Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:31:22 GMT

آخرین وضعیت بازگشایی مرزها پس از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۸۸۷۱

آخرین وضعیت بازگشایی مرزها پس از شیوع کرونا

«سید روح الله لطیفی» روز جمعه درباره آخرین وضعیت مرزهای تجاری کشور به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: مرزهای عربی با عراق شامل مهران و مرز دریایی خرمشهر برای تبادل کالا فعال بوده و سایر مرزهای عربی بسته است.

وی درباره وضعیت مرزها با اقلیم کردستان عراق توضیح داد: مرز شیخ صله از روز پنج‌شنبه از سمت طرف کردی تعطیل و روز سه‌شنبه بازگشایی شد؛ همچنین سایر مرزها طبق روال عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته لطیفی، مرزهای ریلی رازی و بازرگان نیز فعال بوده و تجارت با ترکیه از این طریق برقرار است.

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه مرز ایران و ارمنستان در حوزه تجاری فعال است، افزود: مرز ایران و نخجوان نیز فعال بوده و مرزهای ایران با آذربایجان در حوزه ریلی، جاده ای و دریایی باز است.

لطیفی با اشاره به فعال بودن مرزهای دریایی در شمال کشور شامل آستارا، انزلی، حسن رود، نوشهر، امیرآباد و فریدون اظهار کرد: با ترکمنستان به صورت محدود تبادل ریلی انجام می‌شود اما در حوزه جاده‌ای فعالیتی با ترکمنستان نداریم و سه مرز باجگیران، لطف آباد و اینچه برون کاملا متوقف است. از مرز سرخس نیز روزی ۳۰ واگن کالای صادراتی به ترکمنستان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به فعال بودن مرزها با پاکستان تصریح کرد: مرز میرجاوه در طول هفته و همچنین بازارچه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان با پاکستان کاملا فعال هستند.

سخنگوی گمرک ایران درباره وضعیت مرزهای دریایی توضیح داد: برای مقاصد امارات، کویت، قطر، عمان، در حوزه شناورهای تجاری هیچ مشکلی نیست؛ البته هر کدام از این کشورها محدودیت‌هایی در حوزه شناورهای چوبی دارند که با رعایت پروتکل‌ها امکان تجارت با این کشورها وجود دارد.

وی با اشاره به مرز گرجستان خاطرنشان کرد: مرز از طرف گرجستان به روی کامیون‌ها و کالاهای ایرانی بسته است؛ روسیه نیز برای صادرات کالاهایی همچون گندم محدودیت‌هایی تا ۱۱ تیر ماه برای کل دنیا قائل شده که ایران هم شامل آن می‌شود.

به گفته لطیفی ترکیه هنوز تردد هوایی برای مسافران را آغاز نکرده اما بر اساس آخرین اعلام دولتمردان ترکیه، اول اوت یا ۱۱ مرداد این فعالیت از سر گرفته می‌شود.  

برچسب‌ها پاکستان ترکمنستان آذربایجان گمرک جمهوری اسلامی ایران کویت عراق صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان ترکمنستان آذربایجان گمرک جمهوری اسلامی ایران کویت عراق صادرات غیر نفتی پاکستان ترکمنستان آذربایجان گمرک جمهوری اسلامی ایران کویت عراق صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم

وزیر خارجه نوشت: در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و بمنظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و بمنظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم.

وی افزود: روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاوردهای نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود.

وزیر خارجه گفت: بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد.

امیرعبداللهیان: حذف حماس و مقاومت خیال و توهم استواکنش امیرعبداللهیان به حادثه تروریستی در مسکوگفت‌وگوی امیرعبداللهیان با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان خواهیم بود
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان هستیم
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی مرهون مرزبانان است
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • امیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم
  • گلایه‌های رامین رضاییان از وضعیت چمن ترکمنستان (فیلم)
  • تصویری عجیب از وضعیت چمن مصنوعی ورزشگاه ترکمنستان | اعتراض قلعه نویی بی دلیل نبود