Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@13:46:14 GMT

خانه خدا برای حضور زائران ضدعفونی شد +عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۷۲۸۷

خانه خدا برای حضور زائران ضدعفونی شد +عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

با وجود اینکه متولیان حرمین شریفین هنوز زمان بازگشایی مسجدالحرام را اعلام نکرده‌اند، خانه خدا به منظور آمادگی برای حضور زائران ضدعفونی شد.

به گزارش مشرق، مسجدالحرام با شیوع کرونا ابتدا با نصب نرده‌هایی محدود و پس از مدتی بسته شد و تنها کارکنان این مکان مقدس امکان حضور در خانه خدا را داشتند.

ببینید: فیلم/ تعیین تکلیف حجاجی که امسال نوبتشان بود

بعد از سه هفته تعطیلی خانه خدا، با تصمیم متولیان حرمین شریفین، نمازهای جماعت با حضور کارکنان کعبه در مسجدالحرام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجدالحرام همچنان به روی زائران بسته است. البته بنا بر اطلاعیه وزارت حج عربستان، مناسک حج تمتع برای حدود ۱۰ هزار مشتاق از این کشور برپا می‌شود و امکان پذیرش زائران خانه خدا از سایر کشورها وجود ندارد.

پس از اعلام رسمی سعودی‌ها درباره حج تمتع، متولیان حرم به منظور آماده سازی کعبه برای پذیرش زائران بیت الله الحرام اقدام به ضدعفونی مکرر خانه خدا کردند.

هنوز زمان دقیق بازگشایی مسجدالحرام مشخص نیست، اما با تصمیم سعودی‌ها قرار است مناسک حج با فاصله و در زمان محدودی برپا شود.

بر همین اساس، شب گذشته متولیان خانه خدا اقدام به ضدعفونی و تمیز کردن فضاهای مختلف مسجدالحرام و به ویژه خانه خدا کردند، تا جایی که پشت بام کعبه نیز توسط کارکنان این مکان مقدس ضدعفونی شد و پرده کعبه نیز تمیز و در جای خود محکم شد.

در ادامه فیلمی از نظافت خانه خدا توسط کارکنان مسجدالحرام مشاهده می‌کنید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مسجدالحرام مشرق سعودی ها حرمین شریفین ویروس کرونا ضدعفونی آمار مبتلایان به کرونا اخبار کرونا خانه خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل

امتداد - مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون همگام با جامعه کار و تولید کشور، با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق نمودند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل، رهبری و شهدا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزیر، روسای دستگاههای تابعه و مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون در مرقد مطهر امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور در اولین روز از هفته کارگر سال ۱۴۰۳ با شعار «کارگر، تجدید میثاق با امام، رهبری و شهدا» با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جامعه کارگری، کارفرمایی، خانواده‌های معظم شهدا، مدیران و کارکنان این وزارتخانه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد. محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره، نعمت اله رضایی و حمید رضا البرزی اعضای هیات مدیره، معاونین مدیر عامل و مدیران و کارکنان بانک در این برنامه حضور یافتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای سرافراز تجدید میثاق کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا