Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: دوربرگردان زیرگذر شهید برونسی شاید از آخرین قطعات پازل حل ترافیک ورود و خروج به ییلاقات طرقبه شاندیز است که امروز شاهد آغاز پروژه آن هستیم.

محمد رضا کلائی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه دوربرگردان زیرگذر شهید برونسی اظهار کرد: موضوع ترافیک غرب مشهد، یعنی انتهای وکیل آباد و تقاطع آزادگان، موضوعی آزاردهنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید 10 تا 15 سال است که وقتی کسی می خواهد به ییلاقات طرقبه شاندیز برود یا در غرب مشهد انتخاب مسیر کند، نگران این است که چه ساعتی حرکت کند تا در پیک ترافیک یک الی 2 ساعته در این مسیر گرفتار نشود که این موضوع هم برای پلیس راهور و هم برای مردم که وقت‌شان تلف می‌شد، آزاردهند بود.

شهردار مشهد بیان کرد: این مشکل با یک اصلاح هندسی و هزینه‌ای که قابل مقایسه با طرح‌های قبلی نبود، به همت دانش فنی همکاران ما در معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک در مدت زمانی کوتاه حل شد.

کلائی با بیان اینکه دوربرگردان زیرگذر شهید برونسی شاید از آخرین قطعات پازل ترافیک ورود و خروج به ییلاقات طرقبه شاندیز است، خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش همکارانم این پروژه سر موعد مقرر به پایان رسیده و آثار و نتایج مثبت آن را شاهد باشیم.

مشهد در حوزه عمرانی پوست‌اندازی کرده است

وی با اشاره به اینکه اقدامات حوزه عمران متفاوت از استانداردها عمل می‌کند، گفت: شهر مشهد در حوزه عمران حتی با نگاه بدبینانه پوست‌اندازی کرده و در این میان نقش عمده این تغییرات بر عهده آقای کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد و همکاران‌شان بوده است.

شهردار مشهد ادامه داد: به سرانجام رسیدن یک پروژه فقط تامین مالی آن نیست بلکه هماهنگی‌های حاشیه‌ای به صرفه، کار با مشاور و سایر موارد به صورت هماهنگ، به سرانجام رساندن آن در یک زمان فشرده و... انصافا کار پیچیده ای است. حمایت‌هایی که شورای شهر داشته و خواهد داشت نیز در این میان می‌تواند نیروی مضاعفی را هم به من و هم به همکارانم تزریق کند. امیدواریم این حرکت جهادی نمونه در مشهد که بزرگترین فرآورده‌اش امید و نشاط برای مردم است، ادامه داشته باشد.

محدودیت در شور و نشاط برای دهه کرامت باید در فضاسازی شهری جبران شود

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و نزدیک شدن به میلاد حضرت رضا(ع) خاطرنشان کرد: این دهه بزرگترین افتخار ما مشهدی‌ها و مایه برکت و سرور و شادمانی است اما امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا فعالیت‌هایی که سبب ایجاد شور و نشاط در شهر می‌شود، محدود یا حذف شده است و امکان برگزاری تجمعات مردمی وجود ندارد؛ به همین دلیل در ایجاد شادی و نشاط در مردم محدود شده‌ایم اما این کمبود باید در فضاسازی شهری جبران شود و شهر مشهد مانند سال‌های گذشته در آذین‌بندی و فضاآرایی شهری نمونه باشد؛ لذا از معاونت فرهنگی درخواست می‌کنم این مساله را مد نظر قرار دهند تا با جلب مشارکت مردم و جدیت در آن روحیه نشاط را در مردم که مدت‌ها در قرنطینه بوده‌اند و از بسیاری از مراسمات محروم هستند، ایجاد کنند.

کلائی ادامه داد: تاکید می‌کنم که این موضوع را تمام حوزه‌ها، به ویژه حوزه فرهنگی و خدمات شهری، با محوریت معاونت فرهنگی جدی بگیرند تا شاهد یک فضای مناسب و با نشاط در شهر مشهد باشیم.

بهرهبرداری از زیرگذر شهید برونسی طی 9 ماه آینده

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد، در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: زیرگذر برونسی به عنوان بخشی از طرح ساماندهی ترافیکی انتهای بلوار وکیل‌آباد اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات چندین ساله مشهد ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد بود که برای رفع آن مقرر شد تا انتهای بولوار وکیل آباد و پل پرتوی تعریض شود که این کار در مسیر رفت به طرقبه شاندیز دی ماه آغاز و ظرف 75 روز اجرا شد و 25 اسفند زیر بار ترافیکی قرار گرفت.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه این مشکل در مسیر بازگشت از طرقبه شاندیز همچنان وجود داشت، اظهار کرد: لذا پروژه تعریض پل پرتوی و انتهای بولوار وکیل‌آباد در مسیر برگشت نیز 20 فروردین آغاز و ظرف 35 روز اجرایی شده است.

کاهش 90 درصدی ترافیک ساعت پیک در انتهای وکیل‌آباد

کاظمی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های ما و پلیس راهور بالغ بر 90 درصد از ترافیک ساعات پیک در محدوده پل پرتوی و انتهای بولوار وکیل‌آباد در مسیر رفت کاهش پیدا کرده اما نیاز است تا برای بهتر شدن وضعیت لازم است کانکس‌های نیروی انتظامی و پلیس راهور و همچنین تابلوهای تبلیغاتی در دوراهی طرقبه شاندیز جمع‌آوری شود.

وی ضمن اشاره به اجرای دوربرگردان زیر گذر شهید برونسی اضافه کرد: دوربرگردان شهید برونسی با فاصله حدود 1200 متر از بولوار وکیل‌آباد، در بزرگراه شهید برونسی در جهت شمال به شمال اجرا خواهد شد.

اهداف احداث زیرگذر شهید برونسی

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به اهداف اجرای این زیرگذر گفت: تامین دسترسی خودروها از خروجی طرقبه شاندیز به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تامین دسترسی خودروهای خروجی از بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به بولوار پیروزی و تامین دسترسی خودروها از شهرک‌های در حال توسعه این منطقه به بولوارهای پیروزی و وکیل‌آباد از جمله اهداف احداث زیرگذر شهید برونسی است.

کاظمی تصرح کرد: زیرگذر شهید برونسی که عملیات اجرایی آن چهارشنبه چهار تیر ماه آغاز می‌شود با عرض حدود 7 متر، طول حدود ۵۵۰ متر و عمق 7 متر دربزرگراه شهید برونسی احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد وی ادامه داد: زیرگذر شهید برونسی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال ظرف مدت زمان حدود 9 ماه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد طرقبه و شاندیز ترافیک حمل و نقل و ترافیک شهردار طرقبه شاندیز شهردار مشهد معاون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب گیری طرح ملی تعریض مسیر طویر- دزدبُن محور کندوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌ معاون اول رئیس جمهور امروز - سه شنبه ۷ فروردین - در سفر به مازندران و درحاشیه بازدید از محور کندوان،با اشاره به تلاشهای دولت سیزدهم برای افتتاح قطعه دوم آزاد راه تهران شمال که اکنون زیر بار ترافیک رفته گفت: عملیات اجرایی قطعه سوم این محور هم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در دست اجراست.

محمد مخبر با بیان اینکه با توجه به تردد قابل توجه مسافران از محور کندوان بازسازی و تکمیل طرح‌های زیرساختی این محور با جدیت در دستور کار قرار دارد، در بازدید سرزده از طرح ملی تعریض محور طویر-دزدبن کندوان بر ضرورت تکمیل و بازسازی این طرح تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: بازسازی طرح ملی محور طویر-دزدبن باهدف خدمات رسانی مطلوب‌تر به گردشگران و مسافران باید باجدیت از سوی مسوولان امر دنبال شود.

طرح ملی تعریض حدفاصل طویر مرزن آباد تا دزدبن واقع در جاده کندوان پس از گذشت ۱۳ سال که به بهره برداری نرسیده نگاه ویژه اعتباری دولت مردمی در ۲ سال گذشته به این طرح راه سازی تکمیل آن را امیدوار کرده است.

عملیات اجرایی این طرح به طول حدود ۲۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۹ آغاز شد که بر اساس برنامه اعلامی قرار بود؛از حدود پنج کیلومتر درست در امتداد قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال پیش از شهر مرزن آباد شروع شود و تا منطقه دزدبن در مسیر جاده کندوان ادامه یابد که به علت وجود موانع فراوان  به وقفه چندین ساله در روند اجرای این طرح منجر شد.

رفع گره‌های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال در محدوده شهری مرزن آباد، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفر‌ها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد ناشی از این معضل از مهم‌ترین اهدافی است که برای اجرای این طرح پیش بینی شد.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه‌های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران، حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر در مشهد اعلام شد
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران شمال
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال
  • تصمیمات مهم زیرساختی برای مازندران به عنوان مقصد اصلی سفر گردشگران گرفته می شود
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران
  • شتاب گیری طرح ملی تعریض مسیر طویر- دزدبُن محور کندوان
  • رفع معارضان اصلی قطعه نخست آزادراه شهید شوشتری
  • پل حافظ تهران جمع می‌شود؟
  • نصب عرشه پل دوربرگردان در بزرگراه باقری محدوده جانبازان