Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از شاتا، ستاد تنظیم بازار به منظور مقابله با عرضه خارج از شبکه لاستیک سبک و سنگین و برخورد با متخلفان فروش این کالا در سطح بازار، تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد که به شرح زیر است:

۱- تمام کارخانجات تولیدی و واردکنندگان تایر علی الخصوص نمایندگان توزیع و خرده‌فروشی‌ها مکلف شده‌اند تا نسبت به ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین با ارز نیمایی در سامانه جامع تجارت داخلی به تفکیک خودرو و خریدار اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- عدم ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین به معنای عرضه خارج از شبکه بوده و حوزه‎های نظارتی مکلف هستند تا نسبت به اعمال قانون ظرف ۱۵ روز اقدام کنند.

۳- واحد‌های تولیدی و واردکنندگان مکلف هستند از تحویل و فروش لاستیک به نمایندگان و واحد‌های متخلف که اقدام به ثبت اطلاعات ننموده‌اند، خودداری کنند.

۴- ثبت سفارش واردات مواد اولیه تولید لاستیک و لاستیک وارداتی، منوط به ثبت اطلاعات تولید و عرضه انواع لاستیک سبک و سنگین در سامانه جامع تجارت خواهد بود.

۵- موجودی لاستیک سنگین وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومان و لاستیک تولید داخلی با مواد اولیه وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی، همچنان بر اساس روال موجود، صرفا بر اساس حواله صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در قالب سامانه جامع تجارت عرضه و توزیع خواهد شد.

۶- اجازه تعدیل نرخ لاستیک منوط به ثبت کل مقادیر تولید، توزیع و فروش واحد‌های تولیدی، واردکنندگان و نمایندگان و واحد‌های صنفی خرده‌فروشی تحت پوشش ایشان در سامانه جامع تجارت و سامانه انبار‌ها خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: لاستیک سبک و سنگین سامانه جامع تجارت ثبت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

به گزارش قدس آنلاین، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟