Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک‌زمانی تنها ۳۰۰ هزار ایرانی به اینترنت نسل سوم موبایل متصل بودند. خیلی هم دور نیست،  حدود ۶ سال قبل؛ اما الآن ۷۰ میلیون ایرانی به اینترنت نسل سوم و چهارم دسترسی دارند.

سال ۹۶ با آغاز به فعالیت دولت دوازدهم، ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار ۴۱ درصد و تعداد مشترکین آن حدود ۳۳ میلیون نفر بود.

ضریب نفود اینترنت پهن باند در آن سال به ۱۲ درصد هم نمی‌رسید و تعداد مشترکین اینترنت پهن باند ثابت، ۹ میلیون نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد مشترکین اینترنت پهن باند بیش از ۴۲ میلیون بود و ضریب نفوذ پهن باند به ۵۳ درصد می‌رسید.

با گذشت یک دوره تقریباً چهارساله و با توسعه زیرساخت‌ها تعداد مشترکین پهن باند سیار به نزدیک ۷۰ میلیون نفر رسید و ضریب نفوذی ۸۳ درصدی را رقم زد. در این مدت اما تعداد مشترکین اینترنت پهن باند ثابت، با کاهش روبه‌رو شد و ضریب نفوذ اینترنت ثابت به ۱۰ درصد رسید.

چهار سال قبل تعداد پوشش جاده‌های اصلی - فرعی ریلی به ۷۰ درصد رسید. عددی که در سال ۸۵ طبق آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور صفر درصد بود.

اما طبق آخرین آماری که سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده است، امروز تعداد مشترکین تلفن همراه نزدیک به ۱۱۹ میلیون نفر است و ضریب نفوذ آن در کشور عدد ۱۴۲ درصد را هم رد کرده است. امروز پوشش جاده‌های اصلی فرعی ریلی کشور به ۸۶ درصد رسیده است.

رایتل اپراتوری بود که اینترنت نسل سوم را برای کاربران فضای مجازی به ارمغان آورد. سال ۹۲ این اپراتور حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مشترک فعال داشت و همگی دارای اینترنت ۳G بودند. سال ۹۳ پروانه‌های نسل دوم اینترنت همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور از نسل دو به نسل سوم و از نسل سوم به نسل چهارم ارتقا یافت.

پس از آن طی ۶ ماه تا یک سال جهش جدی در شبکه را شاهد بودیم. اکنون سیم‌کارت‌های دارای اینترنت ۳G و ۴G در ایران بالای ۱۰۰ میلیون است اما تعداد مشترک‌های فعال همان ۷۰ میلیون کاربر است.

برچسب‌ها دولت یازدهم ارتباطات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت یازدهم ارتباطات دولت یازدهم ارتباطات اینترنت پهن باند تعداد مشترکین ضریب نفوذ میلیون نفر نسل سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی رضا عنایتی با اشاره به آغاز سفر عمره گزاران ایرانی به عربستان  بعد از چندین سال وقفه اظهار کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در اسفندماه ۱۴۰۱  میان وزیران خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی در مصاحبه با شبکه خبری العربیه، بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافق‌نامه ذکر کرد که در چارچوب آن اکنون از شهروندان ایرانی برای ادای عمره در عربستان استقبال می‌شود.

عنایتی در این ارتباط افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای سفر عمره پایان خواهد یافت، به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره تعداد حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی عربستان سعودی، ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم
  • بهره مندی مردم سفید دشت از فیبر نوری
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است