Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل فنی و حرفه‌ای همدان با شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی به منظور مهارت‌آموزی متقاضیان کار در بخش خصوصی تفاهمنامه منعقد کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز نشست مشترک مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی به منظور اشتغال مهارت آموزان، ارتقای مهارت آزمون‌دهندگان و انعقاد تفاهنامه در این راستا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی در این نشست اظهار کرد: آزمون استخدامی شرکت های خصوصی با هدف برقراری ارتباط نیروی کار و شرکت‌ها در حال فعالیت است.

محمدحسین قمری با اشاره به اینکه شرکت‌های خصوصی نیاز به نیروی متخصص برای پیشبرد کارها دارند و از طرفی دیگر نیروی کار نیز به دنبال جایگاه مطلوب برای اشتغال است افزود: تا قبل برگزاری آزمون مسیر مدونی برای این نیاز وجود نداشت.

وی با تأکید بر اینکه آموزش یکی از دغدغه‌های مجموعه آزمون استخدامی است تصریح کرد: افرادی هستند که در آزمون شرکت می‌کنند اما به دلیل کمبود مهارت موفق به همکاری با شرکت‌ها نمی‌شوند.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی خاطرنشان کرد: می‌توان برای آموزش و ارتقای مهارت‌های این افراد از ظرفیت خوب فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز در ادامه اظهار کرد: همکاران و مربیان در فنی و حرفه‌ای در سطح کشور بسیار دلسوزانه در مسیر اشتغال گام برمی‌دارند که این ظرفیت بسیار خوبی در راستای اشتغال محسوب می‌شود.

وهب مختاران ادامه داد: به طور کلی در سراسر کشور اولویت‌هایی اقتصادی وجود دارد که به عنوان مثال در استان همدان از خوشه‌های فعال و خوشه‌هایی که قابلیت فعالیت دارند برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد و اشتغال بر پایه این مشاغل می‌چرخد اظهار کرد: البته تا حدودی از این موارد غافل شدیم اگرچه سرمایه‌گذاران نیز اطلاعات کافی در این زمینه ندارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه باید در حوزه اولویت‌های سرمایه‌گذاری اقدامات در خور صورت گیرد تا حرفه‌های که مغفول مانده شناسایی شود افزود: سرمایه‌گذاران در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند تا علاوه بر ایجاد اشتغال قابل توجه نفع اقتصادی نیز حاصل شود.

وی با بیان اینکه استعدادیابی و شناخت نیاز جامعه از موارد مهم تلقی می‌شود و این تفاهمنامه قابلیت توسعه در کشور را دارد تصریح کرد: در حوزه آموزشگاه‌های آزاد 12 هزار آموزشگاه در کشور و 200 آموزشگاه در استان در حوزه مهارتی با نیروی انسانی کارآمد فعال هستند.

در پایان این نشست تفاهمنامه‌ای در راستای اشتغال مهارت آموزان آموزش فنی و حرفه‌ای و ارتقای مهارت شرکت‌کننده در آزمون استخدامی بخش خصوصی بین آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان و فنی و حرفه‌ای استان منعقد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش بخش خصوصی استان همدان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای تفاهمنامه فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان

بولونیای ایتالیا به‌دنبال پروژه‌های موفقیت‌آمیز ترویج آموزش یکپارچه و افزایش مشارکت جوامع محلی در سال گذشته، از اجرای یک پروژه آزمایشی برای باز نگه‌داشتن مدارس به مدت طولانی‌تری خبر داد که مهارت‌های دانش‌آموزان را تقویت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بولونیای ایتالیا به اجرای یک پروژه آزمایشی برای باز نگه‌داشتن مدارس به مدت طولانی‌تری اقدام کرده است و در نظر دارد فراتر از مدارسی که تنها در نوبت صبح تا بعدازظهر تا برای کودکان بین ۱۱ تا ۱۶ سال باز هستند، شبکه‌ای از مدارسی ایجاد کند که در مدت‌زمان طولانی‌تری فعالیت کنند تا از یادگیری کمکی و آمادگی برای آزمون‌ها گرفته تا کارگاه‌های ورزشی و هنری، فضایی برای فعالیت‌های نوجوانان فراهم کنند.

این پروژه آزمایشی که از طریق بودجه اتحادیه اروپا تأمین مالی می‌شود، آموزش و شمولیت اجتماعی را در طول روزهای طولانی‌تر مدرسه افزایش می‌دهد و همان‌طور که مقامات شهر خاطرنشان کردند، در طول آن دانش‌آموزان فرصتی برای شرکت در فعالیت‌های بیرون از مدرسه و یادگیری در مورد مسائل زیست‌محیطی و پایداری خواهند داشت.

پروژه آزمایشی حاضر بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر مقامات بولونیا برای بهبود آموزش در سراسر مرزهای خود است و برای اجرای آن به بهترین نحو ممکن، یک طرح جامع برای جوانان پس از مشورت عمومی اتخاذ خواهد شد.

بولونیا تأکید کرد که مدارس برای حداقل ۴۵ دانش‌آموز در تابستان و زمستان فعالیت‌های رایگان ارائه می‌دهند و فرصت‌هایی را برای یادگیری، اجتماعی شدن و پیگیری علایق برای آن‌ها فراهم می‌کنند. دانش‌آموزان همچنین در طول این پروژه علاوه بر یادگیری و اجتماعی شدن، فرصتی خواهند داشت تا مهارت‌های خود را تقویت کنند و آموخته‌های خود را برای برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های ملموس به کار گیرند.

مقامات بولونیا خاطرنشان کردند که این پروژه آزمایشی در امتداد پروژه‌هایی به مرحله اجرا درآمده است که سال گذشته برای ترویج آموزش یکپارچه و افزایش مشارکت جوامع محلی راه‌اندازی شد و در اصل بستر شبکه مشارکت شهر را تشکیل داد. این پروژه‌ها که توسط بنیاد نوآوری شهری پشتیبانی می‌شود، فضاهای فیزیکی و فرآیندهای دائمی مشارکت و حکومت مشارکتی انجام شده در سطح منطقه را نشان می‌دهند و هدف آن‌ها هدایت و تسریع فرآیندهای همکاری بین شهروندان، دولت محلی، ذی‌نفعان مربوطه و آژانس‌های مالی است. کارکنان متمرکز در این پروژه‌ها پشتیبانی فنی و استراتژیک ارائه می‌کنند که به نهادهای محله اجازه می‌دهد بودجه‌بندی مشارکتی، توافق‌نامه‌های همکاری بین شهروندان و شهرداری و سایر فرآیندهای سیاست‌گذاری خلاقانه را تسهیل کنند.

کد خبر 739249

دیگر خبرها

  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • مرحله سوم طرح یاور شهر ۹ امسال تکمیل و افتتاح می‌شود
  • آغاز نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود