Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ «حمیدرضا صالحی» روز پنجشنبه  درباره سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی به عنوان یکی از بسترهای اصلی فعالیت‌های مخرب و نقش اتاق‌های بازرگانی در صدور این کارت‌ها، اظهار داشت: اتاق بازرگانی در حال حاضر وظیفه کارگزاری صدور کارت بازرگانی را برعهده دارد و تایید این کارت‌ها برعهده نهاد دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: درباره سوء استفاده از این کارت‌ها باید به دنبال دلیل افزایش این موضوع باشیم، برای نمونه باید بررسی کنیم آیا مشکل از ساز و کارها و زیرساخت‌هاست؟ یا بستری برای سوء استفاده فراهم است؟
صالحی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که برخی اقدامات از سوی نهادهای حاکمیتی موجب فراهم شدن سوء استفاده این افراد می‌شود.
وی گفت: کارت‌های بازرگانی باید به افرادی تعلق گیرد که در این زمینه سابقه‌ای طولانی و تجربیاتی برای فعالیت در این بخش دارند.
به گفته این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، تاکنون تلاش‌هایی در این زمینه شده اما اتاق بازرگانی تنها وظیفه صدور این کارت‌ها را بر عهده داشته و امکان ورود بیشتر به این موضوع را ندارد.
وی ادامه دهد: بسیاری از متقاضیان کارت‌های بازرگانی افرادی هستند که قصد ورود به حوزه صادرات و واردات را ندارند. باید با ساز و کار دقیق و شناسایی و ورود و خروج ارز، از صدور کارت بازرگانی برای چنین افرادی جلوگیری شود.

صالحی ادامه داد: به نظر من روند صدور کارت‌های یکبار مصرف یا کارت‌های بدون هویت باید مورد توجه قرار گیرد تا از جولان سودجویان جلوگیری شود.
این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: در شرایط فعلی باید از یکسو با نگاه باز، از کسب‌وکارهای قانونی بیشتری حمایت شود، اما از سوی دیگر باید از فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی جلوگیری کرد.
صالحی در ادامه درباره اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح روند صدور کارت‌های بازرگانی، گفت: در جلسه کمیته ارزی و جلسات متعدد با بانک مرکزی و وزارت صنعت، مشکلات مربوط به این بخش مطرح شده است. 
وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی اعتقادی به کارت بازرگانی به این شکل ندارند، همان‌طور که در دنیا چنین کارتی وجود ندارد.
این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران تاکید کرد: باید با شفافیت در این حوزه از تمامی امضاهای طلایی جلوگیری کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات صادرات امضاهای طلایی کارت بازرگانی یکبار مصرف اتاق بازرگانى قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت کارت های بازرگانی سوء استفاده کارت ها صدور کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟