Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا خواجه ای، روز جمعه در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، لوازم و مصالح ساختمانی نمایشگاه بین المللی تبریز با حضور در غرفه شرکت بنیاد بتن آذرآبادگان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون در این استان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد ۴۹ هزار و ۵۸۲ واحد مسکونی معادل بیش از ۵۳ درصد مقاوم سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقاوم سازی واحدهای مسکونی موجب کاهش آسیب ها در بلایای طبیعی می شود، اظهار داشت: سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شد و حدود ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی این استان نیز نیاز به بهسازی و مقاوم سازی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: در این استان ۱۵۳ روستا با ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روی خط گسل زلزله قرار گرفته اند و تاکنون از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی بیش از ۵ هزار واحد معادل ۳۰ درصد آن ها مقاوم سازی شده و ۷۰ درصد آن ها همچنان غیرمقاوم بوده و برنامه ریزی شده تا طی ۳ سال آینده این واحدها نیز مقاوم سازی شود.

خواجه ای، با اشاره به اینکه سیل سال ۹۸ در این استان به حدود یک هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرد، ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۸ درصد این واحدها بازسازی و بیشتر واحدها به متقاضیان تحویل شده و در مدت ۱۰ روز آینده ۲ درصد باقی مانده نیز تکمیل و به صاحبان واحدها تحویل می شود و عملا پرونده بازسازی سیل ۹۸ در این استان بسته می شود.

وی با بیان اینکه زنجان استانی حادثه خیز بوده و در سال های گذشته حوادث مختلفی در این استان روی داده است، یادآوری کرد: این اداره کل برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: این بنیاد متولی احداث حدود ۷۲۷ واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن بوده و در این زمینه رایزنی های لازم انجام و زمین مورد نیاز تامین شده و ساخت تعدادی از واحدها در مرحله صدور پروانه و تهیه نقشه بوده و در این راستا از ظرفیت بنیاد بتن آذرآبادگان که زیر مجموعه بنیاد مسکن است، استفاده می شود.

خواجه ای، افزود: علاوه بر ۷۲۷ واحد مسکن طرح اقدام ملی مسکن، ساخت ۴۰۰ واحد مسکن به صورت مشارکتی و اجرای ۲۰ طرح هادی روستایی در برنامه های این بنیاد بوده و تامین مصالح آن ها نیاز به همکاری بیشتر با این بنیاد دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از ظرفیت این بنیاد در استان زنجان زیاد استفاده نشده است، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه ای که با این بنیاد بسته شده، بتن و سایر مصالح برای ساخت حدود هزار واحد مسکونی شهری و ۵ هزار واحد مسکن روستایی در زنجان با همکاری کارخانه های موجود در استان و بنیاد بتن آذرآبادگان تامین می شود.

جهش ۳ برابری حجم تولیدات بنیاد بتن آذرآبادگان در سال جاری

مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان منطقه شمالغرب کشور نیز گفت: در راستای عمل به نام گذاری سال جاری به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب و پاسخگویی به نیاز بازار مصرف، امسال حجم تولیدات این بنیاد نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش می یابد.

علی فولادی، با اشاره به اینکه ۸ کارگاه تولیدی در منطقه شمالغرب در زمینه تولید بتن و سایر مصالح ساختمانی فعال هستند، افزود: در سال جاری میزان تولید سالانه بتن به ۳۶۰ هزار هزار مترمکعب، تیرچه به ۱.۵ تا ۲ میلیون متر طول و انواع بلوک و قطعات بتنی به ۳ میلیون قالب می رسد.

وی با بیان اینکه این شرکت وابسته به بنیاد مسکن بوده و در جهت کمک به ساخت و ساز کشور تاسیس شده است، اظهار داشت: تامین مصالح مرغوب، باکیفیت و استاندارد، تامین مصالح مورد نیاز برای بازسازی مناطق زلزله زده و سیل زده، اجرای طرح های هادی روستایی، پیاده رو سازی و راهسازی از جمله وظایف این شرکت است.

مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان منطقه شمالغرب کشور گفت: این بنیاد علاوه بر فعالیت در آذربایجان شرقی در استان های اردبیل و زنجان نیز فعال بوده و با تامین مصالح مورد نیاز بنیاد مسکن و سایر شرکت های موجود در آن ها نقش به سزایی در توسعه و عمران این استان ها ایفا می کند.

فولادی، با اشاره به طرح های توسعه ای این بنیاد ادامه داد: ارتقای کیفیت محصولات تولیدی با استفاده از دانش روز دنیا، افزایش راندمان و میزان تولید و انجام مسوولیت اجتماعی به نحو احسن در جامعه از اولویت های این بنیاد است.

وی یادآوری کرد: در این راستا مجوز تاسیس مرکز نوآوری، کارآفرینی و توسعه مهندسی ( صنعت راه و ساختمان) از پارک علم و فناوری استان به منظور بهره‌ مندی از ظرفیت نخبگان و افراد صاحب ایده و اندیشه در تمامی رشته‌های فنی و مهندسی و مرتبط با صنعت راه و ساختمان به عنوان محملی برای اوج‌گیری و ارتقای این صنعت و پیشرفت و توسعه ساخت و ساز در کشور اخذ شده است.

مدیرعامل بنیاد بتن آذرآبادگان منطقه شمالغرب کشور با بیان اینکه این مرکز در ۴ طبقه با زیربنای ۴۰۰ متر مربع راه اندازی شده است، گفت: علاوه بر آن سامانه آنلاین و مجازی فروشگاه و خدمات اینترنتی صنعت راه و ساختمان راه اندازی شده است و در آن خدمات و محصولات شرکت های مجموعه هولدینگ بنیاد بتن و سایر تولید کنندگان این عرصه با کیفیت، قیمت مناسب و تائیدیه های خاص عرضه می شود.

 بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، لوازم و مصالح ساختمانی و بیست و سومین نمایشگاه بین المللی حرارتی، برودتی و سیستمهای تهویه ایران از سوم تیر افتتاح شده و تا ساعت ۲۲ امروز در نمایشگاه بین المللی تبریز پذیرای عموم است.

برچسب‌ها تبریز بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی مسکن زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی مسکن زنجان تبریز بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی مسکن زنجان واحد مسکونی روستایی نمایشگاه بین المللی منطقه شمالغرب تامین مصالح ۵ هزار واحد مقاوم سازی بنیاد مسکن واحد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: شهرستان ایجرود ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که نیازمند اجرای طرح هادی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی است.

خواجه‌ای گفت: اهمیت اجرای طرح هادی با توجه به ضرورت گسترش روستا‌ها برای رفاه حال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی هر روز بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: ساختار کالبدی روستا‌ها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته است با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و ساز‌های جدید، خانه‌های با دوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول، و موجب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستا‌های استان نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

استان زنجان ۹۳۵ روستا دارد.

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود