Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین موارد بیماری کووید-۱۹ در جهان روز پنجشنبه ۵ تیر از ۹.۴ میلیون مورد عبور کد و سازمان جهانی بهداشت می‌گوید انتظار دارد تا چند روز آینده تعداد موارد عفونت در جهان از مرز ۱۰ میلیون مورد عبور کند. تا به حال دست کم ۴۸۰۰۰۰ نفر به علت کووید-۱۹ در جهان درگذشته‌اند.

شمار موارد شناخته‌شده عفونت کرونا در جهان بر اساس آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز اکنون به ۹۴۰۷۰۷۸ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- شمار موارد کرونا در آمریکا همچنان رو به افزایش است و این کشور با دومین میزان بالای یک روزه عفونت‌هایش را با ۳۴۷۰۰ عفونت جدید گزارش کرد که بالاترین شمار گزارش یک روزه موارد جدید عفونت از ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت) تاکنون است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا تا اول اکتبر (۱۰ مهر) از میزان فعالی ۱۲۱۹۶۹ نفر به ۱۸۰۰۰۰ نفر برسد.

- آمریکای لاتین نیز اکنون به کانون داغ شیوع کرونا بدل شده است و پیش‌بینی می‌شود شمار تلفات کووید-۱۹ در این منطقه تا ماه اکتبر (مهر ماه) به ۳۹۰۰۰۰ مورد برسد و برزیل و مکزیک دوسوم شمار تلفات را به خود  اختصاص دهند.

این هفته شمار مرگ‌ها در این منطقه از ۱۰۰۰۰۰ مورد گذشت و شمار موارد عفونت با افزایشی سه‌برابری در طول یک ماه از ۶۹۰۰۰۰ مورد به ۲ میلیون مورد رسید.

- سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که بیمارستان‌ها در جهان در حالیکه در طول یک هفته اخیر ی میلیون مورد جدید کرونا گزارش شده است، با کمبود کپسول اکسیژن برای حمایت از تنفس بیماران کووید-۱۹ دچار زجر تنفسی روبرو شده‌اند. به گزارش این سازمان میزان تقاضا برای اکسیژن تغلیظ‌شده از میزان عرضه پیشی‌ گرفته است.

- چین ۱۹ مورد جدید ویروس کرونا گزارش کرد. در همین حال انجام گسترده آزمایش در پکن در جریان است و به نظر می‌رسد که شیوع اخیر در این شهر تحت کنترل در آمده است. از ۱۹ مورد جدید گزارش شده عفونت ۱۳ مورد مربوط به پکن و یک مورد مربوط به ایالت مجاور هوبی است. پنج مورد دیگر عفونت مربوط به مسافرانی است که از کشورهای دیگر وارد چین شده بودند. مورد جدیدی از مرگ مربوط به کووید-۱۹ نیز در چین گزارش نشده است.

- برج ایفل در پاریس پس از سه ماه بازگشایی شد، اما بازدیدکننگان مجبور خواهند بود از پلکان‌های برج استفاده کنند چرا که آسانسورهای برج همچنان بسته خواهند ماند.

کد خبر 525417 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس میلیون مورد کووید ۱۹ شمار موارد مورد جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، گروه تئاتر «آئین مردم» متشکل از هنرمندان با تجربه تئاتر خوزستان، نمایشی را با عنوان «واپسین نفس» و با موضوع ایثار کادر سلامت در بحران کرونا تهیه و تولید کردند که پس از ارزیابی بیش از ۲۴۰ اثر نمایشی توسط کارشناسان و داوران هنرهای نمایشی به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت.

نمایش خیابانی «واپسین نفس» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار از معدود آثار نمایشی در سطح کشور است که روایتگر ایثار و ایستادگی کادر درمان و پرستاران فداکار در بحران کرونا را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

گروه اجرایی پس از تمرینات مستمر در شرایط سخت برای اجرا در این جشنواره ملی آماده می‌شوند تا به عنوان تنها اثر نمایشی از اهواز در بخش خیابانی این رویداد حضوری فعال داشته باشند.

گروه تئاتر «آئین مردم» نخستین نمایش خیابانی را با موضوع ایثار کادر درمان در فراگیری کرونا در بیمارستان‌های اهواز و شهدای مدافع سلامت به اجرا رسانده است.

گروه تئاتر «آئین مردم» به عنوان فعال‌ترین گروه نمایشی خوزستان بیشترین حجم شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتر را در کارنامه دارد و پیش از این در دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان اثر برگزیده را در بخش ویژه غزه کسب کرده است.

جشنواره سراسری تئاتر ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حضور گروه‌های نمایشی از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان برگزار می‌شود.

کد خبر 6082508

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • پایان حادثه امنیتی نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران در پاریس
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • گزینه سابق ایران نزدیک به فتح بهترین لیگ جهان
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ شمار زیادی بازداشت شدند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر