Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خنیفر مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: براساس تعهدات شرکت لوله سازی، تولید لوله‌های مورد نیاز خط انتقال نفت گوره به جاسک تا شهریورماه امسال به پایان می‌رسد.

او با بیان اینکه عملکرد این شرکت در اجرای خط گوره به جاسک با ارزیابی‌های مثبت وزارت نفت همراه بوده است، افزود: امروز رئیس جمهوری در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک، مشارکت لوله‌سازی اهواز را از جمله دستاورد‌های دولت‌های دهم و یازدهم برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خنیفر با اشاره به اینکه تعهد این شرکت برای مشارکت در تولید لوله‌های مورد نیاز این خط یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتری ابتدا تولید ۵۵۰ کیلومتر لوله بود، بیان داشت: با توجه به عملکرد مثبت این شرکت، ۲۵ درصد دیگر از اجرای این طرح که معادل تولید ۶۱۳ کیلومتر است به لوله سازی اهواز ابلاغ شد.

مشارکت شرکت لوله سازی اهواز در طرح‌های گازرسانی

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌سازی و تکمیل زنجیره تولید در ساخت لوله‌های حوزه نفت و گاز، شرکت لوله‌سازی اهواز در طرح‌های گازرسانی به شهر‌های مختلف کشور مشارکت می‌کند که مهم‌ترین این طرح‌ها، گازرسانی به شهر‌های استان سیستان بلوچستان است و از این اقدام نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از دستاورد‌های دولت یازدهم یاد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: این شرکت برای اجرای این طرح ریسک‌های متعددی را پذیرفت و در نهایت تهدید تحریم‌ها به فرصت تبدیل و از آن برای ایجاد ارزش افزوده در استان خوزستان استفاده شد، البته مواد اولیه ساخت لوله‌های این طرح در ابتدا قرار بود از خارج کشور تامین شود، ولی بعد از اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی، تصمیم گرفتیم با حمایت‌های دولت از توان داخلی استفاده شود.

خنیفر با اشاره به اینکه تامین اسلب و تولید ورق‌های عریض مورد نیاز این لوله‌ها که از مواد اولیه بسیار خاصی برخوردار هستند، به شرکت‌های فولاد مبارکه و اکسین خوزستان سپرده شد، اظهار داشت: امروز با ظرفیت‌سازی صورت گرفته شاهد احیای شرکت فولاد اکسین و خروج شرکت لوله‌سازی اهواز بعد از ۱۲ سال از حالت زیان‌ده هستیم.

عملیات احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران یک طرح راهبردی و ملی است که با هدف انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی در روز و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز از کوره به پایانه جاسک و ذخیره‌سازی نفت خام و صادرات آن ازطریق پایانه جدید جاسک تکمیل می‌شود.

خط انتقال نفت خام گوره به جاسک هم‌اکنون ۳۹ درصد پیشرفت دارد که شامل ۸۶۰ کیلومتر عملیات مسیرسازی، ۴۴۰ کیلومتر ساخت لوله، ۳۵۰ کیلومتر لوله حمل شده به کارگاه و ۲۶۰ کیلومتر عملیات جوشکاری است و یکی از مهمترین مشخصات این طرح تامین یک‌هزار کیلومتر لوله سازگار با نفت ترش، احداث خط لوله ۴۲ اینچ انتقال نفت خام از تلمبه‌خانه گوره به پایانه جاسک به طول تقریبی یک‌هزار کیلومتر است که بخش مهمی از آن در شرکت لوله‌سازی اهواز در حال ساخت است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید لوله انتقال نفت شرکت لوله سازی اهواز گوره به جاسک انتقال نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

به گزارش خبرآنلاین، دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد.

تسنیم در خبری نوشت: تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد. این طرح با پیشنهاد ۲۶ نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از ۱۰ مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از ۱۰ شهریور آغاز شود، این موضوع دهه ۷۰ هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از شهریورماه است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898573

دیگر خبرها

  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟