Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله دوم رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه از امروز پنجشنبه آغاز شده است و به مدت یک هفته به دلیل مقابله با انتشار کرونا ادامه دارد.

مرحله دوم که یک هفته بطول می‌انجامد و به روز اول ماه جولای روز اصلی رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه ختم می‌شود برای فاصله گذاری زمانی بین رای دهندگان و پیشگیری از شیوع کرونا تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدابیر پیشگیری از انتشار کرونا، بخش مهم تدارکات برای برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه را تشکیل می‌دهد و دستورالعمل ویژه‌ای برای این منظور تدوین شده و کمیسیون مرکزی انتخابات آن را تایید کرده است.

همه اماکنی که رای گیری صورت می‌گیرد ضدعفونی می‌شود و افرادی که در رای گیری شرکت می‌کنند فاصله اجتماعی را رعایت و به هر فرد هنگام ورود به حوزه رای گیری بسته‌ای شامل خودکار، ماسک طبی و دستکش یک بار مصرف داده می‌شود.

با اصلاح قانون اساسی روسیه به پوتین امکان برای ادامه ریاست جمهوری پس از سال ۲۰۲۴ داده می‌شود.

رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در نطق تلویزیونی خود برای روسیه در خصوص تازه‌ترین تصمیمات حکومت برای مقابله با کرونا با یادآوری اینکه ۱۱ تیرماه روز برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در روسیه است، افزود: اصلاحات مدنظر حاکمیت تنها در صورت حمایت مردم صورت خواهد گرفت.

پوتین چند روز پیش نیز در واکنش به این پرسش که آیا امکان دارد سال ۲۰۲۴ میلادی و پس از تصویب اصلاحات قانون اساسی در روسیه، بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، این احتمال را رد نکرده بود.

پارلمان روسیه، اصلاحات قانون اساسی را تصویب کرده است و زمانی که در همه پرسی نیز تأیید شود، قانونی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همه پرسی روسیه قانون اساسی روسیه همه پرسی اصلاح قانون اساسی اصلاح قانون اساسی روسیه رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این درخواست، از مجموع ۱۸۹ رای ماخوذه، با ۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق و ۵ رای ممتنع با این تقاضا مخالفت کردند.

در اصل ۸۵ قانون اساسی آمده است:

«سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند، ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود. همچنین مجلس شورای اسلامی می‌تواند تصویب دائمی اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات دولتی یا وابسته به دولت را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های ذیربط واگذار کند و یا اجازه تصویب آنها به دولت بدهد.

در این صورت مصوبات دولت نباید با اصول و احکام مذهب رسمی کشور و یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد. تشخیص این امر به ترتیب مذکور در اصل نود و ششم با شورای نگهبان است. علاوه بر این مصوبات دولت نباید مخالف قوانین و مقررات عمومی کشور باشد و به منظور بررسی و اعلام عدم مغایرت آنها با قوانین مزبور باید ضمن ابلاغ برای اجراء به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • کمک‌های جدید آمریکا بعید است که سرنوشت کی‌یف را به طور اساسی تغییر دهد
  • قالیباف فرا رسیدن سالروز تأسیس «سپاه» را تبریک گفت/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه