرد: در ۳۰ ماه گذشته بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

وی با اشاره به توجه دولت به امر بهداشت و موضوع جوانی جمعیت، افزود: بحث جوانی جمعیت به عنوان تکلیف شرعی و علمی مورد توجه وزارتخانه بوده است و با تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت تلاش کرده‌ایم تا در این مسیر با رفع موانع قدم‌های مؤثری را برداریم.

رحیمی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در امر پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان نام برد و اضافه کرد: اتفاقات خوبی در این استان به وقوع پیوسته است و امیدواریم با سرعت بخشی به عملیات بزرگ پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز شاهد تداوم ارائه خدمات با کیفیت در سطح این استان باشیم.

کد خبر 6081388

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • آغاز فاز دوم مرمت و بهسازی محوطه باغ کیهانی + تصاویر
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان