Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@08:32:51 GMT

وزیر صمت: ۴ تن کالای اساسی در بنادر داریم

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۹۰۷۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اطمینان از تامین کالا‌های اساسی در کشور گفت: ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد که جدا از یک میلیون تنی است که در لنگرگاه‌ها داریم و ۲۸ هزار تن هم در حال تخلیه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه از نظر موجودی کالا‌های اساسی فراوانی قابل اتکایی داریم افزود: در فروردین و اردیبهشت امسال، وقفه‌ای در تخصیص ارز داشتیم که خوشبختانه با همکاری بانک مرکزی این مشکل رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی آزاد شد و بخشی از صادرات ما هم که در دو ماهه نخست سال به دلیل انسداد مرز‌ها دچار وقفه شده بود از سر گرفته شد.

آقای مدرس خیابانی اضافه کرد: اکنون به رغم فشارها، محدودیت‌های تحریمی و شرایط بین المللی، هنوز ما ۴ میلیون تن کالا در بنادر داریم.

وی همچنین درباره حذف ارز ترجیحی یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی از برخی کالا‌ها گفت: این اقدام از پارسال شروع شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نظرات مختلف درباره حذف یا تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی کالا‌های اساسی افزود: دولت بعد از ارزیابی نظرات مختلف کارشناسان و صاحب نظران در یک جمع بندی و با توجه به محدودیت‌های ارزی که در این حوزه وجود داشت تصمیم گرفت تا ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای برخی از اقلام حذف کند.

وی با بیان این که ارز ۴۲۰۰ تومانی کماکان به مواد پروتئینی و لبنیاتی تخصیص می‌یابد گفت: نهاده‌های دامی هم تا پایان سال ۹۹ مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند.

آقای مدرس خیابانی ادامه داد: ما سال گذشته هم برخی از کالا‌ها را از ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج کردیم، اما شما در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها می‌بینید که مملو از این نوع کالاهاست.

وی گفت: به عنوان مثال شکر سال گذشته از ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد، اما با ذخایرمان سعی کردیم هم بازار شب عید را اداره کنیم و هم اجازه ندادیم مردم در ماه رمضان احساس کنند که ارز ترجیحی از شکر حذف شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از این پس هم ارز ۴۲۰۰ تومانی دیگر به برنج تخصیص داده نمی‌شود و این تفاوت قیمت‌ها در بازار نیز به همین دلیل است. br/ صدا و تصویر دارد/ برچسب ها: وزیر صمت ، کالای اساسی ، بنادر

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر صمت کالای اساسی بنادر ارز ۴۲۰۰ تومانی معدن و تجارت وزیر صنعت کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • کشف بیش از یک میلیارد کالای قاچاق در کاشمر 
  • راه‌اندازی دهکده لجستیک برای تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر