Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالنبی سواعدی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: برای اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توسعه مهارت باید متناسب با تکنولوژی روز و تغییرات علمی و مهارتی حرکت کرد.

وی افزود: کمیته‌های تخصصی برای فعال کردن دپارتمان‌های تخصصی ساحل و دریا، آب، خاک و کشاورزی را برای پوشش دادن مهارت‌آموزی این حوزه‌ها در جنوب غرب کشور با بهره‌مندی از ظرفیت بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سواعدی در ادامه گفت: بخش دولتی به عنوان تسهیل‌کننده بخش خصوصی نقش دیپلماسی ارتباطی و پشتیبان برای پیشبرد برنامه‌های عملیاتی ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: برای حمایت و توسعه آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای تمام ظرفیت‌های بخش دولتی مطابق با ماده ۶۱ در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

سواعدی تصریح کرد: مدل آموزش سنتی و آموزش مبتنی بر شهریه کاربرد ندارد و روش فعالیت و انتقال مهارت باید بر اساس شیوه‌های نوین تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه با روش‌های آموزشی جدید مهارتی را می‌توان در زمینه اشتغال پایدار در جامعه توسعه داد، تأکید کرد: مؤسسات کارآموزی آزاد به عنوان یک شتاب‌دهنده فعالیت و با برگزاری استارتاپ و آموزش‌های محصول محور فعالیت اقتصادی خود را گسترش دهند.

وی اضافه کرد: تولید محتوای آموزشی برای ارتقای دانش فنی و مهارتی مربیان و به روز رسانی آن مطابق با تکنولوژی روز دنیا توسط مدیران آموزشگاه‌های آزاد پیش‌بینی شود.

سواعدی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ماندگاری آن در جامعه نیاز است روش‌های انتقال مهارت تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: آموزشگاه‌های آزاد می‌توانند آموزش‌های ویژه را برگزار کرده و به کارآموزان بر اساس ارزیابی طی دوره گواهی آموزشی اعطا کنند.

سواعدی عنوان کرد: برای خروج از مشکلات اقتصادی آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در آینده رویداد «ایده شو» برای اقتصادی کردن فعالیت‌های مهارتی در بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر کار تشکلی برای پیشبرد اهداف، تصریح کرد: تشکل به عنوان یک قدرت و حمایت‌کننده تسهیل بسیاری از امور خواهد شد و همه باید برای انجام کارهای ارزنده هم‌افزایی، تعامل و همکاری کنند.

سواعدی خواستار برگزاری جلسات هم‌اندیشی به صورت مستمر، بر اساس برنامه زمان‌بندی و هدفمند شد.

کد خبر 4958092

منبع: مهر

کلیدواژه: فنی و حرفه ای خوزستان مهارت آموزی فنی حرفه ای ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا استانداری سمنان مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند دهه کرامت کشاورزی فنی و حرفه ای آزاد فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرشید قاسمی در آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز عبدالوهاب رستگاری، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع و زیربنای هزار و ۴۰۰ متر مربع ساخته شده و دارای ۹ کلاس درس، چهار اتاق اداری، آزمایشگاه، نمازخانه، کتابخانه و زمین چمن است. وی افزود: این مدرسه ۹ کلاسه با معماری جدید و با صرف ۲۱۰ میلیارد ریال ساخته شده و زمین آن را آموزش و پرورش تأمین کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد:  علیرضا رستگاری ۱۳۰ میلیارد ریال و اداره کل نوسازی استان برای تجهیزات آموزشگاه، ۸۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.
خیر سازنده مدرسه عبدالوهاب رستگاری شیراز در آیین افتتاحیه این آموزشگاه گفت: با استفاده از ایده‌های نوین مدرسه ای در این پروژه تلاش کردیم تا با ساخت ساختمانی متفاوت و جدید، فضایی دلپذیر برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.
علیرضا رستگاری افزود: راهروهای بزرگ و  پنجره‌های دوجداره با هدف جلوگیری از آلودگی صوتی و استفاده از نمایی جدید در دیوارهای ساختمان از شاخصه‌های این پروژه عمرانی است.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود