Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار گفت: در عین حال سهام‌داران هیچ اجباری برای استفاده از خدمات یک کارگزاری خاص ندارند.
روح‌الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار، گفت: روز چهارشنبه 4 تیرماه 99 متأسفانه برای کارگزاری آگاه یک مشکل فنی پیش آمد که سرور اصلی و بک‌آپ این کارگزاری دچار مشکل شد و کار نکرد که این اتفاق در دنیای فناوری اطلاعات چیز عجیب و غریبی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال اگر یک روز سرور یک خبرگزاری بسوزد و سایت بالا نیاید، اتفاق عجیبی نیست. البته باید قبلاً تلاش می‌شد و یک سرور بک‌آپ یا پشتیبان فراهم می‌شد تا موقع مشکل جایگزین شود.
وی افزود: همه کارگزاران طبق استانداردهای سازمان بورس و اوراق بهادار کار می‌کنند و به مشتریان خدمات می‌دهند، اما اتفاقی که برای یک کارگزاری روی داد، یک امر فنی و طبیعی است، منتها متأسفانه در یکی از سخت‌ترین روزها یعنی روز پایانی معاملات که چهارشنبه بود و در آن روز چون عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری پویا نیز انجام می‌شد و مشتریانی زیادی به درگاه معاملاتی کارگزاری‌ها مراجعه می‌کردند، لذا این کارگزاری متأسفانه در آن روز نتوانست خدمات مورد نیاز را به مشتریانش بدهد. اما همکاران ما در کارگزاری آگاه تلاش کردند که با رفع مشکل فنی سرورها خود را آماده کنند تا روز شنبه 7 تیرماه که بازار بورس باز می‌شود، بتوانند خدمات مورد نیاز را به مشتریان خود بدهند.
دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار گفت: البته این را هم باید بگویم که هر مشتری بورسی که دارای کد معاملاتی بورسی است، این اختیار را دارد که هر موقع در بازار سرمایه دلش خواست کارگزاری خود را عوض کند و هیچ منعی برای انتقال از یک کارگزاری به کارگزاری دیگر نیست، فقط تنها شرط این است که مشتری به کارگزار خود بدهکار نباشد. یعنی باید اول بدهی خود را بدهد و بعد به راحتی می‌تواند تمام دارایی خود را با عوض کردن کارگزار ناظر از کارگزار «الف» به «ب» تغییر دهد و دسترسی برخط معاملات از کارگزار جدید دریافت کند و معاملات خود را انجام دهد.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه بک آپ و پشتیبانی از اطلاعات مشتریان در یک مرکز معتبر دیگر و در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، سمات وجود دارد، بنابراین هیچ مشکلی برای سهامداران و مشتریان کارگزاری آگاه وجود ندارد و اطلاعات آنها محفوظ است.
معتمد این را هم گفت: یک بک آپ و پشتیبان از اطلاعات مشتریان بورس وجود دارد البته باید این بک آپ در کارگزاری آگاه هم وجود می‌داشت که در روز معاملات و عرضه اولیه هیچ مشکلی برای مشتریان به وجود نیاید. اما به هر حال بک آپ آن کارگزاری نتوانست پشتیبانی لازم را برای معاملات انجام دهد و سیستم پشتیبان نتوانست به جای سیستم اصلی وارد سامانه معاملات شود.
وی این اطمینان را به سهامداران داد که اطلاعات مالی آنها در سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران وجود دارد و هیچ جای نگرانی نیست و به زودی سامانه‌های معاملاتی کارگزاری آگاه هم به مشتریان خدمت‌رسانی خواهد کرد.
عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ‌قرار شده همکاران ما در کارگزاری آگاه اطلاع‌رسانی کنند و این اطمینان را به مشتریان خود بدهند که از روز شنبه سامانه‌ها دوباره کار می‌کنند و به مشتریان خدمات می‌دهند.
معتمد همچنین در مورد اینکه هر کارگزاری چقدر مشتری دارد، گفت: براساس سهم بازار هر کدام مشتریان خرد و حقیقی و مشتریان کلان و نهادی خود را دارند اما عمده معاملات بازار یعنی 60درصد معاملات در 30 شرکت کارگزاری برتر انجام می‌شود و 40درصد بقیه معاملات در 78 کارگزاری بعدی انجام می‌شود.
منبع: فارس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارگزاری آگاه اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳

احتمال دارد بازار فردا متعادل به سمت منفی باشد. احتمال کاهش ارزش و حجم معاملات نیز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار فردا آخرین روز کاری هفته جاری است، دو روز کاری ابتدایی بازار مثبت بود و پرتقاضا روز اول با رشد ۴۰ هزار واحدی همراه بودیم، روز دوم با رشد ۱۷ هزار واحد و امروز نیز کمی بازار عقب نشست شاهد کاهش افت ۴ هزار ۱۷۵ واحدی بودیم.

ارزش معاملات نیز برابر با ۵ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بود، فردا آخرین روز کاری هفته است و بسیاری از مردم هم در تعطیلات هستند، احتمال دارد بازار فردا متعادل به سمت منفی باشد. احتمال کاهش ارزش و حجم معاملات نیز وجود دارد.

کد خبر 739455

دیگر خبرها

  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۷ فروردین/افت ۴ هزار واحدی
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار واحد شد