Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها از نحوه پرداخت حقوق حق‌التدریسی‌ها و نادیده گرفتن معوقات آن‌ها گلایه کرد. زهرا قدسی رئیس انجمن اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان البرز و عضو اصلی مرکزی شورای راهبردی اساتید در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: پیرو مشکلات خانواده اساتید حق‌التدریس، عدم پرداخت به موقع یا حتی کامل حقوق حق‌التدریسی‌ها گلایه‌مندی‌های زیادی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قدسی ادامه داد: درواقع جدا از بحث پایین بودن حق‌الزحمه واحد‌هایی که اساتید حق‌التدریس در طول یک ترم تحصیلی به دانشجویان درس می‌دهند، عدم پرداخت به موقع همین حقوق اندک مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

رئیس انجمن اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها با ذکر نمونه‌ای گفت: به عنوان مثال دانشگاه سراسری نهاوند متاسفانه از سال ۹۶ تاکنون حق‌الزحمه ۱۰ استاد حق‌التدریس خود را پرداخت نکرده است و پس از تلاش‌های فراوان و اظهار گلایه‌مندی، تنها معوقات نیمسال تحصیلی اول ۹۷ برایشان واریز شده است.

وی با بیان اینکه مجموع معوقات این اساتید حدود ۵ میلیون تومان می‌شود که تنها یک تا دو میلیون آن پرداخت شده است، اظهار داشت: با پیگیری موضوع از مسئولان دانشگاه دریافتیم که آن‌ها طبق دستور وزارت علوم تنها یک شصتم مبلغ را منظور کرده‌اند که طبق متاسفانه مطابق قرارداد منعقد شده اساتید با دانشگاه نیست.

به گفته وی، وقتی قراردادی منعقد می‌شود طرفین ملزم به رعایت تمام بندهاو تبصره‌های این قرارداد هستند و هرگونه سرپیچی از آن غیرقانونی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اساتید حق التدریس پرداخت حقوق اساتید حق التدریس دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی درباره موضوع پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی در استان، گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطابات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تامین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌گردد.

وی افزود: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امورمالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمد‌های عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی