Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمزه روغنیان معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای استان‌های فارس و بوشهر، گفت: شامگاه پنجشنبه ۵ تیرماه، براثر یک حادثه غیرمترقبه، ۲ ترانسفورماتور از ایستگاه استراتژیک انتقال و فوق توزیع ملک مکان در غرب شیراز، آسیب دیده و از مدار خارج شد؛ یکی از این ۲ ترانسفورماتور، با اقدام به موقع نیرو‌های تخصصی، بامداد جمعه، به مدار بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بعد از بروز حادثه بلافاصله مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با فراخوان و اعلام بحران در محل ایستگاه مزبور و با حضور ۱۴ نفر از مدیران ارشد و کارشناسان جلسه‌ای تشکیل و از نزدیک روند عادی سازی را دنبال و دستورات لازم صادر کردند.

روغنیان گفت: این فرایند با حضور قریب ۳۰ نفر از متخصصین و اکیپ‌های تعمیراتی و با نظارت مرکز کنترل و پایش شبکه و با همکاری موثر شرکت توزیع برق شیراز و در کمترین زمان ممکن صورت گرفت.

او اضافه کرد: یکی ازترانسفورماتورها، آسیب جدی دیده است و متخصصان و مهندسان صنعت برق در حال جداسازی و ایزوله کردن آن برای انجام آزمایش‌های لازم و تعیین میزان خسارات وارده و مشخص کردن قابلیت تعمیر آن هستند.

معاون شرکت برق منطقه‌ای فارس با یادآوری اینکه، انجام آزمایش و مشخص شدن قابلیت تعمیر یا لزوم تعویض ترانسفورماتور آسیب‌دیده، حداقل دو روز دیگر زمان نیاز دارد، گفت: علیرغم وجود نیروی تخصصی مورد نیاز و تجهیزات لازم، تعمیر یا تعویض این ترانسفورماتور، پروسه‌ای یکماهه خواهد بود که برنامه ریزی لازم برای اینکار صورت گرفته است.

او با بیان اینکه حادثه آتش سوزی ایستگاه برق ملک مکان، موجب بروز اختلال در تامین برق حدود ۲۰ درصد از مشترکان کلانشهر شیراز شد، گفت: تامین برق شهر‌های شیراز و صدرا توسط ۶ ایستگاه انتقال، انجام می‌شود و ایستگاه ملک مکان، یکی از مهمترین ایستگاه‌هاست که برق بخشی از مرکز و غرب کلانشهر شیراز را تامین می‌کند.

روغنیان ادامه داد: در این ایستگاه، ۷ دستگاه ترانسفورماتور عظیم الجثه قرار دارد که ۲ دستگاه آن ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت، ۳ دستگاه آن ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت و ۲ دستگاه دیگر ۶۳ به ۲۰ کیلوولت است. در حادثه شامگاه پنجشنبه یکی از ترانسفورماتور‌های ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت آسیب جدی دیده است.

او در خصوص علت وقوع حادثه آتش سوزی در ترانسفورماتور یاد شده، گفت: علت قطعا افزایش ناگهانی بار و اتصالی داخلی ترانسفورماتور بوده که موجب آتش گرفتن آن شده است.

روغنیان تاکید کرد که این یک حادثه غیرمترقبه محسوب می‌شود که امکان وقوع آن خصوصا در شرایط پرباری شبکه و گرمای شدید هوا وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعمیرات و تعویض روغن این ترانسفورماتور به موقع انجام شده و در وقوع حادثه هیچ عامل انسانی یا خطای سیستماتیک و عامل خارجی، دخیل نبوده است.

او با یادآوری اینکه ایستگاه ملک مکان، بزرگترین ایستگاه انتقال کلانشهر شیراز به شمار می‌رود، گفت: هم اینک با استفاده از ظرفیت‌های سایر ایستگاه‌ها، مشکل تامین برق مشترکانی که از ایستگاه ملک مکان تغذیه می‌شوند، به شکل موقت رفع شده است.

روغنیان اضافه کرد: معمولا مصرف برق در روز‌های جمعه، نسبت به سایر ایام کمتر است لذا امروز به حتم در تامین برق شهروندان شیرازی با مشکلی مواجه نخواهیم بود، اما از شنبه و با آغاز هفته کاری، در صورت افزایش بار و فشار شبکه، شاید برای تامین برق با مشکلاتی مواجه شویم.

سخنگوی صنعت برق استان فارس تصریح کرد: امیدوار هستیم که طی یک ماه آینده، تمام مشترکان، خصوصا مشترکان خانگی و مردم عزیز شهر شیراز همانند همیشه در امر مدیریت مصرف ما را یاری نموده و نسبت به رعایت الگو‌ها و مدیریت مصرف برق همکاری بیشتری را با صنعت برق داشته باشند تا این شرایط دشوار را به شکلی مناسب، طی کنیم.

روغنیان اضافه کرد: مشترکان محترم با کاهش حدود ۴ تا ۵.۵ درصدی مصرف برق، یعنی خاموش کردن چراغ‌های اضافه، استفاده نکردن از وسایل برقی خصوصا وسایل برقی پرمصرف، تنظیم مناسب دمای کولر‌های گازی بر روی ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتیگراد و ... به ویژه در ساعات پیک بار (اوج مصرف) شبکه، می‌توانند همکاری مطلوبی را در گذر از شرایط بحرانی کنونی داشته باشند.

معاون شرکت برق منطقه‌ای فارس با بیان اینکه خارج شدن ترانسفورماتور یاد شده از مدار تامین برق، یک هشدار جدی است، گفت: اگر طی روز‌های آینده، همکاری مطلوبی را از سوی شهروندان شاهد نباشیم، علیرغم میل باطنی مدیران و مسئولان صنعت برق، مجبور به اعمال خاموشی‌های نوبتی در شیراز خواهیم بود.

روغنیان با تاکید براینکه تحت هیچ شرایطی برق نقاط حساس در شیراز مشمول خاموشی نخواهد بود، گفت: ما امیدوار هستیم که شاهد همکاری خوب مردم با فرهنگ کلانشهر شیراز، همانند سال‌های گذشته باشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق منطقه ای فارس مدیریت مصرف برق اعمال خاموشی نوبتی شیراز شرکت برق منطقه ای کلانشهر شیراز تامین برق ملک مکان مصرف برق صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت روان آب حاصل از بارندگی اخیر در راور

عباسی فرماندار راور در حاشیه بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی در این شهرستان گفت: بخش قابل توجهی از روان آب حاصل از بارندگی اخیر با پروژه‌های آبخیزداری و بیابان زدایی مدیریت و ضمن تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی از وجود سیلاب جلوگیری شد.

همچنین هادی صادقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور در این بازدید با اشاره به اثر بخشی پروژه احداث گوراب منطقه غرب و جنوب غرب شهر راور، گفت: طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ تعداد هفت هزارو ۲۰۰ گوراب در سطحی معادل سه هزارو ۶۰۰ هکتار در اراضی ملی و مرتعی احداث که این گوراب‌ها در بارندگی اخیر میزان ۱۸۰ هزار متر مکعب آب حاصل از رواناب‌های ایجاد شده را به سمت سفره‌های آب زیر زمینی هدایت و از ایجاد و حرکت سیل به سمت شهر راور جلوگیری به عمل آوردند.

صادقی افزود: از اهداف اجرای پروژه‌های بیومکانیک مانند احداث تشتک و هلالی آبگیر همراه با بذرکاری می‌توان به تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش آب و خاک و حفظ زیر ساخت‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • مدیریت روان آب حاصل از بارندگی اخیر در راور
  • مرگ مشکوک پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز + جزئیات
  • حادثه مرگبار برای پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز
  • آغاز دومین پویش نجات طبیعت شیراز