Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ آزادراه شیراز ـ اصفهان در دی ماه سال ۸۹ کلنگ‌زنی شده و بنا بوده که ظرف ۴ سال به بهره‌برداری برسد اما پس از گذشت ۱۰ سال همچنان وعده‌ها برای تکمیل و بهره‌برداری آن ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، «آزادراه شیراز ـ اصفهان حد فاصل ایزدخواست تا محدوده طرح تفصیلی شهر شیراز به طول حدود 210 کیلومتر به صورت چهار خطه طراحی و فاصله اصفهان - شیراز را بیش از 130 کیلومتر کوتاه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزادراه سالیانه بیش از 180 میلیارد ریال کاهش هزینه ناشی تلفات و تصادفات جاده‌ای را به همراه دارد» این عباراتی است که در دی ماه سال 89 همزمان با کلنگ‌زنی آزادراه شیراز- اصفهان از سوی مسئولان و وزیر وقت راه و شهرسازی مطرح شده است. 

در زمان کلنگ‌زنی این آزادراه اعلام شد که « طرح ملی آزاد راه شیراز- اصفهان با اعتباری بالغ بر هفت هزار و 200 میلیارد ریال و با مشارکت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت راه و ترابری و همچنین مشارکت بخش خصوصی در مدت چهار سال به بهره‌برداری می‌رسد». 

این موضوع در حالی است که از تصمیم بر احداث این آزادراه نزدیک به 50 سال و از زمان اجرا نیز 10 سال می‌گذرد اما این آزادره همچنان نیمه تمام باقی مانده است. در سفری که روز چهارشنبه 4 تیرماه وزرای راه و شهرسازی، دفاع و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان فارس داشتند از این آزادراه بازدید و وعده تکمیل تا پایان سال مجدد از سوی مسئولان تکرار شد. 

نکته قابل توجه این سفر این بود که خبرنگاران و اصحاب رسانه به جز صداوسیما برای پوشش خبرهای سفر دعوت نشده بودند و نمایندگان مجلس نیز به دلیل بی‌برنامگی و بی‌نظمی، این سفر را تحریم و در برنامه بازدید حضور نداشتند. 

بازدید معاون رئیس جمهور و وزیر راه از آزادراه شرق اصفهان به روایت تصاویرآزادراه شیراز- اصفهان پایان امسال افتتاح می‌شودمعاون رئیس‌جمهور از قطعه 2 آزادراه تهران شمال بازدید کرد+ تصاویر

اما آنچه ماحصل این سفر بود وعده تامین مالی 500 میلیارد تومان نیاز پروژه از سوی محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه بود. وی در این بازدید اعلام کرد که برای تخصیص 200 میلیارد تومان اقدام شده و 300 میلیارد باقی مانده قبل از شهریور 99 تامین می‌شود. 

نوبخت هیچ عذری را در مسیر تکمیل این آزادراه پذیرفتنی ندانست و اظهار داشت: امروز این وعده را بگیریم که آزاد راه شیراز – اصفهان حداکثر تا پایان سال 99 به بهره‌برداری برسد.

این در حالی است که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در همین سفر از اتمام پروژه آزادراه شیراز – اصفهان تا قطعه 6 تا پایان سال 99 خبر داد و گفت: امید است که تمامی پروژه تا خرداد 1400 به پایان برسد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در میان  518 کیلومتر پروژه آزادراهی که تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد، آزادراه شیراز- اصفهان بزرگترین پروژه است که از اولویت‌های دولت نیز محسوب می‌شود. 

امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه وزارت دفاع یکی از شرکای سرمایه‌گذاری این پروژه است؛ از اختصاص 500 میلیارد تومان تا پایان شهریور ماه خبر داد. 

به گفته وی از آنجا که برای اجرای این پروژه تا این مرحله هزینه زیادی صرف شده همه باید بکوشیم که هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

پروژه آزادراه شیراز - اصفهان در حال حاضر 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و افزون بر یک هزار و 500 میلیارد تومان برای آن هزینه شده و برای تکمیل آن بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.

با وجود وعده‌هایی که از سوی مسئولان ارشد کشوری در این بازدید داده شده هنوز مبلغ قابل توجه دیگری برای تکمیل پروژه نیاز است. امید است که این وعده‌ها امسال محقق شود و مردم 2 استان فارس و اصفهان در درجه نخست و دیگر مردم کشورمان بتوانند از این پروژه استفاده کنند.

اما سوالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که آیا در شرایط کنونی اقتصاد کشور اعتبارات لازم برای پروژه تامین خواهد شد؟ و آیا بهره‌برداری از این پروژه به عمر دولت تدبیر و امید می‌رسد؟

انتهای پیام/424/ش

R7533/P/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهره برداری میلیارد تومان آزادراه شیراز راه و شهرسازی برای تکمیل راه شیراز تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ملی نفت صاحب کارخانه آسفالت می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده در نخستین نشست بررسی پروژه‌های فنی و ساختمانی این شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: همسو با سیاست‌های دولت و رویکردهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در دولت سیزدهم، ۸۰ پروژه فنی، عملیاتی و خدماتی با ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد ریال در این شرکت در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

وی افزود: رفع چالش‌های عملیاتی و خدماتی با استفاده از منابع مالی جاری از برنامه‌های مهم این شرکت در سال پیش بود که با تلاش همکاران در مدیریت خدمات و عملیات بیش از ۸۰ پروژه تعریف و اجرایی شد که ۱۳ درصد آن در حوزه عملیات، ۵۵ درصد در حوزه خدمات و ۳۲ درصد در حوزه مهندسی و ساختمان بود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها با اولویت رفع مشکل‌های ابنیه تأسیسات عملیاتی و پروژه‌های خدماتی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۲۴ پروژه تکمیل شده است، ۱۵ پروژه بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مابقی در حال اجراست که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تقی‌زاده مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری را احداث کارخانه آسفالت برای نخستین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دانست و ادامه داد: ایمن‌سازی و تعمیر جاده‌های دسترسی به تأسیسات عملیاتی، اجرای شبکه جدید توزیع آب به منازل سازمانی، تکمیل لوله‌کشی داخلی گاز منازل سازمانی، پروژه احداث پیست دوچرخه‌سواری ویژه بانوان و بازسازی استخر شماره یک این شرکت بعد از حدود ۳۰ سال از دیگر پروژه‌های این شرکت بوده است.

وی با اشاره به پروژه‌های تازه شرکت نفت و گاز آغاجاری در سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به بافت فرسوده منازل سازمانی این شرکت یکی از پروژه‌های مهم احداث ۴۸ باب از منازل فرسوده با نقشه جدید بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: همسو با خدمات عام‌المنفعه افزون بر ۸۰ پروژه یادشده، پروژه‌های دیگری در این شرکت در حال اجراست که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده بخش قابل‌توجهی از آن شامل احداث سوله مربوط به خانه بازی کودکان، احداث زمین چمن مصنوعی و فوتبال ساحلی، احداث نهالستان، تکمیل تونل بین‌شهری امیدیه به میانکوه و پروژه مهم تکمیل جاده امیدیه به جایزان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 6081022 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • شرکت ملی نفت صاحب کارخانه آسفالت می شود
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز
  • انتظار بهره‌برداری از پل چهارم بشار یاسوج ۶ ساله شد
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید