Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله حقیقی روز پنجشنبه در ستاد پیشگیری از کرونا در این استان با بیان اینکه تمامی امکانات مورد نیاز بسیج شده و مدیران دستگاه‌ها نیز حق کارشکنی ندارد، افزود: با هر گونه اختلال در امور سلامت مردم برخورد می شود و فرمانداران باید با حساسیت این موضوع را رصد کنند.

وی ادامه داد: پیش از این تستهای سرپایی کرونا و سرولوژی در زنجان به عنوان نمونه کشوری انجام می شد که این اقدامات مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: استان زنجان در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا پیشگام بوده و به واسطه این مساله تاکنون حدود ۳۶ هزار تست کرونا در این استان انجام گرفته است.

استاندار زنجان اظهار داشت: از مجموع تست های انجام شده شمار مثبت ها به ۶ هزار مورد رسید، بطوریکه یکهزار و ۴۳۵ مورد آن بالینی بوده و مابقی را سرپایی ها تشکیل می دهند که تحت درمان قرار گرفته و فقط یک درصد آنان در بیمارستان های استان بستری شده اند.

وی  اظهار داشت: انجام ندادن چنین کارهایی ۱۰۰ درصد وضعیت این استان را به لحاظ بیماری کرونا با دشواری مواجه می کرد و این در حالی است که استان به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص و تردد مسافران از استان های مجاور دارای شریط قرمز، وضعیت آن را تغییر داده است.

استاندار زنجان ادامه داد: سوال اساسی این است چرا که در استانی که اقدامات بدیع در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا انجام گرفته، روند ابتلا به بیماری صعودی شده، بطوریکه طی ماه های گذشته ۲۰ درصد تست های  سرپایی مثبت تشخص داده می شد و اکنون این رقم به ۴۰ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد شمار بسترهای کرونایی این استان از ۳۰ به بالای ۶۰ نفر افزایش یافته در حالی که پیش از این میانگین بستری ها ۳۵ نفر بود که  ظرفیت اشغال تخت های بیمارستانی به بیش از ۳۰۰ تخت رسید و در زمان حاضر این میزان به ۷۰۰ تخت افزایش یافته است.

حقیقی افزود:  افزایش شمار بیماران بستری کرونایی به معنی تکمیل تخت های بیمارستانی این استان است که طی ۱۰ روز گذشته فقط یک درصد بیماران سرپایی کرونایی نیاز به بستری داشتند که در زمان حاضر این رقم افزایش یافته است و مجموع آمارها باید تحلیل و بر این مبنا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی اظهار داشت: علل افزایش شمار بیماران تست های سرپایی باید مورد توجه قرار بگیرد و این موضوع نشان می دهد، در صورت بی توجهی به بررسی های علمی باید، آمادگی های لازم برای مقابله با شرایط بد کرونایی در این استان را داشت.

 این مسؤول ادامه داد: طی ماههای گذشته اقدامات همه جانبه برای کاهش شمار مبتلایان به کرونا انجام گرفته در حالی که بسیاری از شهروندان با تردد در مناطق پر تردد شهر به ویژه مکان های عمومی چندان به اصول حفاظتی کرونایی و حتی به حفظ جان خود اهمیت نمی دهند.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم های عروسی و ترحیم های بدون مجوز بصورت زیر زمینی با توجه به شرایط کرونایی جان هم استانی ها را با خطر مواجه کرده و فرد مسؤول نیز با بی تفاوتی این مهم را برگزار می کند.

استاندار زنجان ادامه داد: بر این مبنا باید مراسم‌های عروسی و عزا مدیریت شود و نباید برگزاری چنین مراسم‌هایی عاملی برای افزایش بیماران شده و کادر بیمارستانی را درگیر کند.

این مسؤول ادامه داد: با کسانی که در خیابانها برای عروسی مانور می‌دهند به شدت از سوی نیروی انتظامی برخورد می‌شود، چرا که سلامتی مردم شوخی بردار نیست.

وی اضافه کرد: رعایت نکردن پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک در مکانهای پر تجمع می تواند وضعیت بیماری در این استان را تشدید کند.  

برچسب‌ها کرونا استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز

آلودگی هوا در آبادان و خرمشهر آغاز شده و در حال حاضر به وضعیت ناسالم برای گروه های حساس تبدیل شده است.

بنا بر آخرین داده های سامانه پایش کیفی هوای کشور ، غلظت آلاینده ها در خرمشهر ۱۴۸ میکروگرم بر متر مکعب است و تنها با افژایش ۲ میکروگرمی به وضعیت قرمز خواهد رسید که برای تمام افراد ناسالم است.

از گروه های حساس و بیماران زمینه ای و سالمندان خواسته شده از خروج غیرضروری بپرهیزند و در صورت خروج از ماسک استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / ثبت پاک‌ترین آسمان در قزوین