Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور لبنان ضمن اعلام اینکه لبنان در بحران مالی و اقتصادی قرار دارد، گفت، عده‌ای هستند که از خشم مردم و مطالبات مشروع آنها برای تولید آشوب و خشونت با هدف تحقق دستورکارهای خارجی مشکوک بهره‌برداری می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (پنجشنبه) نشستی با طرف‌ها و قوای سیاسی برگزاری کرد و امنیت داخلی را خط قرمز خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، عون گفت، آنچه در هفته‌های اخیر در خیابان بویژه در طرابلس، بیروت و عین الرمانه رخ داد باید هشداری برای همه جهت یادآوری خطرهای امنیتی باشد که درهای فتنه را می‌کوبد.

وی افزود: عده‌ای هستند که از خشم مردم و مطالبات مشروع آنها برای تولید آشوب و خشونت با هدف تحقق دستورکارهای خارجی مشکوک همزمان با دستاوردهای سیاسی در داخل بهره‌برداری می‌کنند.

وی ادامه داد: فضای یک جنگ داخلی را به شکل نگران‌کننده لمس کردیم، تحرکاتی پر از نزاع‌های فرقه‌ای و مذهبی، بسیج عواطف، ابراز خشونت و تعدی به املاک خصوصی و عمومی، تحقیر ادیان و ناسزاگویی با عنوان حقی مشروع برای عاملان آنها شاهد بودیم.

عون تصریح کرد، لبنان امروز به بدترین بحران مالی و اقتصادی روبروست و ملت نسبت به آینده خود نگران است. اگر برخی همچنان برای همراهی با طرف‌های خارجی که قصد تبدیل لبنان به «صحنه تسویه حساب» را دارند، از خشم مردم بهره‌برداری کنند، نجات ممکن نیست.

وی تأکید کرد، اگر کسی گمان می‌کند از فروپاشی در امان می‌ماند در اشتباه است و اگر کسی فکر می‌کند بیکاری و گرسنگی رنگ فرقه‌ای و سیاسی دارد در توهم است.

عون در پایان به وحدت در گزینه‌ها در مقابله با چالش‌های سرنوشت‌ساز در لبنان و تنش منطقه‌ای فراخواند.

حسان دیاب

«حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان هم اعلام کرد، همه باید در نجات لبنان شراکت داشته باشند و وقت برای تحقق دستاوردهای سیاسی وجود ندارد.

وی افزود: سخن ما ارزشی ندارد اگر آن را به عمل برای کم کردن از بار لبنانی‌ها تبدیل نکنیم.

دیاب ادامه داد، این نشست باید به آغاز کاری ملی تبدیل شود که برآیند آن تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری ارتباط با قوای سیاسی و مطالبات مردمی باشد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: لبنان میشل عون حسان دیاب بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، همزمان با ظهر پنجشنبه در قالب سفر استانی هیأت دولت به سمنان و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه سمنان افتتاح شد.

این خوابگاه فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.

این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متری افتتاح شد.

سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت یکی از خیران استان سمنان تأمین شده است.

رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و … چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی افزود: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.

رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

کد خبر 6081984

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • رییس جمهور وارد فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود شد
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی