Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با ابراز نگرانی از افزایش فوتی های ناشی از غرق شدگی گفت: در سال 97 تعداد فوتی های ناشی از غرق شدگی 2 نفر بود اما در سال گذشته این عدد به 12 نفر رسید که این موضوع طبیعی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: شیوع کرونا بر کاهش تصادفات رانندگی تاثیر گذاشت و طی دوماه 52درصد کاهش تصادفات و 33درصد کاهش فوتی ها را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی از افزایش 2/8 درصدی نزاع در سال 98 خبر داد و گفت: در کودک آزاری شاهد افزایش و در همسرآزاری کاهش مراجعات در سال 98 بودیم.

وی با بیان اینکه  حوادث رانندگی در سال گذشته 7درصد افزایش یافت اظهار کرد: سال 98، 5808 نفر مراجعه بدلیل حوادث رانندگی ثبت شده و 307 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان ادامه داد: متاسفانه بخش زیادی از جانباختگان، جوان هستند و 70 درصد فوتی ها زیر 50سال سن دارند.

نوروی با اشاره به افزایش حوادث کار در استان سمنان در سال 98 گفت: با توجه به بافت صنعتی استان سمنان، فوتی های ناشی از حوادث کار در سال گذشته 120 درصد افزایش یافت و 34 نفر جان خود را از دست دادند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش فوتی های ناشی از غرق شدگی گفت: در سال 97 تعداد فوتی های ناشی از غرق شدگی 2 نفر بود اما در سال گذشته این عدد به 12 نفر رسید که این موضوع طبیعی نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان جراحی زنان را بیشترین موضوع پرونده های قصور پزشکی عنوان کرد و گفت: جراحی عمومی، دندانپزشکی، ارتوپدیو جراحی پزشکی در رتبه های بعدی قرار دارند.

نوروزی با تقدیر از تلاش های پرسنل پزشکی قانونی در روزهای شیوع کرونا گفت: طی ماه های اخیر همکاران ما فراتر از خط مقدم رفتند و بعضی از مواقع اجساد کرونا کالبد شکافی شدند.

وی در ادامه گفت: همکاران مظلوم من بدون هیاهو تبلیغات خدمت کردند. از مسئولان میخواهم نگاه ویژه به پزشکی قانونی داشته باشند و برای استمرار خدمات، پزشکی قانونی را هم در اعتبارات ببینند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان فوتی های ناشی از غرق شدگی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد فوتی های تصادف در سمنان به ۹ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین درخشان سرپرست هلال‌احمر سمنان گفت: ساعت ۰۸:۲۰ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تصادف رخ به رخ سه خودروی سواری سوناتا با ۲ پژو در کیلومتر ۴۰ جاده جندق - معلمان به هلال‌احمر اعلام و بلافاصله نجات گران پایگاه امداد و نجات سرکویر با خودروی آمبولانس و ست نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این حادثه تاکنون منجر به جان باختن ۹ نفر شده است. یک مصدوم حادثه توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل و عملیات فنی رهاسازی حادثه‌دیدگان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6064078

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • حادثه رانندگی در محور نیشابور- سبزوار با ۲ قربانی
  • افزایش تعداد فوتی های تصادف در سمنان به ۹ نفر
  • تصادف‌های فوتی در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • تنها شاخص منفی افزایشی طی تعطیلات نوروز در حوزه علوم پزشکی سمنان چیست؟
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی
  • کاهش ۴۷ درصدی فوتی های سوانح جاده‌ای در گلستان