Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از نیویورک‌تایمز، «رابرت اس. ترامپ» برادر کوچک رییس جمهوری آمریکا در شکایتنامه خود مدعی شده است که مری ترامپ توافقنامه عدم افشای اطلاعات محرمانه را در کتابش نقض کرده است.این توافقنامه چندین سال پیش و در جریان تقسیم ارث خانوادگی امضا شده بود.

کتاب مری ترامپ «زیاد و ناکافی: چگونه خانواده من خطرناک‌ترین مرد دنیا را ایجاد کرد» نام دارد و قرار است یک ماه دیگر منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از افشاگری‌های جنجالی دختر فِرِد - برادر متوفی دونالد ترامپ- نقش وی در تهیه گزارش افشاگرانه از فریبکاری‌های مالیاتی ترامپ و برملا ساختن دریافت بیش از ۴۰۰ میلیون دلار (به ارزش روز) از شرکت ساختمان‌سازی پدرش است.

برادرزاده ترامپ در این کتاب فاش می‌سازد که اظهارنامه مالیاتی پدرش و دیگر اسناد محرمانه خانوادگی را در اختیار نیویورک‌تایمز قرار داده بود.

«سیمون اند شوستر» ناشر این کتاب اعلام کرد که این کتاب «تاریخ تاریک این خانواده» را افشا می‌کند و نشان می‌دهد که «عموی وی چگونه به مردی تبدیل شد که اینک بهداشت جهانی، امنیت اقتصادی و بافت اجتماعی را تهدید می‌کند».

حال قاضی پیتر کلی اعلام کرده است که صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد و از این رو، نمی‌تواند مانع از انتشار این کتاب شود اما وکیل برادر ترامپ اظهار کرده است به دنبال طرح شکایت در دادگاه بدوی نیویورک است تا شاید بتواند پیش از ۲۸ ژوئیه انتشار آن را متوقف سازد.

کتاب مری ترامپ در حالی به سمت نشر می‌رود که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا بتازگی کتابی افشاگر درباره رییس جمهوری این کشور منتشر کرده است.

کتاب جدید جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ با عنوان «اتاق اتفاق» به دلیل انتشار در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ این کشور و افشاگری‌ها در باره رئیس جمهوری آمریکا بسیار خبرساز شده است. وی در بخش نخست این کتاب، ترامپ را فردی سست عنصر و تحت تأثیر افراد دیگر در اوایل ورود به کاخ سفید توصیف می‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو

«زندگی‌ای که ارزش زیستن دارد،‌ آلبرکامو و تمنای معنا» نوشته رابرت زارتسکی را با ترجمه محمدرضا عشوری از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ انتشارات ققنوس کتاب «زندگی‌ای که ارزش زیستن دارد،‌ آلبرکامو و تمنای معنا» نوشته رابرت زارتسکی را با ترجمه محمدرضا عشوری منتشر و روانه بازار نشر کرد.

در مقدمه کتاب آمده است:‌ کامو درباره نویسنده و حرفه‌اش می‌گوید: نویسنده  نمی‌تواند در خدمت کسانی باشد که تاریخ را می‌سازند؛ بلکه باید در خدمت کسانی باشد که تاریخ را تحمل می‌کنند... سکوت یک زندانی ناشناس، رهاشده و تحقیرشده در گوشه‌ای از دنیا، کافی است تا نویسنده را از آوارگی‌اش نجات دهد، زمانی که نویسنده در میانه زندگی آزاد و ممتاز خود از فراموش کردن این سکوت امتناع بورزد و آن را با توسل به هنرش فریاد بزند.

درباره کامو کتاب‌های زیادی نوشته شده است،‌ در اکثر این کتاب‌ها 3 موضوع ثابت وجود دارد که عبارتند از عصیان، میانه‌روی و اسودر (بیهودگی) که به پوچی هم ترجمه می‌شود. این سه موضوع در این کتاب نیز نمود دارد،‌ چون شالوده اصلی تفکرات کامو برهمین‌ 3 اصل استوار است، اما این کتاب دو فصل دیگر هم دارد که در کتاب‌های دیگر وجود ندارند، یکی «سکوت» و دیگری «پایبندی» که کسی آثار کامو را از این دو منظر نگاه نکرده است. سکوتی که بر اثر حضور ساکت و خاموش مادر در آثار کامو بازتاب یافته، و تنها آرزوی کامو این بود که کاش مادرش می‌توانست هر آنچه نوشته بخواند. فصل «پایبندی» اما به تأثیر پدر در زندگی کامو اشاره دارد، پدری که او فرصت نکرد هیچ‌وقت بشناسدش اما در تمام عمر به تنها آموزه او پایبند ماند: پایبندی به انسان و ذات انسانی.

معمولا در آثار کامو اجزایی چون ساحل، دریا و آفتاب که به طور کلی مدیترانه و به طور اخص زادگاهش الجزایر را به خاطر می‌آورد، بسیار به کار رفته‌اند، اما نویسنده این کتاب می‌نویسد: شخصیت ساکت مادر بسیار بیشتر از دریا، بن‌مایه نوشته‌های کامو را تشکیل داده است. این خورشید یا شاید سیاه‌چاله همه چیز را به سمت خود می‌کشید.

حاشیه جدید برای جایزه جلال؛ «آلبر کامو در ایران» از کتابی رونویسی کرده که 8 سال پیش منتشر شده؟

این کتاب، کتاب نسبتاً جدیدی است که درباره کامو نوشته شده است و از اکثر آثاری که درباره او نوشته شده و بسیاری‌شان به فارسی ترجمه نشده‌اند، نقل قول می‌آورد. یا بین مسائل و اتفاقات جدید مثل بهار عربی و دیدگاه کامو پیوند برقرار می‌کند و نشان می‌دهد که کامو نه تنها قدیمی نشده بلکه دغدغه‌هایش روز به روز بیشتر با مسائل روز پیوند می‌یابد.

انتشارات ققنوس این کتاب را در 216 صفحه به قیمت 150 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • لیگ NBA| شکست لیکرز در ثانیه پایانی
  • لیگ NBA| شکست لیکرز در ثانیه پایانی/ کاوز و نیکس پیروز شدند