Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:43:46 GMT

الجزایر در مرز با مغرب پایگاه نظامی می‌سازد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۵۶۷۰

الجزایر در مرز با مغرب پایگاه نظامی می‌سازد

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه میدل ایست مانیتور به نقل از رسانه‌های محلی، مقامات الجزایر در حال برنامه ریزی برای ساخت یک پایگاه نظامی در مرز غربی کشور با مغرب هستند.

این موضوع به دنبال اعلام مقامات مغرب در مورد ایجاد یک پایگاه نظامی در مرز شرقی این کشور با الجزایر مطرح شده است.

به گزارش رسانه‌های محلی از جمله الشروق، مقامات الجزایر تصمیم کشور مغرب برای ساخت یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرز را نوعی خصومت با الجزایر عنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعدالدین عثمان نخست وزیر مغرب در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) با صدور حکمی ۲۳ هکتار زمین را برای ساخت یک پایگاه نظامی جدید در منطقه جراده در شرق کشور اختصاص داد.

این درحالی است که بعدها مقامات این کشور تصریح کردند که این زمین به عنوان یک پادگان نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد نه پایگاه نظامی. آنها اضافه کردند که این مساله در پی تصمیم برای انتقال پادگان‌های نظامی به خارج از شهرها گرفته شده است.

همزمان تنش‌ها بین الجزیره و رباط به علت اینکه منطقه صحرای غربی توسط مقامات الجزایر اشغالی توصیف شد، مقامات مغرب را خشمگین کرده است.

صحرای غربی در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مغرب واقع شده که جبهه آزادیبخش پولیساریو و  پادشاهی مغرب بر سر کنترل آن اختلاف دارند.
جبهه پولیسارو در سال ۱۹۷۶ از تشکیل کشوری به نام "جمهوری صحرا" به مرکزیت "العیون" خبر داد که این خود با درگیری هایی در منطقه همراه بود، زیرا مغرب مخالف این امر است.
مغرب نوعی خودمختاری به صحرای غربی پیشنهاد داده، اما جبهه پولیساریو خواستار برگزاری همه پرسی با نظارت سازمان ملل برای استقلال جمهوری دموکراتیک عربی صحرا است.  

برچسب‌ها الجزایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الجزایر الجزایر یک پایگاه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به عین الاسد

به گزارش جام جم آنلاین، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است.

رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.

هنوز هیچ طرفی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

به گفته خبرنگار المیادین در حلب، این دو پایگاه مهم نظامی آمریکا در شرق سوریه با فاصله کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • المنار: موج استعفای مقامات صهیونیست در راه است
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم