Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگارخبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه ۲۴ ژوئن به مکانی رفت که در آن تعداد زیادی جسد توسط نیرو‌های هلال احمر لیبی کشف و از آن محل خارج شدند. تکه‌های لباس در نزدیکی قبور پراکنده شده بود. همزمان ۱۶۰ جسد در بخش سردخانه بیمارستان «ترهونا» کشف شده است.

دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک درهمین زمینه اعلام کرد که هنوز پاسخی از نیرو‌های تحت فرمان حفتر در مورد استعلام پیشین این نهاد دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آنلاین‌سازی تصاویر اعدام افراد   ماه گذشته فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن به نظر می‌رسید نیرو‌های تحت فرمان حفتر افرادی را اعدام و به اجساد بی حرمتی کرده بودند.

هانان صلاح، محقق ارش دیده بان حقوق بشر در همین زمینه گفت: «حفتر باید فورا نیروهایش را وادار کند تا درباره جنایات جنگی مرتکب شده پاسخگو باشند. به‌ویژه درباره آنچه ظاهرا به صورت آنلاین تبلیغ شده است.»

صلاح همچنین افزود: «فرمانده ارتش ملی لیبی این جنایات را نادیده گرفته است، اما آن‌ها باید به دادگاه‌های داخلی و بین‌المللی به خاطر همدستی در خشونت‌ها پاسخگو باشند.»

بقایای هشت گور دسته‌جمعی   این اتهامات پس از آن مطرح شد که نیرو‌های وابسته به دولت وفاق ملی توانستند در هفته‌های اخیر تمامی نیرو‌های نظامی نزدیک به حفتر را از مواضع باقیمانده در مناطق غرب لیبی بیرون راندند.

نیرو‌های دولتی می‌گویند هشت گور دسته‌جمعی را اکثرا در داخل یا در اطراف شهر ترهونا واقع در جنوب شرقی طرابلس، پایتخت، کشف کرده‌اند. نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر در حمله تهاجمی ۱۴ ماهه خود به پایتخت بیشتر در این مناطق مستقر بودند.

نیرو‌های سازمان ملل متحد در لیبی از کشف این گور‌های دسته‌جمعی ابراز نگرانی و از تصمیم دولت برای ایجاد کمیته‌ای جهت تحقیق و بررسی در مورد این واقعه استقبال کرده است.

جنگ قدرت در لیبی پس از برافتادن قذافی   بدنبال سقوط حکومت سرهنگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ میلادی لیبی با جنگ داخلی دست به گریبان است و گروه‌های متعددی از جمله شاخه‌ای از گروه داعش در این کشور فعال هستند.

دولت وفاق ملی در لیبی به ریاست فایز سراج مناطقی از غرب از جمله طرابلس، پایتخت این کشور را تحت کنترل خود دارد. نیرو‌های حفتر و «ارتش ملی لیبی» نیز مناطق شرق و برخی نقاط در جنوب این کشور را در اختیار دارند.

در حالی که دولت وفاق ملی توسط ترکیه و قطر پشتیبانی می‌شود، خلیفه حفتر و نیرو‌های تحت فرمانش از حمایت روسیه
و امارات متحده عربی و همچنین مصر برخوردارند.

خلیفه بالقاسم حفتر از فرماندهان نظامی لیبی است. او اواخر دهه ۱۹۸۰ از حکومت معمر قذافی جدا شد و سال ۲۰۱۱ برای مشارکت در انقلاب ۲۰۱۱ به این کشور بازگشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گور دسته جمعی لیبی خلیفه حفتر حقوق بشر پارسی خبر نیرو های تحت دسته جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در فیلیپین، برای امنیت بین‌المللی به یک روز سیاه تبدیل خواهد شد.

وی از آمریکا خواست برای اطمینان از حفظ امنیت و ثبات جهانی از سیاست‌های روسیه پیروی کند و افزود: در غیر این صورت، تمام مسئولیت افزایش تنش در جهان بر عهده واشنگتن خواهد بود.

آمریکا و فیلیپین رزمایش‌های مشترکی با نام سالکنیب ۲۴ برگزار می‌کنند که در طول این رزمایش، نیرو‌های آمریکایی برای اولین بار سامانه موشکی میان برد (MRC) خود را در شمال لوزون در فیلیپین مستقر خواهند کرد.

پیش از این ژنرال چارلز فلین، فرمانده نیرو‌های آمریکایی مستقر در منطقه جنوب شرق آسیا گفته بود که کشورش در حال برنامه‌ریزی برای استقرار موشک‌های میان برد در آسیا برای بازدارندگی چین است.

طبق پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) که در سال ۱۹۸۷ بین شوروی و آمریکا امضا شد، واشنگتن نمی‌تواند موشک‌های بالستیک و کروز با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را در جنوب شرقی آسیا مستقر کند. آمریکا در سال ۲۰۱۹ از این معاهده خارج شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نبش گورهای دسته جمعی در خان‌یونس
  • چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل تا کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است