Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: آمریکایی‌های مدعی حقوق بشر هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون و صدام را تجهیز کردند و بعد که دیدند به دردشان نمی‌خورد سرنگون و اعدامش کردند.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی، اظهار کرد: یکی از صفات ارزشمند و مهمی که در قرآن ۴۶ بار تکرار شده وفای به عهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با کفار که همان آمریکا باشد پیمانی در برجام بسته شد که دیدیم چگونه پیمان‌شکنی کردند اما ایران اسلامی با وجود این دشمنی‌ها روز به روز قوی‌تر شد.

امام جمعه اصفهان گفت: امام صادق می‌فرمایند "سه چیز است که خداوند اجازه شکستن آن را نداده است. یکی امانتداری است که نباید خیانت در امانت کرد. دوم وفای به عهد در هر شرایطی است و حتی اگر کافران باشند نباید اگر پیمانی با آنان بستید بشکنید و سوم نیکی به پدر و مادر است حتی اگر کافر باشند".

طباطبایی نژاد ادامه داد: کس که عهد و پیمان می شکند به تعبیر امیر مؤمنان دین ندارد و کسی که به عهد خود وفا نکند به خداوند ایمان ندارد. آن حضرت در نامه خود به مالک اشتر می‌فرمایند "همه انسان‌ها با هر دیدگاهی عهد و پیمان را بزرگ می‌شمارند و مؤمن در هیچ شرایطی عهد و پیمان را نمی شکند".

وی تصریح کرد: یکی از موارد رعایت حقوق بشر وفای به عهد است که نباید حق کسی را پایمال کنیم و به عهد خود در هر شرایطی پایبند باشیم.

امام جمعه اصفهان گفت: از تمام پزشکان، پرستاران، دولت، ارتش و همه کسانی که برای دفع ویروس کرونا تلاش کردند تشکر می‌کنم. برخی از پزشکان و پرستاران در این راه به شهادت رسیدند. خیران نیز خدمات ارزنده‌ای را به مردم کردند.

طباطبایی نژاد افزود: گران شدن قیمت اجناس به این شکل جای تعجب دارد. باید راه چاره‌ای پیدا کنیم تا وقتی دلار گران می‌شود همه چیز گران نشود. مؤمن نباید کنترل کننده داشته باشد و مؤمنان خودشان گران فروشی نمی‌کنند و به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود نیست.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: مؤمنان در برهه کرونا کمک‌های زیادی کردند و در فروردین ۲۵ نفر را از زندان با پرداخت ۳ میلیارد تومان آزاد کردند. اما متأسفانه در کسب و کار برخی افراد حیله گری می‌کنند. دنیای کفر به دنبال همین است که مردم ناامید شوند.

وی افزود: روز ولادت حضرت معصومه به عنوان روز دختر نامگذاری شده است. پیامبر می‌فرمایند "دختر خوب فرزندی است و دختر عفیف نعمت بسیار خوبی است و هر خانواده‌ای یکی از این دختران پاک را داشته باشد خداوند این دختر را پرده‌ای در برابر آتش جهنم برای والدین او قرار می‌دهد."

طباطبایی نژاد گفت: امیدوارم بتوانیم فرزندانی تربیت کنیم که این فرزندان حجاب ما در برابر آتش جهنم باشند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در ۷ تیر ۱۳۶۰ بسیاری از یاران امام به شهادت رسیدند و منافقین و آمریکا دلگرم به بنی‌صدر بودند. وقتی بنی‌صدر با دستور مجلس برکنار شد منافقین ناامید شدند و در ۷ تیر دفتر حزب جمهوری اسلامی را منفجر کردند و آیت الله بهشتی و ۷۲ نفر دیگر را به شهادت رساندند.

وی اظهار کرد: هفته افشای ضد حقوق بشری آمریکا را هم در پیش داریم. آمریکا منافقین را حمایت همه جانبه کرد و این فرقه حتی مقام معظم رهبری را هم ترور کردند که خوشبختانه نافرجام بود. آمریکایی‌های مدعی حقوق بشر هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون و صدام را تجهیز کردند و بعد که دیدند به دردشان نمی‌خورد سرنگون و اعدامش کردند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه آمریکا با کارنامه سیاه خود نمی‌تواند حرف از حقوق بشر بزند، خاطرنشان کرد: از زمانی که آمریکا ادعای کدخدایی جهان را کرده است در ۷۵ سال گذشته به بسیاری از کشورها حمله کرده است و در ژاپن با یک حمله اتمی در یک لحظه ۱۶۰ هزار نفر را کشت. ایجاد طالبان و القاعده چه منطقی دارد که آن‌ها این کار را کردند و بعد حرف از حقوق بشر می‌زنند.

امام جمعه اصفهان گفت: با این جنایات امیدواریم در کشور دیگر کسی پیدا نشود که به آمریکا دل ببندد. غربی‌ها پشت آمریکا هستند و نباید به آنان هم اعتماد کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 430631

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان آمریکا حقوق بشر آیت الله طباطبایی نژاد خطبه نماز جمعه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امام جمعه اصفهان گفت طباطبایی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ به گزارش روابط عمومي دفتر امام جمعه بهارستان ،جمعی از بانوان محجبه در همراهی با حجت الاسلام تاج زاده امام جمعه بهارستان و سرهنگ اسماعیلی رئیس کلانتری بهارستان با شعار نیروی انتظامی همراهیم همراهیم حمایت خود را از اجرای این طرح اعلام کردند.

طرح نور مطالبه‌ای مردمی است که از ۲۵ فروردین ماه امسال فرماندهی انتظامی آن را در سراسر کشور اجرا می‌کند.

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد