Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: تا پایان سال، ۵۸ هزار متر مربع از بوستان وکیل آباد و در پنج هزار مترمربع از بوستان نصرت، سایت ویژه بانوان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مخاطبان در سامانه «فارس من » سوژه‌ای را با عنوان «اختصاص فضایی امن به بانوان در پارک‌های بزرگ» ثبت و درخواست پیگیری آن را داشتند، بنابراین خبرنگار فارس این موضوع را از دو نفر از مسوولان شهری مشهد جویا شد و در گام نخست این پیگیری با سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت‌و‌گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوستان ریحانه به صورت تمام وقت و بوستان حجاب فقط در زمان صبح در اختیار بانوان مشهدی است

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: بانوان و دختران در هر شهر نیاز به مکان‌هایی دارند که بتوانند با راحتی، آسایش و امنیت به ورزش، فعالیت‌های مفرح و دیدارهای دوستانه بپردازند، احداث پارک‌های ویژه بانوان نیز در واقع به نحوی می تواند پاسخ به این نیاز باشد. ایجاد چنین فضاهایی با توجه به قوانین شرعی و عرفی جامعه ما، برای زنان و دختران مسلمان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

سیدعلی اکبر انتظام افزود: در همین راستا با تمهیدات ویژه شهرداری بیش از ۴۶۰ هزار مترمربع از بوستان‌های سطح شهر دارای سایت اختصاصی بانوان است.

وی با اشاره به اینکه بوستان ریحانه به صورت تمام وقت و بوستان حجاب فقط صبح‌ها در اختیار بانوان مشهد است، یادآور شد: تا پایان سال ۵۸ هزار متر مربع از بوستان وکیل آباد و ۵هزار مترمربع از بوستان نصرت سایت ویژه بانوان راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: تمام امکانات ورزشی و بدنسازی، نیمکت، سطل زباله، سرویس‌های بهداشتی و سیستم های روشنایی نیز در این بوستان‌ها برای بانوان مهیا شده است.

تلاش جهت ایجاد فضاهای ویژه بانوان در پارک‌های منطقه‌ای

در ادامه این پیگیری رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد از جمعیت جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند و قاعده این است که ما در کنار فضاهای عمومی با توجه به شرایط فرهنگی حاکم بر کشور برای رفاه حال بانوان یک سری فضاهای اختصاصی داشته باشیم تا بانوان بدون هر گونه دغدغه‌ای در آنجا بتوانند تفریح و نشاط داشته باشند.

محمد حاجیان شهری اظهار کرد: در مشهد یک سری فضاهای اختصاصی از قبل در این رابطه موجود بوده مانند پارک‌ ریحانه، پارک حجاب در ساعاتی از روز مختص به حضور بانوان است و در پارک ملت فضایی هر چند کوچک برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ما گسترش فضاهای اختصاصی را برای استفاده بانوان در دستور کار خود داریم و در پارک بهار نیز سایت ویژه بانوان چند ماه گذشته افتتاح شد، همچنین در پارک وکیل آباد نیز کارهای عمرانی پارک اختصاصی بانوان به اتمام رسیده است و امیدواریم هر چه زودتر در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اختصاص فضاها و بوستان‌های بیشتری به این امر گفت: پارک‌ها و بوستان‌های ما دسته بندی دارند، یک سری پارک‌های منطقه‌ای داریم که به لحاظ وسعت و امکانات داخل پارک امکان ایجاد فضاهای اختصاصی جهت استفاده بانوان وجود دارد، مانند پارک خورشید و پارک ملت اما در کنار آن یک سری پارک‌های محلی در سطح شهر داریم که پارک‌های کوچکی هستند و به دلیل محدودیت فضا امکان ایجاد این فضاهای اختصاصی جهت استفاده بانوان امکان پذیر نیست اما سعی کردیم در پارک‌های منطقه‌ای که به لحاظ فنی و عمرانی امکان ساخت و ایجاد این فضاها مقدور است پارک‌ها و فضاهای ویژه بانوان را احداث کنیم .
انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست مشهد بانوان بوستان فضاهای اختصاصی ویژه بانوان بوستان ها وکیل آباد پارک ها یک سری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر

محمد شیری شهردار ۱۵ منطقه صبح امروز در آیین زنگ تحرک و ورزش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهدای ورزشکار و خیر مقدم به خانواده‌های معظم شهدا، به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ورزشی و مشارکت و علاقه مندی شهروندان باب الرضای تهران در بحث ورزش اشاره کرد و گفت: حضور هزار و ۲۰۰ نفری شهروندان در این همایش پیاده روی نشانه این موضوع است.

او با اشاره به اینکه سال گذشته در همچین روز‌هایی همایش پیاده روی با حضور پرشور شهروندان برگزار شد افزود: امروز نیز شاهد استقبال و مشارکت بیشتر شهروندان در این رویداد ورزشی هستیم و امیدواریم این چنین برنامه‌های ورزشی و همگانی در سال‌های آتی نیز ادامه یابد.

شیری با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات نسبتا خوبی در سطح منطقه رقم خورد اظهار امیدواری کرد: امسال نیز با تلاش و همت مدیریت شهری منطقه کاستی‌های سال گذشته جبران شود.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه پایه و اساس ورزش قهرمانی ورزش همگانی و پیاده روی است بر اهمیت همایش‌های پیاده روی تاکید کرد و افزود: اگر امروز ما حتی یک نفر را به ورزش قهرمانی علاقه‌مند کنیم به هدف خود رسیده ایم.

شیری اضافه کرد: در بحث نرم افزاری ورزش، سال گذشته منطقه ۱۵ در «قهرمان شهر ۲» خوش درخشید و در رشته‌های والیبال، کشتی، ژیمناستیک و ... صاحب مقام‌های برتر شهر تهران شد، همچنین در حوزه سخت افزاری نیز بهسازی تمام زمین‌های چمن انجام شد و امسال نیز مجموعه ورزشی زنبق در محله هاشم آباد و مجموعه ورزشی شهرک جمهوری در کیانشهر احداث خواهد شد.

بوستان خلیج فارس برای اهالی جنوب شرق تهران سرشار از خاطرات خوش است

سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مدیریت شهری منطقه برای برگزاری این همایش ورزشی در این روز گفت: بوستان خلیج فارس (پامچال) برای همه اهالی جنوب شرق تهران به دلیل برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های متنوع فرهنگی و ورزشی سرشار از خاطرات خوش است.

او در ادامه افزود: امیدوارم با افزایش این دست برنامه‌ها خیرات و برکات بیشماری برای شهروندان جنوب شرق تهران به ارمغان آورد. 

صبح امروز، آیین زنگ تحرک و ورزش به مناسبت آغاز هفته فعالیت بدنی در ایستگاه‌های ورزش شهروندی با حضور محمد شیری شهردار منطقه ۱۵، سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا بهرمن معاون ورزش آقایان و مرجان میرزایی معاون ورزش بانوان سازمان ورزش، معاونان، جمعی از مدیران شهری و هزار و ۲۰۰ شهروند از محلات ۱۹ گانه در بوستان خلیج فارس (پامچال) برگزار شد.

 همچنین در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار، قهرمانان ورزشی و پیشکسوتان منطقه ۱۵ تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • تصویب ۳۸ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای تفریحی بوشهر
  • بوستان‌های منطقه ۱۲ اصفهان مجهز به آلاچیق‌ می‌شود
  • بوستان‌های منطقه ۱۲ اصفهان مجهز به آلاچیق‌ها می‌شود
  • آیت‌ الله علم‌الهدی: خدمت‌ رسانی مدیریت شهری قابل لمس باشد
  • احداث یک باغ ایرانی جدید در شیراز تا پایان سال جاری
  • احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر
  • ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد
  • افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در مشهد