Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@03:44:27 GMT

ده هکتار اراضی کشاورزی آبیک در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۵۵۱۸

ده هکتار اراضی کشاورزی آبیک در آتش سوخت

خبرگزاری آریا - زمین‌های کشاورزی منطقه آبیک به بهانه آیش توسط کشاورزان مالک زمین، دچار حریق شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، امید رحمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: در پی وقوع آتش سوزی در ارتفاعات روستای اقچری شهرستان ابیک تیم واکنش سریع اداره کل و اداره شهرستان آبیک متشکل از عبدالحسین مظفری معاون فنی اداره کل، مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان، امید رحمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابیک و قدرت شریفی مامور اجرایی یگان حفاظت، با همکاری بخشدار مرکزی و رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ابیک و جمعی از دوستداران محیط زیست موفق به مهار آتش شدند
وی تصریح کرد: علیرغم تاریکی هوا و سخت بودن مسیر نیروهای یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک اقدام به اطفاء حریق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک تصریح کرد: در این آتش‌سوزی حدود ده هکتار از اراضی آبیک در آتش سوخت و عاملان آتش‌سوزی که مالکان زمین‌های کشاورزی بودند به مراجع قضایی معرفی شدند

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرستان آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۲۰ درصد پسماندهای خانگی کشور و این استان پلاستیک‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، یوسف یوسفی ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته زمین پاک اظهار کرد: این آمار بسیار بالا است بنابراین «نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، آئین‌نامه نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده است افزود: امید می‌رود این آئین نامه هرچه زودتر اجرایی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: ۲۰ درصد پسماندهای خانگی کشور و این استان پلاستیک است.

یوسفی ادامه داد: روزانه ۹۰۰ تُن پسماند شهری و خانگی روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آنها قابل تفکیک و استفاده در مصارف مختلف به عنوان علوفه دام، کمپوست و...... در منازل است.

وی با بیان اینکه در هفته هوای پاک ۲۰ برنامه اجرا می‌شود گفت: ۲۰ ویژه برنامه ویژه هفته زمین پاک در این استان هدف گذاری شده است که از سوم تا ۹ اردیبهشت ماه با شعار " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین" برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند پروژه زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در تریبون‌های نمازجمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش، بخشی از جمله این برنامه‌ها است.

یوسفی اظهار کرد: ۶۸ خانه محیط زیست در استان مرکزی وجود دارد که در طول هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مباحث زیست محیطی در این خانه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است که امید می‌رود با توفیقات و نتایج خوبی همراه باشد.

کد خبر 745237

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند
  • بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید