Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@00:47:28 GMT

تاکسی‌های آنلاین برقی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۹۴۵۹

تاکسی‌های آنلاین برقی می‌شوند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، لیفت (Lyft) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رقبای اوبر (Uber) که هر دو از بزرگترین و مشهورترین شرکت‌های درخواست آنلاین و اینترنتی تاکسی در جهان به شمار می‌روند، به تازگی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی یعنی یک دهه آینده به طور تمام و کمال از خودروهای تمام الکتریکی ، هیبریدی و پلاگین هیبریدی برای جابجایی مسافران و شهروندان استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وب سایت cleantechnica، سخنگوی این شرکت در خصوص این تصمیم خاطرنشان کرده است: با اینکه شیوع گسترده و پاندمی ویروس خطرناک و مرگبار کرونا مشکلات و بحران های متعددی را برای شرکت‌های مختلف از جمله لیفت ایجاد کرده است اما فرصت مناسبی را برای اتخاذ سیاست و تصمیم های جدید فراهم کرد تا در راستای حفاظت از محیط زیست کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین گام برداریم و بدین ترتیب از جمله پیشگامان استفاده گسترده و کامل از خودرو های برقی در یک دهه آینده شویم.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا خودروسازی خودرو برقی تاکسی آنلاین قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)

شرکت کرمان موتور از آغاز واگذاری تاکسی‌های برقی خود به صورت نقد و اقساط خبر داد.

به گزارش عصر ایران، پس از امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح جایگزینى تاکسى هاى فرسوده با تاکسى هاى برقى آغاز شد. در این توافق نامه که به امضاى سامان فیروزى مدیرعامل کرمان موتور و شادى ملکى سرپرست تاکسى رانى شهر تهران رسید، تاکسیرانان مشمول طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، مى توانند با مراجعه به شرکت کرمان موتور در این طرحج ایگزینى ثبت نام نمایند.



در این طرح فروش اقساطی، تاکسی برقی کرمان موتور با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) به همراه ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرمان موتور و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام می‌شود. دوره بازپرداخت تسهیلات کرمان موتور نیز ۱ تا ۵ ساله برای خریداران لحاظ خواهد شد.

قیمت تاکسی برقی کرمان موتور ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این ثبت نام اعلام شده است که خرید به صورت نقدی ۲۵ میلیون تومان تخفیف برای خریدار لحاظ خواهد شد.

جدول فروش به شرح زیر می‌باشد


براساس این گزارش، تاکسی برقی کرمان موتور یا جک ای۵۰ آ (JAC E ۵۰ A) از ۱۲۴ کیلووات قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه است.

تاکسی برقی کرمان موتور قابلیت ۴۰۲ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ را داراست و حداکثر ظرفیت باتری این خودرو ۵۰.۱ کیلووات ساعت می‌باشد.

تجهیزات ایمنی خودرو جک ای۵۰ شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، و سنسور و دوربین عقب است.

در خصوص امکانات رفاهی در این خودرو می‌توان به سنسور باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی تاکسی برقی کرمان موتور ۵ سال با ۱۵۰ هزار کیلومتر و باتری آن، ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده است. ثبت نام این خودرو از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟