Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله هوتی در توییتی مدعی شده که دولت این کشور از همه تدابیر در راستای برقراری صلح و امنیت جهانی حمایت می‌کند.

وزیر خارجه کوزوو که پیشنهاد تروریستی اعلام کردن هر دو شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله را به دولت داده بود نیز در این رابطه گفته که این تصمیم ضمن حفاظت از منافع ملی کشورش، به سود «امنیت منطقه و جهان» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوزوو با این اقدام به اتحادیه عرب، آمریکا، انگلیس، آلمان، کانادا و شورای همکاری خلیج فارس پیوست که پیش از این، حزب‌الله لبنان را «سازمان تروریستی» اعلام کرده‌اند. 

کشورهای عرب منطقه در حالی برای قرار دادن حزب الله لبنان در فهرست گروه های تروریستی به آمریکایی ها و صهیونیست ها کمک کرده اند که نیروهای حزب الله در جریان تجاوزهای نظامی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان تنها نیروی حاضر در این کشور برای مبارزه با صهیونیست‌ها بوده‌اند.

دولت کوزوو سال گذشته، شاخه نظامی حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های «تروریستی» قرار داده بود.

این اقدام درحالی صورت می گیرد که هاشم تاچی رئیس جمهوری کوزوو روز چهارشنبه  هفته جاری از سوی دیوان بین ‌المللی  کیفری متهم به جنایات جنگی شد.

رییس جمهوری کوزوو پس از متهم شدن به جنایات جنگی از سوی دادگاه لاهه، سفرش را به واشنگتن برای مذاکره با صربستان لغو کرد.

دادگاه لاهه، تاچی را به دلیل نقش او در مناقشات مربوط به دهه ۱۹۹۰ میلادی و دخالت در کشتار نزدیک به ۱۰۰ نفر به  ۱۰ فقره جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت متهم کرده است.

علاوه براین حزب الله طی یک دهه گذشته بیشترین سهم را در جنگ علیه تروریسم بین المللی بویژه گروه های تکفیری مانند داعش داشته است، همان گروه هایی که با حمایت های مالی و تسلیحاتی آمریکایی ها و برخی دولت های منطقه سبب کشتارهای بزرگ در عراق و سوریه شده اند.

کوزوو در شبه‌جزیره بالکان در جنوب خاوری اروپا ، در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد و با اینکه کشورهای اروپایی و آمریکا استقلال آن را به عنوان یک کشور به رسمیت شناختند ، اما تاکنون به دلیل مخالفت روسیه، چین و صربستان و نیز سازمان پیمان امنیت جمعی و همچنین سازمان همکاری شانگهای برسمیت شناخته نشده است.

از جمله موارد جالب اینکه کوزوو نیز مانند کشور کوچک بالکان یعنی آلبانی، یکی از عمده نقاط جهان است که مامن گروه های تروریستی مانند منافقین است.سال گذشته، سازمان راهبردی کالچر آمریکا در گزارشی از متحد شدن گروهک تروریستی منافقین با گروه تروریستی تکفیری داعش برای انجام عملیات خرابکارانه در عراق و سوریه با حمایت آمریکا پرده برداشته و فاش ساخته بود آمریکا به آلبانی فشار آورده است که اجازه دهد عناصر این دو گروه تروریستی به هم ملحق شوند و گزارش ها نشان می دهد که تروریست های داعش و خانواده هایشان به ساختمان هایی در منطقه تیرانا که گروهک تروریستی منافقین در آن سکونت دارند، انتقال داده شده اند تا پس از آن به پایگاه مانز منتقل شوند. در ادامه ، عناصر گروهک منافقین نیز آزادانه وارد کوزوو می شوند و حتی پایگاه دیگری در اردوگاه بوندستیل دارند که در اصل متعلق به ناتو است.
 

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش کوزوو شورای همکاری خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش کوزوو شورای همکاری خلیج فارس گروه تروریستی داعش کوزوو شورای همکاری خلیج فارس حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بین الملل تابناک: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به نیویورک با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد دیدار و رایزنی کرد.

 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و ملاقات‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، در نشستی با حضور سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی، به بیان دیدگاه‌های کشورمان پیرامون مساله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین دفاع مشروع ایران در مقابل رژیم اسرائیل پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن تشریح عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل، تاکید کرد: با وجودی که جمهوری اسلامی ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان در ادامه یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران توانست به اهداف خود در چارچوب پاسخ حداقلی برسد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما توانستیم اراده قاطع خود را نشان بدهیم و پایگاه‌های نظامی که حمله از آنجا علیه سفارت ما صورت گرفته بود را هدف قرار بدهیم و پیام خود را به رژیم برسانیم.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان گفت: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً دست به ماجراجویی بزند و اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود و این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است.

امیرعبداللهیان همچنین در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط‌ شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند. 

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان خاطرنشان کرد: باید ریشه بحران کنونی مورد توجه قرار گیرد که ناشی از جنگ افروزی، نسل‌کشی و جنایات جنگی و ترکیب رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری است و اگر جنگ علیه غزه متوقف شود، آرامش به کل منطقه باز می‌گردد و همه ما از جمله ایران از این آرامش سود خواهیم برد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری این که امنیت منطقه برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است.

 امیرعبداللهیان همچنین در پایان اظهاراتش از برگزاری رویداد بزرگ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران موسوم به ایران اکسپو در تهران با حضور هزاران میهمان خارجی طی هفته آینده خبر داد.

پس از سخنان امیرعبداللهیان در این نشست، سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون مساله فلسطین و همچنین پاسخ مشروع کشورمان به تجاوزات رژیم صهیونیستی پرداختند.

دیگر خبرها

  • کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم
  • واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین
  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، صرفاً مصرف داخلی دارد
  • ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی اقدام کند
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است