Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، عزت سلیمانی اظهار داشت: این پروژه در زمین‌های اختلافی بین دولت و مردم که بیشتر با گندم و جو به صورت دیم زیر کشت می‌روند، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت گندم و جو در اراضی ملی خلاف قانون است، افزود:در این پروژه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با شناسایی اراضی کم بازده و تعامل با بهره‌برداران، این اراضی را به کشت بذور علوفه‌ای مانند قره یونجه، اسپرس، جاشیر و کلوس اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پروژه تبدیل دیم‌زارهای کم بازده یکی از عملیات احیایی و اصلاحی مراتع است که با هدف بهبود درآمد و معیشت جوامع محلی، ایجاد پوشش گیاهی، جلوگیری از رواناب و فرسایش خاک در استان اجرا می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: در دو سال گذشته با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اجرای این پروژه با جدیت بیشتری دنبال شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌هایی با متوسط بارش بیش از ۵۰۰ میلی‌متر، شرایط مناسبی برای اجرای این طرح دارند، خاطر نشان کرد: در راستای استفاده حداکثری از بارش‌های بهاری، این پروژه از اواخر اسفندماه با قرق دو ساله آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

برچسب‌ها مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل علیه زمین‌خواری در هیر شکایت کرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از شناسایی یک فقره زمین خواری در منطقه شهر هیر این استان و تشکیل پرونده قضایی و ارجاع آن به دادسرای عمومی و انقلاب خبر داد.

به گزارش ایرنا، از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، محمود قلی‌زاده روز چهارشنبه اعلام کرد: به دنبال گشت‌زنی و کنترل مسئول منابع طبیعی شهر هیر و به دنبال مشاهده اقدامات عمرانی در حوزه منابع طبیعی و استعلام مختصات محل اجرا، مشخص شد فردی که مدیریت یکی از شرکت‌های خصوصی در استان را دارد با سوء‌استفاده از موقعیت خود و آشنایی به محل نسبت به فروش سه قطعه زمین از منابع ملی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: زمین‌ها به متراژهای ۱۸۵ ، ۲۰۰ و ۱۲۰ متر بوده و مستندات نشان می‌دهد افرادی که این زمین‌ها را خریده‌اند، از کلاهبرداری بودن این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند و بنابراین پرونده‌ای در این ارتباط تشکیل و در اسرع وقت به دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به افرادی که زمین‌های مشکوک و بدون استعلام از منابع طبیعی خریداری کرده‌اند، توصیه کرد جهت اطمینان خاطر از غیر ملی بودن اراضی خریداری شده، نسبت به استعلام از این اداره کل اقدام کنند.

قلی‌زاده از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی، مراتب را با شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۶۵۱ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۶۵۱ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل علیه زمین‌خواری در هیر شکایت کرد
  • آبگیری تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده آبخیزداری در حوزه های آبخیزدر سطح استان سمنان
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد